زاخارووا: زلنسکی درباره تلفات ارتش اوکراین در جنگ دروغ می‌گوید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر آمادگی این کشور برای مذاکره در صورت بازگشت به مرزهای پیش از جنگ گفت که او آشفته است، زیرا با مسئله انتخابات روبرو است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی. بی. اس گفت ممکن است مذاکرات صلح با روسیه بدون بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ ممکن باشد؛ یعنی زمانی که نه‌تنها مناطق دونتسک و لوهانسک، بلکه شبه‌جزیره کریمه نیز تحت کنترل اوکراین بود. این در حالی است که زلنسکی پیش‌تر تاکید داشت تمامی مناطقی که روسیه در جنگ کنونی تصرف کرده و همچنین شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد، به کنترل اوکراین بازگردد.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر با تصویب یک قانون جدید، هرگونه مذاکره با روسیه را تا وقتی «ولادیمیر پوتین» در قدرت است، ممنوع اعلام کرده بود.

زلنسکی در گفت‌وگوی اخیر خود با سی.بی.اس که از تغییر سیاست‌های او درباره سرنوشت جنگ خبر می‌دهد، گفت اگر اوکراین بتواند قلمرو خود را به وضعیت پیش از آغاز جنگ کنونی برگرداند (یعنی وضعیتی که در آن کریمه همچنان در کنترل روسیه باشد، اما دونتسک و لوهانسک به اوکراین بازگردد) روسیه برای مذاکره آماده خواهد بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات زلنسکی گفت: «او آشفته است. انتخابات را در پیش رو دارد؛ یا شاید هم انتخاباتی در کار نیست؟!»

زاخارووا در این واکنش کنایی، به انتخابات ریاست‌جمهوری امسال اوکراین اشاره کرد که قرار است در فصل بهار برگزار شود، اما بر اساس قانون اساسی این کشور، برگزاری انتخابات در زمانی که حکومت نظامی برقرار است، ممکن نیست. این در حالی است که از آغاز جنگ اوکراین، در این کشور حکومت نظامی برقرار شده و پارلمان اوکراین در ماه میلادی گذشته حکومت نظامی را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرد. از این رو، این احتمال به صورت جدی مطرح است که انتخابات ریاست‌جمهوری امسال اوکراین برگزار نشده و زلنسکی در مقام خود باقی بماند.

بسیاری زلنسکی را به چنگ‌زدن به قدرت متهم می‌کنند؛ اما او پیش‌تر گفت حامیان فراوانی دارد و اگر انتخابات ریاست‌جمهوری همین امروز برگزار شود، در آن پیروز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    4 1
    آخه این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی خودش که هیچی نیست که، هرچی اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش بهش بگم اون مثل طوطی کوکائینی (!) تکرار میکنه!! یانکی ها دیدن دارن جنگ رو می‌بازن گفتن بزار یه مذاکره صلح صوری دست و پا کنیم بعدش هم دوباره به اوکراین میگیم جنگ رو از سر بگیره با سلاحهای جدید و بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا!!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      2 6
      قار قار کردی باز ؟
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      تو زر زر کردی باز؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    1 2
    اگر واقعاً انتخاباتی در کار باشد و زلنسکی کاندید باشد در پایان رای گیری زلنسکی به اوکراین برگ رای بدهکار می شود چرا که او جرات رای دادن به خود را نیز ندارد.
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    زلنسکی رقاص معتاد ، التماس کند کل اوکراین را روسیه فتح نکند ، اکر دلش خوش است به حمایت و نیروهای نظامی فرانسه و المان و انکلیس ، شتر در خواب بیند پنبه دانه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس