کد خبر 1586372
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
۴ بیمار بورگر در مشهد شناسایی شدند

مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی گفت: چهار بیمار بورگر در بازدید از دو مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در مشهد شناسایی شدند.

به گزارش مشرق، بهاره فاضلی اظهار کرد: به همت انجمن حمایت از بیماران بورگر، بازدید میدانی از کمپ ترک اعتیاد بهار زندگی و بانوان مهرآفرین، به جهت اطلاع‌رسانی و معاینه عروقی مددجویان این مراکز انجام شد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی گفت: این بازدیدها که به دعوت دو مؤسسه نگهداری و کاهش آسیب بانوان و آقایان معتاد که زیر نظر اداره کل بهزیستی خراسان رضوی فعالیت دارد، انجام شد.

وی هدف از این بازدید را بررسی و معاینه مددجویان این مراکز عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها، چهار مورد بیماری بورگر در میان افراد حاضر در این مراکز شناسایی و پس از شرح بیماری و اهمیت ترک سیگار به این بیماران، داروهای لازم شامل گشادکننده عروقی (پلتال)، ضد لخته (آپیکسابان)، و ترک مصرف سیگار (وارنیکلین)، توسط انجمن حمایت از بیماران بورگر تهیه و تحویل آن‌ها شد.

فاضلی یادآور شد: با توجه به ابتلاء ۲ بیمار از ۵۰ مددجو حاضر در کمپ آقایان که در جلسه اطلاع‌رسانی حضور داشتند و شناسایی ۲ مورد بیماری از ۴۵ مددجو در کمپ بانوان، به نظر می‌رسد شیوع بیماری بورگر بیش از میزان مورد انتظار بوده و باید شیوع این بیماری در منطقه خراسان رضوی به‌صورت ویژه بررسی شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه بالای داروی وارداتی پلتال که داروی اصلی بیماران بورگر است، باید اقدامات مناسب در جهت جلب حمایت وزارت بهداشت به‌منظور تهیه مقرون به‌صرفه‌تر این دارو صورت گیرد.

گفتنی است؛ بیماری بورگر، نوعی بیماری عروق اندام‌ها به علت افزایش حساسیت به ترکیبات موجود در تنباکو است که می‌تواند باعث قطع عضو نیز شده و بروز آن در مردان جوان سیگاری ۲۵ الی ۴۵ سال شایع است اما در سال‌های اخیر و با افزایش مصرف سیگار این بیماری در خانم‌های جوان نیز مشاهده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    بله ، کروکودیل و فامیلاش رسیدن . حالا شما هی شاهدانه را ممنوع کنید .
  • جلالی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام، اگر راست می‌گویید، پس چرا کارخانه دخانیات را تعطیل نمیکنید؟اگر مصرف دخانیات عامل این بیماری است ،پس چرا برای سنین تا چهل سال موثر است؟ همش گفتمان دروغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس