کد خبر 1587995
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله لبنان در سخنانی از دست رد این جنبش بر سینه طرف‌های بین‌المللی و در راس آن‌ها آمریکا برای گفت‌وگو درباره غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله روز سه‌شنبه گفت همه طرف‌های بزرگ از جمله آمریکا، از حزب‌الله می‌خواستند تا گفت‌وگوی مستقیم انجام دهد، اما این این جنبش خواسته‌های آن‌ها را رد کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: «حزب‌الله خطوط ارتباطی مستقیمی با قدرت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که برخی از آن‌ها از ما خواستند گردان‌های عزالدین القسام را متقاعد کنیم تا توافق پیشنهادی به آن‌ها را بپذیرند و پاسخ حزب‌الله این بود که ملت فلسطین و مقاومت فلسطین تنها طرفی هستند که قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند».

او خاطرنشان کرد: «آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند شبیه هیچ جای دیگری در دنیا باشد».

این مقام حزب‌الله با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در لبنان تحت هیچ شرایطی رها کردن برادران فلسطینی در غزه را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: «این حمایت تنها از طریق با تامین سلاح برای آن‌ها نیست، بلکه با رفتن به جنگ در کنار آن‌ها خواهد بود».

الموسوی درباره توانایی‌های رزمی حزب‌الله نیز گفت: «آنچه حزب الله در گذشته طی نیم سال ذخیره می‌کرد، امروز ظرف یک ماه ذخیره می‌کند و این نشان می‌دهد که در حال افتتاح مخازن جدید است و موشک‌های جدیدی در زمین، هوا و دریا دارد که دقیق‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های سابق هستند».

حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    اگر حزب‌الله بر قدرت هوایی ودفاع پدافندی خود بيفزايد ونیروهای هوايي صهیونیستی را ناکارامد کند بی شک برصهیونیست ها غلبه خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس