کد خبر 1586918
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
 وزیر خارجه آمریکا: اجماع برای آتش بس فوری و پایدار در غزه وجود دارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا  ادعا کرد  پس از گفتگو با متحدان عرب در قاهره، پیشرفت هایی در زمینه مذاکرات آتش بس حاصل شده است و اجماع برای آتش بس فوری و پایدار در غزه وجود دارد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با همتای مصری خود در قاهره افزود که آمریکا به تلاش برای توافق در مذاکرات دوحه قطر ادامه می دهد.

وزیر خارجه دولت بایدن تصریح کرد: «کار دشواری برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اما من معتقدم که این آتش بس هنوز امکان پذیر است. روزهای سختی هستند، اما این شرایط تنها اراده ما را برای رسیدن به روزهای بهتر تقویت می کند.»

وزیرخارجه مصر: با بلینکن درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح گفتگو کردم

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز گفت موانع موجود در ارسال کمک‌ها، راهکار تشکیل دو کشور برای فلسطین و اسرائیل، و «گرسنگی» جاری در غزه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شکری ادامه داد: «عملیات برنامه ریزی شده اسرائیل در رفح نیز مورد بحث قرار گرفت زیرا این عملیات می تواند هزاران انسان بی گناه دیگر را بکشد. ما توافق کرده‌ایم که در مورد همه این موضوعات هماهنگ باشیم. جایی برای تشدید رنج بشر وجود ندارد.»

وزیر خارجه مصر تاکید کرد که راهکار دو کشوری تنها راه پیش رو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 0
    اجماع خورد تو سرتون بی شرف ها ! جلادان اسرائیلی پنج ماهه یه ملت رو دارند قتل عام میکنند و به زن و مرد و بچه های آواره شون دارند گرسنگی میدن ،نگید بی اجازه و بدون رضایت شما ! به مقدسات عالم هیچگاه فکر نمیکردم شما جماعت یانکی اینقدر پست و بی شرف و وحشی صفت باشید !
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 0
    ای عربهای خائن و منافق و ای یانکی های گاو چران شما حریف مردان خدا نخواهید شد .الهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس