کد خبر 1587462
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
بلژیک رای دادن را برای نوجوانان ۱۶ ساله نیز اجباری کرد

چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، بلژیک اعلام کرد که شرکت در این رای‌گیری برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله نیز اجباری خواهد بود.

به گزارش مشرق، دادگاه قانون اساسی بلژیک اعلام کرد که علاوه بر افراد بالای ۱۸ سال، نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله این کشور نیز ملزم هستند که در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند.

به گزارش یورونیوز، رای دادن در بلژیک برای افراد ۱۸ سال به بالا اجباری است و عدم انجام آن منجر به جریمه فرد می‌شود. همچنین، اگر فردی در یک دوره ۱۵ ساله بیش از ۴ بار رای ندهد، حق رای خود را از دست خواهد داد.

حکم جدید دادگاه بلژیک بدان معناست که از این پس، افراد ۱۶ و ۱۷ ساله نیز در صورت رای ندادن با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.

افزون بر بلژیک، رای دادن در استرالیا، آرژانتین، سنگاپور و برزیل نیز اجباری است.

گفتنی است، انتخابات پارلمان اروپا نهم ژوئن (۲۰ خرداد) برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام برای شرکت در آن ۱۰ روز دیگر به اتمام می‌رسد.

پارلمان اروپا، نهاد اصلی قانون‌گذاری در اتحادیه اروپا است. در حال حاضر این پارلمان ۷۵۱ عضو دارد و انتخابات آن هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود. این انتخابات یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای رای‌گیری در سراسر جهان است و حدود ۴۵۰ میلیون شهروند اروپایی واجد شرایط شرکت در آن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    2 1
    من که شکر خدا گوش شیطون کرررر رای ندادم
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 1
      ما هم که خدارو شکر، چشم غربگداها کور با همهٔ اعضای خانواده رفتیم رأی دادیم!!
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      شکر نکن امیدوار هستیم مسئولین با درس گرفتن از انتخابات قبلی تدبیرا ایجابی بیاندیشند که مردم رغبت به حضور پای صندوق های رای داشته باشند.
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 1
      خدا رو قبول داری عمو جون ؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 1
    تو خیلی از کشورهای جهان رأی گیری اجباریه، یکی از اقوام استرالیا زندگی میکنه میگه اگر رای ندی 200دلار جریمه میشی!! تازه با این همه اجبار و جریمه 30% واجدین شرایط رای میدن بعد به ایران گیر میدن!! 🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس