کد خبر 1587480
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
مردی که با گرفتن سلاح تروریست، در روسیه قهرمان شد

حمله تروریستی شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تالار شهر کروکوس مسکو که بنا بر آخرین آمار کمیسیون تحقیقات روسیه جان ۱۳۳ نفر را گرفت،‌ابعاد دیگری نیز داشت.

به گزارش مشرق، این شهروند روس در حالی که تصویر وی از پشت سر نمایش داده شد و هویت وی اعلام نشد، در گفت و گو با شبکه‌ تلویزیونی روسیه ۲۴ جزئیات این رخداد را بیان کرد.

او در این باره گفت: در زمان حمله، در نیم طبقه سالن بودم. ابتدا متوجه سه تروریست شدم. نفر چهارم تروریست‌ها را نیز دیدم که از پشت دیوار کاذب بیرون آمد و با خونسردی به چند نفر شلیک کرد.

وی اظهار داشت: زمانی که تروریست شروع به عوض کردن خشاب مسلسل خود کرد، به همسرم نگاه کردم؛ وحشت را در چشمانش دیدم و فهمیدم که باید کاری انجام دهم.

این شهروند روس گفت:‌ به سمت تروریست دویدم،‌ سلاح را با دست چپم گرفتم و به سمت پایین نگه داشتم و با دست راست، شروع به ضربه زدن به سر تروریست کردم.

او افزود:‌ در این زمان، شهروند دیگری به سمت من دوید و چند ضربه محکم به تروریست جنایتکار وارد کرد و ما او را از پای درآوردیم.

این شهروند روس گفت: پس از گرفتن سلاح و از پای درآمدن تروریست چهارم، من و دیگر افراد حاضر در محل موفق به فرار از سالن شدیم.

این شهروند روس به دنبال این اقدام شجاعانه در کانون توجه رسانه‌های روسیه قرار گرفته است.

مردی که با گرفتن سلاح تروریست، در روسیه قهرمان شد

در این پیوند، الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات روسیه دستور داد که جایزه ویژه‌ای برای قدردانی از این شهروند روس تعیین شود.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به فاجعه‌ای هولناک منجر شد. آتش‌سوزی این محل بامداد جمعه مهار شد اما تا زمان انتشار این خبر، عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد. خبرگزاری غربی رویترز ساعاتی بعد گزارش داد:‌ گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

بنا بر آخرین گزارش کمیته تحقیقات روسیه در این حادثه ۱۳۳ نفر به علت جراحت ناشی از گلوله و نیز مسمومیت ناشی از آتش‌سوزی جان باختند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی، از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند. پیش از آن آمار مجروحان این حمله تروریستی ۱۱۵ نفر اعلام شده و منابع درمانی از وخامت حال ۴۶ نفر و وخامت شدید حال ۱۶ مجروح دیگر این حادثه خبر داده بودند.

مردی که با گرفتن سلاح تروریست، در روسیه قهرمان شد

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین و در حالی که با طرف مرتبط در آن کشور در ارتباط بود، متوقف شد. بنابر اطلاعات تکمیلی، چهار تروریست در این عملیات دستگیر شدند و در حال انتقال به مسکو هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام عزای عمومی در روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه در پی حادثه تروریستی در کروکوس مسکو، به فرار تروریست‌ها به سمت مرز اوکراین اشاره کرد و گفت:‌ کی‌یف، پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود.

وزارت امور داخله روسیه اطلاعاتی مبنی بر اینکه افراد بازداشت شده به ظن ارتکاب حمله تروریستی در کروکوس سیتی مسکو شهروندان روس هستند را تکذیب کرد و اعلام کرد که همه آنها اتباع خارجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    5 67
    مشخصه که داستان سرایی است و کار خود کا گ ب است
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      27 2
      احمق سلیطه ک گ ب بیش از ۳۰ سال هست که رفته تو موزه ولی تو مثل اربابات احمق بمان
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      25 2
      اگه آمریکایی بود که آب از لب و لوچه ات آویزون شده بود و کلی داستان سرایی در مدحش توی ذهن کپک زده ات نقش بسته بود
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      13 1
      زرشک
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      19 1
      فیلم هالیوودی زیاد میبینی ، نه؟! کل دنیا گفتن کار سیا و اوکراینه و تو ابله میگی کا گ ب..... اگر میخواست کا گ ب این کارا رو بکنه دو سال پیش می‌کرد نه الان که داره روسیه اوکراین رو له میکنه
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      34 1
      ک گ ب بیشتر از سی سال است که وجود نداره یه کم بروز باش بعد پرت و پلا بگو یانکی پرست
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      11 1
      بعد میگن گرانی گوشت به خاطر کمبود گوسفنده! بیا، گوسفند جماعت ریخته توی اینترنت
    • محمودسلمانی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      7 1
      جارو‌کش این حرم حریف است تو را.. حیفه از اون عزیز قهرمان شاهچراغ یاد‌ نکنیم
    • ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      1 11
      دقیقا کار خود ک.گ.ب است. قشنگ تابلوه
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      5 1
      دوست عزیز، اگه گوسفند بودن که خوب بود، حیف که گوشت خر حرومه وگرنه گوشت ارزون میشد!!!
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      2 1
      کار چلسی کلینتون دختر هیلاری هست، یکی از تروریست ها دوست پسرش بوده همه میدونن!!
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 3
    چرت و پرت
    • DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      آمریکا این اقدام تروریستی را طراحی و اجرا کرده است، درست مانند ترور شهدای یاد بود حاج قاسم در کرمان.
  • دلاور IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    8 1
    داعش دنبال انتقام از ایران و روسیه ست بخاطر شکستش در سوریه و عراق. بمب گذاری کرمان و حمله به حرم شاهچراغ یادتون رفته. همه اینا زیر سر پشتیبان بزرگ داعش ترکیه و آمریکاست.
    • DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      برای آمریکا و نوچه هایش، تنها سه مسیر باقی مانده: ترور، تحریم، و تحدید.
  • Puyamotlaq IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 1
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب . بس بگردید و بگردد روزگار دل به دنیا درنبندد هوشیار ای که دستت می‌رسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار نام نیکو گر بماند ز آدمی به کزو ماند سرای زرنگار سال دیگر را که می‌داند حساب؟ یا کجا رفت آنکه با ما بود پار؟ صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار آدمی را عقل باید در بدن ورنه جان در کالبد دارد حمار زور بازو داری و شمشیر تیز گر جهان لشکر بگیرد غم مدار از درون خستگان اندیشه کن وز دعای مردم پرهیزگار منجنیق آه مظلومان به صبح سخت گیرد ظالمان را در حصار با بدان بد باش و با نیکان نکو جای گل گل باش و جای خار خار دیو با مردم نیامیزد مترس بل بترس از مردمان دیوسار هر که دد یا مردم بد پرورد دیر زود از جان برآرندش دمار سعدیا چندانکه می‌دانی بگوی حق نباید گفتن الا آشکار یارب الهامش به نیکویی بده وز بقای عمر برخوردار دار جاودان از دور گیتی کام دل در کنارت باد و دشمن بر کنار. تسلیت خدمت ملت و رئیس‌جمهور پوتین.
  • محمد راثی IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 1
    خداوند خوارج بدفهم احمق واربابانشون رالعنت کند عصاره تمام خرهای عالم داعش هست که ازسایه تعطیلی عقل برخی مذاهب اسلامی بوجودامده ومیاید
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    5 1
    ماایرانیان ضمن همدردی با مردم روس به شدت این فاجعه ی تروریستی را که مشابه اقدام تروریستی در کرمان بود به شدت محکوم می کنیم وامید آن داریم که عاملان آن واربابان حقه باز این فاجعه ی مصیبت بارشناسایی و به شدت مجازات شوند
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 1
    کرمان وشاهچراغ و مجلس؟ما شاهد چنین اعمال خصمانه تروریستی بود
  • CH ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 1
    کارفرمای جنایت در کرمان و مسکو یکیه، صهیونیستها جنایت میکنند و عده ای ابله وخل وچل به نام داعش مجری هستند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 2
    روس ها باید داعش رو تو سوریه و هرجا تونستند شخم بزنند
  • DE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    1 1
    چقدر روس و آمریکایی داریم تو ایران نه شرقی ، نه غربی ، جمهوری اسلامی یه سری حزب‌اللهی خودشونو واسه روسه تیکه پاره می‌کنند و یه سری غربی هم‌واسه غرب. بابا به فکر کشور عزیز خودمون باشیم این حادثه مثه همه حادثه دیگه تو کل دنیا ناراحت کننده هست ولی اینقدر کش دادن نداره
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 1
    شماها چرا خودتون را جر میدید گور پدر همشون . همشون به ایران ضربه زدند تکلیف آمریکا که مشخصه روس هم چیزی از اونا کم نداره مگه چند وقت پیش نبود که روسیه پشت سر کشورهای عربی ایستاد عهدنامه ترکمنچای و گلستان مگه یادتون رفته . ما باید ببینیم منافع کشورمان کجاست درست نیست که بخاطر اختلاف نظر این قدر بی ادبانه بهم توهین کنید
    • عمیر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      درود بر شما لعنت بر روسهای متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس