کد خبر 1585940
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
نکاتی مهم در تربیت کودکان پرتوقع

فرزند خردسال و از او هم بیشتر ، فرزند نوجوان ما، همواره می‌خواهد، می‌خواهد و می‌خواهد. به خاطر داشته باشید که با تهدید، اصرار و پرخاش ِ آنها بیش از حد همدلی و همدردی نکنید.

به گزارش مشرق، تربیت فرزندان در بخش اول این مطلب دیدیم که اینکه کودک و نوجوان ما خود را سزاوار برآورده شدن تمام خواسته هایش می داند، کاملاً طبیعی است و این مرحله ای عادی و ضروری از مرحله رشد آنها به سمت بزرگسالی است.

وظیفه شما والدین این است که آنها را راهنمایی کنید و به آنها کمک کنید تا تعادلی بین خواسته ها و خویشتن داری خود پیدا کنند.

آموختیم که باید به فرزندان مان فرصت بدهیم تا احساسات خود را به تمامی ابراز کنند. باید به آنان بیاموزیم که به دیگران هم فکر کنند و در این زمینه راهکارهایی ارائه دادیم. همچنین تاکید کردیم که هرگز فرزندان تان را مرکز جهان هستی تان قرار ندهید، که انگار شما فقط روی زمین هستید تا در اختیار خواسته ها و نیازهای آنان باشید و زمین و جهان هستی فقط گِرد فرزند شما می چرخد.

از شما خواستیم که در خود کند و کاو کنید و ببینید چرا تسلیم خواسته های فرزندان تان می شوید. و راهکارهایی ارائه دادیم تا به شما کمک کنند، فرزندان تان را از خود محوری دور کنید و در عین حال طوری عمل کنید که آنان علائق و احساسات شان را حفظ کنند.

منبع: سواد زندگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس