کد خبر 1588103
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

راهنمای سفر به جزایر جنوب ایران در اردیبهشت ماه

با تمام شدن تعطیلات نوروزی، قطعا شما هم فکر می‌کنید فرصت سفر را از دست دادید. در صورتی که با پیدا کردن یک جای خالی در اردیبهشت ماه می‌توانید هنوز هم مهمان مقصدهای محبوب داخل ایران باشید. یکی از این مقصدها، جزیره‌های کیش و قشم در جنوب کشور هستند. آیا می‌خواهید در اردیبهشت ماه راهی این مناطق شوید؟ در این راهنمای سفر همراه ما باشید تا شما را برای رفتن به جزیره‌های جنوب کشور راهنمایی کنیم.

زیباترین دیدنی‌ها و تفریحات کیش در اردیبهشت

جزیره کیش یکی از بهترین مقصدهای جنوب کشور برای سفر در فصل بهار است. اما از آنجایی که در فروردین ماه جمعیت زیادی از گردشگران برای سفرهای نوروزی به جزیره کیش می‌روند، این منطقه بسیار شلوغ می‌شود. همچنین با شروع ماه خرداد و نزدیک شدن به ماه‌های فصل تابستان، هوای جزیره گرم‌تر می‌شود و حالت شرجی پیدا می‌کند.

پس بهترین زمان برای سفر در فصل بهار، اردیبهشت ماه خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مِستر بلیط و رزرو هتل از این سایت، از تخفیف‌های مناسبی بهره‌مند شوید. همچنین به دلیل کاهش جمعیت مسافران نوروزی، در ماه اردیبهشت شانس بیش‌تری برای رزرو هتل ارزان کیش نزدیک دریا خواهید داشت. جزیره کیش تفریحات آبی و جاهای دیدنی زیادی برای بازدید دارد که می‌توانید موارد زیر را در لیست زیباترین دیدنی‌ها و تفریحات کیش در اردیبهشت قرار دهید:

  • اسکله تفریحی بزرگ کیش: شما می‌توانید در هر ساعتی از روز در این اسکله به همراه همسفرانتان قدم بزنید، دریای آبی رنگ خلیج فارس را ببینید و با تفریحات آبی و ساحلی آن، خودتان را سرگرم کنید. قایق‌های موتوری، کشتی آکواریوم کیش با کف شیشه‌ای، جت اسکی، غواصی، دوچرخه و سه چرخه سواری و... جزو تفریحات این اسکله هستند.
  • کشتی یونانی کیش: از آنجایی که هنوز هوا خیلی شرجی نشده به جاهایی سر بزنید که در فضای باز هستند و نمای زیبایی دارند. برای مثال یکی از بهترین منظره‌ها را می‌توانید هنگام غروب آفتاب در کشتی یونانی ببینید. کشتی باربری قدیمی که از سال 1345 مهمان این جزیره است.

راهنمای سفر به جزایر جنوب ایران در اردیبهشت ماه

  • اوشن پارک: درست است که دریای آبی رنگ جزیره، وسعت زیادی برای آب‌تنی دارد. ولی با سرسره‌های هیجان‌انگیز اوشن پارک، آدرنالین خونتان را بالا ببرید.
  • وقت گذراندن در سواحل کیش: مرجان، میرمهنا، مرد ماهیگیر، سیمرغ و مارینا نام چند مورد ساحل اختصاصی در جزیره کیش هستند که فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در این منطقه را در اختیارتان قرار می‌دهند. در کنار تفریحات آبی و ساحلی متنوع در این سواحل، می‌توانید از قدم زدن روی شن‌ها و تماشای موجودات دریایی از زیر آب‌های خلیج‌فارس لذت ببرید.

از دیگر جاهای دیدنی جزیره کیش در اردیبهشت ماه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه بومیان
  • مجموعه سافاری و تفریحات آن
  • جزیره هندورابی
  • گذر هنرمندان کیش
  • جنگ‌های شادی و...

بهترین دیدنی‌ها و تفریحات قشم در اردیبهشت ماه

با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع سفرهای نوروزی، خیلی از مسافران در حال برنامه‌ریزی برای سفر به جزیره قشم هستند. اما در ماه فروردین، جزیره بسیار شلوغ می‌شود و جای سوزن انداختن نیست. از آنجایی که در ماه خرداد و بعد آن هم تابستان، آب‌وهوای قشم گرم می‌شود و حالت شرجی پیدا می‌کند، بهتر است ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. قطعا در هر فصلی از سال می‌توانید رزرو هتل قشم ارزان را با وجود تخفیف‌های مِستر بلیط انجام دهید. اما در اردیبهشت ماه که خبری از گردشگران نوروزی نیست، شانس شما بیش‌تر خواهد بود. بهترین دیدنی‌ها و تفریحاتی که نباید برای سفر به جزیره قشم از دست داد، عبارت‌اند از:

  • دره ستارگان: این دره با قدمت دو میلیون ساله خود یک شاهکار طبیعی میان جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم به حساب می‌آید. مردم جزیره قشم بر این باورند که برخورد یک ستاره بزرگ باعث ایجاد این اشکال در دره ستارگان شده، ولی علت اصلی ایجاد آن پدیده‌های زمین‌شناسی مانند فرسایش است.
  • بام قشم: این مکان دیدنی، منطقه‌ای با صخره‌های سنگی بلند قامت به ارتفاع 127 متری است که یکی از ژئوپارک‌های قشم هم به حساب می‌آید. بام قشم با قدمتی چند میلیون ساله به عنوان یکی از مناطق بکر این جزیره، در نزدیکی روستای طبل قرار گرفته است و می‌توان از این ارتفاع، منطقه‌های زیبایی از جزیره را دید.
  • جنگل حرا: جنگل‌های حرا، انبوهی از درختان هستند که هنگام بالا آمدن آب زیر آن پنهان می‌شوند و با بالا آمدن آب، بیرون می‌آیند. با بازدید از جنگل‌های حرا جزیره قشم، می‌توانید انبوهی از جمعیت پرندگان را هم در این منطقه ببینید.

از دیگر جاهای دیدنی و تفریحات قشم برای سفر در اردیبهشت ماه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنگه چاهکوه
  • جزیره ناز
  • پارک کروکدیل
  • دشت بوخو
  • گشت‌وگذار در مراکز خرید قشم مانند بازار درگهان

برنامه‌ریزی برای سفر به جزایر جنوبی در اردیبهشت

اگر شما هم می‌خواهید در اردیبهشت ماه راهی جزیره‌های جنوب کشور شوید، باید برای سفر خود از قبل برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ریزی شامل انتخاب مقصد تا خرید بلیط و رزرو هتل است. جزایر زیادی برای گشت‌وگذار در جنوب کشور وجود دارند که کیش و قشم دو نمونه از جذاب‌ترین مقصدها برای گردشگران هستند. جزیره کیش، منطقه‌ای است که جاهای دیدنی، مراکز خرید و تفریحات بسیار متنوعی برای گردشگران دارد. ولی جزیره قشم بیش‌تر شامل طبیعت بکر است که آن را به یکی از بهترین مقصدها برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی تبدیل می‌کند. بنابراین بر اساس تمام ویژگی‌های این دو جزیره، یکی از آن‌ها را به عنوان مقصد انتخاب کنید. شما می‌توانید راهنماهای گردشگری در مجله مِستر بلیط را بخوانید تا بهتر درباره انتخاب مقصد تصمیم بگیرید. بعد از این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • رزرو هتل و خرید بلیط: بهتر است به جای مراجعه به سایت هر هتل یا هر شرکت حمل‌ونقل، به سایت یکی از شرکت‌های گردشگری مانند مِستر بلیط مراجعه کنید تا لیستی از هتل‌ها و بلیط‌های اتوبوس، هواپیما یا قطار به مقصد دلخواهتان را ببینید. با رزرو هتل داخلی به‌صورت اینترنتی در این سایت از تخفیفات فوق‌العاده‌ای بهره‌مند شوید.
  • چیدن وسایل سفر: اکنون که در اردیبهشت ماه سفر می‌کنید، لباس‌های خنک بردارید تا وزش نسیم خنک در جزیره را بهتر احساس کنید. همچنین برای برخی از تفریحات یا بازدید از برخی منطقه‌ها هم لباس مناسب بردارید.

بنابراین برای سفر در اردیبهشت ماه، جزایر جنوبی کشور یکی از بهترین مقصدها هستند. منطقه‌ای با بهترین آب‌وهوا که با تفریحات آبی و غیرآبی متنوع، فرصت خوبی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. از آنجایی که زمان سفرهای نوروزی هم به پایان رسیده، با هزینه کم‌تری می‌توانید به جزیره‌های کیش یا قشم سفر کنید. برای خرید بلیط، رزرو هتل و آشنایی بیش‌تر با این جزیره‌ها، مراجعه به سایت مِستر بلیط را از یاد نبرید. سایتی که همراه همیشگی شما در هر سفر خواهد بود.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس