کد خبر 1587175
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی زادالمسافر در مطلبی به موضوع اعزام نیروهای فرانسوی به نبرد اوکراین منتشر کرد و نوشت:

اخیراً خبر اعزام نیروی فرانسه به اوکراین در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت. بعضی از مقامات روسی نیز چنین کاری را معادل شروع جنگ جهانی با ناتو خوانده بودند.

درباره سابقه فعالیت فرانسه در اوکراین، از همان شروع عملیات ویژه روسیه، ، در خبرهای گذشته چنین آمده بود که «رئیس‎‌جمهور فرانسه اعلام کرده که کشورش با ترکیه و یونان، عملیات ویژه نجات انسانی را طرّاحی کرده تا شهروندان ماریوپول را نجات دهد». این نشان می‌دهد که اهمیت آن ۲۰ نفر فرمانده خارجی بقدری بوده که رئیس‌جمهور فرانسه شخصاً در نجات آن‌ها دخالت کرده است.

علت برکناری رئیس سازمان اطلاعات نظامی فرانسه، Eric Vidaud، را «عدم ارائه گزارش درباره قریب‌الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین» ذکر کرده بودند. این روایت واضحاً غلط است؛ و سفرهای ماکرون به روسیه و ملاقاتش با پوتین، در روزهای قبل از حمله، نشان از اطلاع دقیق او از این واقعه داشت.

ظاهراً برکناری این فرد با کشته یا اسیر شدن فرماندهان خارجی در ماریوپول مرتبط بود. فرانسه تلاش زیادی کرد که به هر نحوی شده این افراد به دست روسیه نیافتند. رئیس اطلاعات نظامی هم هزینه شکست این عملیات را پرداخت کرد.

پس از هدف قرار گرفتن هلی‌کوپترها، روسها اعلام کردند که فقط یک خلبان زنده مانده است. بعید میدانم که اگر فرد دیگری از فرماندهان خارجی زنده مانده باشد، روسیه آن را اعلام کند.

اعلام «فرماندهی نیروهای آزوف توسط فرماندهان ناتو» به معنی شروع جنگ با ناتو خواهد بود؛ و احتمالاً روسیه چنین چیزی را اعلام نخواهد کرد. به علاوه روسیه میتواند با تخلیه اطلاعاتی این افراد اطلاعات خوبی بدست آورد.

فرانسه نبرد را دو سال پیش بطور کامل به روسیه باخت

اما واقعیت این است که فرانسه از همان روزهای اول تمام توانش را برای مقابله با روسیه صرف کرد؛ و تعداد بالایی تکاور، و حتی ژنرال‌های رده بالای خود، را در این راه از دست داد.

اخراج فرمانده سازمان اطلاعات نظامی فرانسه نتیجه شکست‌های سختی بود که نیروهای فرانسه در تونل‌های ماریوپول متحمل شده بودند.

فرانسه نبرد را دو سال پیش بطور کامل باخته؛ و دیگر حرفی برای گفتن در میدان نبرد ندارد.

از نظر تجهیزات و توان نظامی هم در وضعیتی به مراتب بدتر از دو سال گذشته هستند. فرانسه حدود ۴۰٪ کل توپخانه خود را به اوکراین فرستاده؛ که منهدم شده‌اند. در این مدت هم توان تجهیز مجدد ارتش را نداشتند.

خبر «ارسال ۲۰۰۰ سرباز به اوکراین» فقط مصرف داخلی دارد؛ تا دولت ماکرون چنین جلوه دهد که هنوز چنگ و دندانی برایش باقی مانده؛ و توان قدرت‌نمایی به عنوان قدرتی جهانی را دارد.

البته ارسال نیرو به اوکراین کاری احمقانه است. چون زمانی که جنازه‌های آنها در تعداد بالا به فرانسه برگردد، پاسخگویی به افکار عمومی برای ماکرون آسان نخواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    19 2
    میگن شوهر مکرون بهش فشار آورده اینکارو بکنه، اونم مجبور شده!! 😜😜🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 7
      کمتر چرند بگید
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      7 1
      چرند جون آب بریز اونجات که جزغاله شده
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 1
      چرند بابا مگه نمیدونی زنش مرده و نامرد !! درست مثل رئیس جمهور سیاهه آمریکا!!!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    14 1
    فرانسه یک مستعمرچی سابق و یک سکه از اعتبار افتاده است
  • TR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    9 2
    اگر واقعاً فرانسه 40% کل توپخانه خود را به اوکراین ارسال کرده باشد قمار پر ریسکی کرده، چه بسا تا الان هم باخته باشد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    13 1
    سارکوزی احمق فرانسه را وارد ناتو کرد وگرنه فرانسه نقش سوئد و سوئیس جنگ جهانی را بازی می کرد و به سرعت به مرفه ترین کشور جهان تبدیل میشد.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    6 0
    شک نکنید آمریکا داره استفاده‌ ابزاری از داعش میکنه و از حربه تروریست برای کنترل رقباي استراتژیک خود استفاده می‌کنه براحتی میشه این حربه را علیه خودشون استفاده‌ کرد شما فقط کافیه به کشورهايي که داعشی های آمریکایی برای انجام عملیات استفاده میکنن دقت کنید تا همه چی دستتون بیاد
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    5 9
    فرانسه نبرد را دو هزار سال قبل باخت اون زمان که می تونست مسلمان بشود و در عوض کاتالولیک شد اون زمان که می تونست روسی حرف بزنه ولی فرانسوی حرف زد آن زمان که می تونست آسیایی باشد ولی رفت اروپایی شد ترشحات مغز بیماران
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      این تنها بردش بود
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 0
    غرب احمق و ضعیف هست فقط رسانه دارد
  • IQ ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 1
    هر نوع دعوای دینی به بهاییت می انجامد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    هر موقع فرانسه توانست حوثی ها را شکست دهد ما درخدمتیم روسیه را دست بسته تقدیمش کنیم هارت و پورت زیاد می کنه فرانسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس