کد خبر 1587683
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
رایزنی السیسی و گوترش درباره تحولات غزه

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع و تحولات غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز در قاهره میزبان «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بود و در این دیدار، طرفین درباره شماری از مسائل بین المللی و منطقه ای و در راس آن تحولات اوضاع در نوار غزه گفت و گو کردند.

رئیس جمهور مصر به تلاش های بی وقفه این کشور در دستیابی به آتش بس فوری و تبادل اسیران، ورود کمک های کافی بشردوستانه به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه، از طریق زمینی و هوایی با هماهنگی دستگاه های امنیتی مربوطه اشاره کرد.

السیسی از مواضع گوترش در برابر بحران جاری و اهتمام به پایبندی به اصول قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر قدردانی کرد.

وی فعالیت های مستمر دبیرکل سازمان ملل برای ترغیب جامعه جهانی در راستای فعالیت برای پایان دادن جنگ در غزه و حفاظت از غیرنظامیان را مورد تقدیر قرار داد و بر ضرورت انجام وظایف و مسئولیت های شورای امنیت در این زمینه تاکید کرد.

گوترش نیز ضمن تقدیر از تلاش های مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه و اهتمام این کشور برای بازماندن مستمر گذرگاه مرزی رفح، بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش بس انسان دوستانه برای ورود کمک ها و توزیع آن در نوار غزه تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار با قاطعیت نسبت به کوچ فلسطینیان از سرزمین هایشان و هرگونه عملیات نظامی در رفح مخالفت کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

دبیرکل سازمان ملل صبح دیروز (شنبه) در دومین سفر خود از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر به شهر «العریش» مصر رفت و در آنجا با مجروحان فلسطینی در بیمارستان این شهر گفت‌وگو کرد.

گوترش قرار است پس از مصر به اردن سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس