کد خبر 1587454
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس مطلبی با عنوان از پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری نفت‌وگاز تا فروش ۵۰ تانک آبرامز؛ بحرین مزد خیانت به فلسطین را می‌گیرد را منتشر کرد و نوشت:

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) از موافقت با فروش ۵۰ دستگاه تانک آبرامز به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به دولت بحرین خبر داد.

در بیانیه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمده که بحرین همچنین درخواست خودروهای جنگی و تسلیحات نظامی را داده است.

همچنین قرار است ۳۰ پیمانکار آمریکایی و یک مقام دولتی برای یک دوره حداکثر ۵ ساله به بحرین اعزام شوند تا آموزش‌ها را ارائه دهند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که فروش پیشنهادی، توانایی بحرین را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آتی با ارائه یک نیروی معتبر که می‌تواند مخالفان را بازدارد و توانایی مشارکت در عملیات‌های منطقه‌ای با آمریکا و دیگر شرکا را فراهم کند، بهبود می‌بخشد.

آمریکا هفته پیش نیز از اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار به پروژه نفت و گاز در بحرین خبر داد؛ معامله‌ای که منتقدان می‌گویند با تعهدات بایدن در زمینه آب‌وهوایی همخوانی ندارد.

بحرین، میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، تنها کشور عربی است که علناً به ائتلاف آمریکایی دریای سرخ علیه یمن پیوسته است.

بحرین سال ۲۰۱۱ با پشتیبانی سعودی، اعتراضات شیعیان را سرکوب کرد؛ که تحریم تسلیحاتی ۴ ساله دولت اوباما علیه این پادشاهی را به دنبال داشت؛ اما با سازش با رژیم صهیونیستی، بار دیگر حمایت واشنگتن را جلب کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    11 0
    ای لعنت خدا بر محمد رضا پهلوی که بحرین رو مفت واکذار کرد
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    7 0
    بودن بحرین چه مزیتهای بیشماری برامون داشت بجز نفت و گاز موقعیت استراتژیکش
  • رضا IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    6 0
    روباه پیر خوب میدونه چیکار کنه برای ۱۰۰ سال بعد برنامه ریزی داره
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 0
    قاجار با اون همه بی عرضگی بحرین رو نگه داشت و این پهلوی بی شرف بی غیرت خاک وطن را به یک مشت شیخ هوس ران واگذار کرد. نخست وزیر ابله وقت فرمایش کردند که بحرین دختری بود که وقت شوهرش بود و شوهرش دادیم. مردک لومپن بی غیرت خاک وطن بود بی شعور.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    بحرین مانند وام پرداختی یک میلیارد دلاری به فرانسه در زمان رژیم سابق می باشد که دولت فرانسه از باز پرداخت آن خودداری میکرد به این دلیل که در زمان رژیم سابق دریافت کرده است که در نهایت در دادگاه لاهه محکوم به پرداخت شد بحرین هم با توجه به اینکه جز لاینفک کشور ایران می باشد و به دلیل خیانت سران رژیم سابق جدا شده است باید و صد درصد ضمیمه کشور ایران شود و این کار بزودی زود انجام خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس