کد خبر 1586433
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
تایید حضور ناتو در جنگ اوکراین توسط رسانه اروپایی

به دنبال پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام نیروهای نظامی غرب به اوکراین، روزنامه الپائیس اسپانیا خبر داد که نظامیان ناتو در این جنگ علیه روسیه مشارکت دارند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اوکراین به رغم حمایت‌های همه جانبه غرب نتوانسته به اهداف خود در جنگ با روسیه برسد، تایید حضور ناتو در این جنگ توسط رسانه شناخته شده اروپایی خبرساز شده است.

روزنامه اسپانیایی «الپائیس» گزارش داد که شماری از نظامیان کنونی و بازنشسته برخی از کشورهای ناتو در اوکراین مشغول به فعالیت بوده‌ و استفاده ارتش این کشور از تسلیحات اهدایی غرب را نظارت می‌کنند.

به گزارش این رسانه اروپایی، طی جنگ اوکراین بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده «تقریباً در تمام جنبه‌های ممکن» درگیری‌ها به غیر از عملیات رزمی شرکت داشته است.

تامین تسلیحات، ارائه اطلاعات هدف گیری و آموزش سربازان اوکراینی در داخل این کشور از جمله اقداماتی است که غربی‌ها انجام می‌دهند.

به نوشته الپائیس، نظامیان بازنشسته ناتو که به عنوان «نیروهای داوطلب» به نیروهای مسلح اوکراین پیوسته‌اند نیز به عنوان عوامل واقعی برای کشورهای متبوع خود خدمت می‌کنند.

این روزنامه خبر داد که این نیروها اطلاعاتی درباره وضعیت جبهه، برای شناسایی اثربخشی تسلیحات اهدایی به اوکراین و مشکلات احتمالی در استفاده از آنها و همچنین کشف موارد احتمالی فساد در اوکراین ارائه می‌کنند.

طبق این گزارش، مقامات ناتو به طور ضمنی به حضور نیروهای فعلی و سابق این ائتلاف نظامی غربی اعتراف کرده‌اند.

الپائیس پیشنهاد اخیر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را مبنی بر اینکه غرب می‌تواند سربازان خود را به اوکراین بفرستد، به معنای پیشنهاد ایفای نقش‌های رزمی فعال برای پرسنل نظامی غربی است و این پیشنهاد را «تابوشکنی» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین هفته گذشته در واکنش به پیشنهاد ماکرون گفته بود که «هیچ چیز خوبی در این کار (اعزام نظامیان غرب به اوکراین) وجود ندارد، اول از همه برای آنها، زیرا در آنجا و به تعداد زیاد می‌میرند».

به گزارش راشاتودی، تعداد کمی از رهبران غربی در حمایت از موضع ماکرون سخن گفته و بسیاری از مقامات از جمله ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو این ایده را رد کرده‌اند.

به گزارش این رسانه دولتی روسیه، مسکو جنگ اوکراین را یک جنگ نیابتی به رهبری ایالات متحده علیه روسیه می‌داند و این اتباع خارجی‌ را که برای اوکراین می‌جنگند، «مزدورانی» می‌داند که دستورات دولت‌های غربی را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    2 0
    خوب یعنی یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون و اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی روی هم رفته نتونستن حریف روسیه بشن؟؟! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • عمیر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 4
      اربابت از نپال نیرو وارد کرده کلی هنوز روهم رفته انگشت کوچیکه زلنسکی هم نشدن 😜
  • عمیر IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 1
    دم اوکراین و ناتو گرم
  • عمیر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 3
    کابوس وارد میشود
  • علی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    شروع جنگ جهانی برای پایان دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس