به گزارش مشرق،کانال تلگرامی آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست در مطلبی پیرامون ابراز نگرانی شومر از آینده اسراییل به مصاحبه چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا با نشریه نیویورک تایمز اشاره کرد و نوشت:

نتانیاهو قصد دارد تا سال 2026 از برگزاری انتخابات جدید در اسراییل جلوگیری کند و نگرانی من این است که اسرائیل تحت رهبری بنیامین نتانیاهو به دولتی مطرود در دنیا و حتی آمریکا تبدیل شود.

وقتی به آمار و ارقام نگاه می کنیم، می‌بینیم که مسیری که اسرائیل در حال طی کردن آن است به شدت نزولی و رو به انحطاط و نابودی است و من مجبور بودم قبل از اینکه همه چیز خراب شود، حرفم را بزنم زیرا معتقدم که بدون حمایت آمریکا، آینده‌ اسرائیل به پایان خواهد رسید.

یکی از سخنگویان چاک شومر پیشتر با بیان این که رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده با درخواست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر برای برگزاری یک جلسه آنلاین ویدئویی و گفت وگو با سناتورهای دموکرات آمریکایی مخالفت کرده است، گفته بود که درخواست نخست‌ وزیر اسرائیل به این دلیل از سوی شومر رد شده است که این سناتور آمریکایی اعتقادی به انجام چنین گفت و گوهایی به صورت حزبی ندارد.

آکسیوس نیز نوشته است که درخواست نتانیاهو برای برگزاری جلسه آنلاین ویدئویی با سناتورهای دموکرات آمریکایی پس از آن صورت گرفت که گروهی از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا در روزهای اخیر از نتانیاهو به دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در حمله ارتش اسراییل به غزه انتقاد کردند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز از چاک شومر که به شدت نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل شده است، حمایت کرد و مواضع رهبر سنا را ستود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس