کد خبر 1586426
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی پیرامون میزان حجم ترانزیت کریدور شمال-جنوب در حمل بار نوشت:

تقریبا یک سال پیش، براساس توافقنامه‌ بین RZD روسیه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران (RAI) پیش بینی شده بود که حجم هدف در انتقال بار از طریق کریدور شمال جنوب برای سال ۲۰۲۳، ۱۲ میلیون تن باشد. هدف قبلی تعیین شده ۱۰ میلیون تن در سال بود.

در کریدور شمال-جنوب چه خبر است؟

جالب اینجاست که در سال ۲۰۲۲، حجم ترانزیت در امتداد INSTC از هدف ۱۰ میلیون تن فراتر رفت و به حدود ۱۴.۲ میلیون تن رسید. با این وجود، این حجم‌ها تنها با از طریق ریل صورت نگرفت. به طور خاص، راه آهن حدود ۹ میلیون تن از ۱۴.۲ را حمل کرد و حمل و نقل جاده‌ای ۵.۲ میلیون تن باقی مانده را به خود اختصاص داد.

در اواخر سال ۲۰۲۲، شرکت روسی اعلام کرد که برنامه های فوری آن شامل دو برابر شدن ظرفیت INSTC است. بدون هیچ چارچوب زمانی مشخص، هدف آن تقریباً ۳۵ میلیون تن محموله در سال است. هرچند بعدا رقم ۱۰۰ میلیون تن نیز اعلام شد.

حجم ترانزیت در INSTC واقعاً افزایش یافته است، اما رسیدن به چنین ارقامی تنها مستلزم ارسال بیشتر نیست، بلله مهمتر از همه، توسعه زیرساخت‌های بیشتری را شامل می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 5
    به ملت چه سودی دارد
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 1
      عواید حاصل از آن در بهداشت رایگان انرژی رایگان و نان رایگان است که دولت در اختیار جنابعالی قرار داده است
    • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      0 0
      علاوه بر سهم ایران از عبور ترانزیتی کالاها، توسعه زیر ساخت‌های ریلی، جاده ای، خدماتی و... همه اینها کمکی بزرگ به بودجه نفت و گازی کشور و اضافه به بودجه کشور جهت توسعه زیر ساخت های کشور و مردم می شود. _و باید توجه داشت که اگر بنا بر تصور عده ای این درآمدها صرف کالاهای مختلف یا به هر عنوان توزیع بین مردم بصورت نقدی یا غیر نقدی شود، دیگر نباید انتظار حرکت بسمت کشوری توسعه یافته و صنعتی رو داشت، چرا که بجای آینده نگری و سرمایه گذاری، هزینه خرج و برج روزمرگی مردم شده است!
  • BG ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    عمرا با این جنگ کریدورها اگه این رو هم بگذارند. الان طالبان و آذربایچان میخوان راه بکشند البته کارشون خیلی سخت هست و بنظرم نتونند. چند ماه هم که ترامپ بیاد کلا فاتحه این کریدورها و این کشورهای جزیره ای خوانده هست. به شما قول میدم اگه چین با طالبان راه ارتباطی باز کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس