کد خبر 1589299
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
جنجال آفرینی رسانه‌های غربی: روسیه عامل "سندروم هاوانا" است

علیرغم تکذیب واشنگتن، تعدادی از رسانه های غربی ادعا کردند که شواهدی دال بر دخالت یکی از واحدهای ارتش روسیه در بیماری مرموز دیپلمات ها و مقام های دولتی آمریکایی موسوم به "سندروم هاوانا" وجود دارد.

به گزارش مشرق، اسکات پلی (Scott Pelley) خبرنگار شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی بی اس» مدعی است که یافته های تحقیقات پنج ساله وی به همراه رسانه های اینسایدر (The Insider) و اشپیگل نشان می دهد که واحد ۲۹۱۵۵ اداره اطلاعات ارتش روسیه ممکن است در ایجاد علائم عصبی سندروم مذکور دست داشته باشد.

در عین حال، تارنمای آکسیوس امروز دوشنبه نوشت که سازمان های اطلاعاتی آمریکا بعید می دانند که یکی از دشمنان این کشور مسئول این پدیده باشد.

علائم "سندرم هاوانا" شامل سردرد شدید، سرگیجه، حالت تهوع و گوش درد بوده و به دلیل آنکه نخستین موارد بیماری مقام های آمریکایی در اواخر سال ۲۰۱۶ و در سفارت این کشور در پایتخت کوبا ثبت شد، به این نام مشهور شده است.

اینسایدر مدعی است که شواهد جدید نشان می دهد که "دو سال پیش از بیماری کارکنان سفارت آمریکا در کوبا، در فرانکفورت آلمان نیز احتمالاً حملاتی رخ داده بوده و یکی از کارمندان دولتی مستقر در کنسولگری آمریکا با چیزی شبیه به یک پرتو قدرتمند انرژی بیهوش شده بود. "

این رسانه خبری در ادعای خود افزود: این فرد که آسیب مغزی دیده بود توانست یکی از عوامل واحد ۲۹۱۵۵ مستقر در ژنو را شناسایی کند.

گرگ ادگرین (Greg Edgreen)، سرهنگ بازنشسته ارتش که تحقیقات سازمان اطلاعات دفاعی درباره "سندرم هاوانا" را از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ میلادی انجام داد، در گفت وگو با خبرنگار سی بی اس ادعا کرد که آمریکا هدف حمله روسیه قرار گرفته است.

ادگرین مدعی است که ۵ تا ۱۰ درصد از افسران این سازمان هدف این حملات بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    4 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    اولا که همه مثل شما یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش نیستن بعدشم اگر هم کار روسیه بوده که این بلا رو سر شما یانکی‌ها آورده، دمش گرررم، حال کردم!!
  • US ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد یکی از دیگری کثیف تر هستند
    • DE ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      از همه کثیفتر ولی آمریکاست و شاید علت اسهال استفراغ سفارتخانه ای ها هم همین بوده که موقع خوردن چیزبرگر دستاشون را نشسته اند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    تصلیحات مرگبار اسراییل خطرناکه برای حزب الله و برای محور مقاومت ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس