کد خبر 1586295
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
گروسی به دیدار بشار اسد رفت

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از سفر به دمشق، با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و بر اهمیت «گفت‌وگوی فعال و مستمر بین آژانس و سوریه» تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه امروز سه‌شنبه به دیدار بشار رئیس‌جمهور سوریه رفت.

دفتر ریاست جمهوری سوریه خبر داد که اسد و گروسی، همکاری بین دمشق و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه‌های مسالمت‌آمیز را بررسی کردند؛ به ویژه در زمینه‌های بهداشتی، درمان سرطان، کشاورزی و پژوهش‌های علمی.

گروسی در این دیدار بر اهمیت «گفت‌وگوی فعال و مستمر بین آژانس و سوریه» تأکید کرد.

مدیر کل آژانس روز دوشنبه نیز در بغداد با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار کرد و گفت که هدف از این دیدار، کمک به این کشور برای توسعه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است.

السودانی نیز در این دیدار اظهار داشت که عراق «از جمله اولین کشورهایی بوده است که سعی داشته به آژانس بپیوندد و به پیمان‌های آن پایبند باشد و برای تاسیس رآکتورهای هسته‌ای با اهداف صلح آمیز هسته‌ای اقدام کند، چراکه عراق باور دارد انرژی هسته‌ای باید منشأ شکوفایی باشد و نه توسعه سلاح‌های مرگبار.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این دیدار از نخست‌وزیر عراق برای شرکت در کنفرانس انرژی هسته‌ای که قرار است در ماه جاری میلادی در بروکسل -پایتخت بلژیک- برگزار شود، دعوت به عمل آورد و از کشور عراق به دلیل همکاری با آژانس تشکر کرد.

عراق پیشتر در منطقه «التویثه» در جنوب بغداد ۳ رآکتور هسته‌ای داشت که سایت اصلی تحقیقات هسته‌ای این کشور بود اما رژیم اسرائیل با حمله به یکی از این سایت‌ها در سال ۱۹۸۱ آن را نابود کرد و آمریکا نیز دو سایت دیگر را در سال ۱۹۹۱ از بین برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    15 0
    گروسی برای تامین امنیت صهیونیست ها و جاسوسی به سوریه رفته است
  • شهرام IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    گروسی دست نشانده صهیونیست ها است و آژانس بین المللی انرژی اتمی ساختاری برای خلع قدرت هسته ای از کشورهایی است که تحت حاکمیت غربیها نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس