هشدار محیط زیست درباره قاچاق پرندگان و خطر انقراض سه گونه

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که بیشترین حجم قاچاق پرندگان برای سه گونه بالابان، شاهین و بحری است.

به گزارش مشرق، اکبری، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد قاچاق پرندگان گفت: بیشترین قاچاق پرندگان مربوط به بالابان، شاهین و بحری است، اما بعضا تعدادی از این پرنده‌ها در حین قاچاق از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه سال‌های سال است که این پرندگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس که متاسفانه بازار خوبی دارند فروخته می‌شوند به خطر انقراض این گونه‌ها اشاره کرد و گفت: این در حالی است که ما با قاچاق گونه‌ای مواجه هستیم که کل جمعیت آن پرنده حدود ۳۰۰۰ قطعه برآورد می‌شود و این وضعیت بحرانی است و حالا با این حجم از قاچاق این پرنده، آینده‌ای بسیار خطرناک را رقم می‌زند.

اکبری با اشاره به لزوم مشارکت مردم محلی گفت: سال گذشته اعتباری را برای فرهنگسازی و آموزش جامعه محلی در نظر گرفتیم چراکه اولین گام مشارکت موضوع آموزش است. اینکه مردم آگاهی پیدا کنند و اهمیت این گونه‌ها و ارزش آن را بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    وقتی بودجه محیط زیست یه مملکت، از بعضی نهادهای بی خاصیت کمتره ، باید منتظر فاجعه تو کشور بود
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    بعضی وقتا آدم احساس میکنه که محیط زیست رو عمدا ول کردن تا نابود بشه والا این همه سهل انگاری تو محیط زیست خیلی عجیبه، مثال ول کردن و تخرین جنگلای بلوط و شمال ، که ریز گرد ها کل غرب کشور رو نابود کنه، یا همید انقراض نسل حیوانات، خیلی مشکوک و عجیبه
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    کلا وضعیت محیط زیست ایران خیلی بحرانی و خطرناک و جالبه هیچ کس به فکر نیست
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    بودجه محیط زیست خیلی کمه
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    چیزی که من از عوامل محیط زیست دیدم.بیخیالی محض بود.من ساکن محمدشهر کرجم.یه شاهین زخمی پیدا کردم اوردم خونه دو روز غذا نمیخورد.هرچی زنگ زدم به سازمان کرج منو ارجاع میدادن به این و اون اخرم گفتن خودت بر دار بیار میدون طالقانی جلو سازمان تحویل بده.بعدشم دیگه زنگ نزدن.جوجه زنده دادم حیوون خورد.دوماه هر روز بلدرچین جوجه اردک زنده بهش دادم خوب که شد ازادش کردم.فیلمشم دارم..خواستم بگم که نیروهایی که پشت میز نشینن عین خیالشون نیست..همش تعریف الکی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس