کد خبر 1589557
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

‏جنون نتانیاهو و موقعیت خطرناک اسرائیل!

در روزها و هفته های اخیر، احتمالا زیاد شنیده اید که نتانیاهو برای نجات خودش ممکن است اسرائیل را به خطر بیاندازد؛ در واقع او منافع خود را به مصالح اسرائیل گره زده و برای اینکه در قدرت باقی بماند و از سپهر سیاسی این رژیم حذف نشود، میخواهد جنگ شکست خورده را تا رسیدن به یک نتیجه حداقلی ادامه دهد.

این البته فقط تحلیل کارشناسان نبود، حتی افرادی مانند یائیر لاپید در اپوزیسیون رژیم، و یا برخی آمریکایی ها نیز بارها بر چنین مواضعی تاکید داشته و دارند. خصوصا در روزهای اخیر که اسرائیل هم در دادگاه بین المللی محکوم شد و هم با قطعنامه شورای امنیت مواجه گردید. اوضاع به همین منوال اگر پیش میرفت نتانیاهو میبایست عطای نخست وزیری را به لقایش میبخشید و علاوه بر اتهامات قبل از جنگ غزه، با کوله باری از خطاهای استراتژیک جدید، ناتوانی در مدیریت حادثه هفتم اکتبر و تصمیمات اشتباه بعد از آن، بعنوان مهره ای سوخته مجددا با دادگاه و احتمالا زندان روبرو میشد.

نتانیاهو به ادامه جنگ نیاز دارد و لو اینکه اسرائیل را به فنا بدهد. او امروز با حمله به کنسولگری ایران به نظر میرسد آخرین برگه خود را رو کرد تا نه تنها این جنگ طولانی تر شود، بلکه با به خطر انداختن اسرائیل آمریکایی که اخیرا سعی میکرد از وی فاصله بگیرد را به حمایت از اسرائیل وارد صحنه نماید!

این حرکت انتحاری نتانیاهو یک کار بسیار خطرناک به حساب می آید و شک نکنید دولت بایدن با توجه به شرایط نا مناسب داخلی، خصوصا در آستانه انتخابات هرگز بدان راضی نبوده است. نتانیاهو با این دیوانگی که با حمله به یک مرکز مهم دیپلماتیک انجام داد، اسرائیلی که به واسطه جنایات غزه در دنیا منزوی شده بود را حسابی به گوشه رینگ برد و هیچ جای دفاعی برای رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت. او حتی دست نزدیک ترین همپیمانان خود را برای دفاع از اسرائیل خالی کرد.

البته باید منتظر ماند و دید موضع رسمی آمریکا و غرب چه خواهد بود و چگونه میخواهند این حرکت وحشیانه را توجیه کنند؛ ضمنا این اتفاق دست ایران را، هم در حوزه دیپلماتیک پر کرد و هم برای اقدام تلافی جویانه بهانه خوبی در اختیار جمهوری اسلامی قرار داد.

ایران البته در چنین شرایطی همواره بهترین تصمیمات را میگیرد و اسیر هیجانات و احساسات نمیشود.‌ یکی از دلایل مهم جنون نتانیاهو که باعث شد خود را در چنین مخمصه ای ببیند و ضمن دادن سوتی به این بزرگی، اسرائیل را رسوا و در تنگنای شدید قرار بدهد، همان صبر جمهوری اسلامی است. بنده شخصا به تصمیمات نیروهای نظامی و امنیتی، که با مشارکت شاخه برون مرزی سپاه پاسداران(سپاه قدس) اتخاذ میشود ایمان کامل دارم و مثل گذشته بدور از هرگونه هیجان منتظر نتیجه بررسی گزینه ها از سوی حاکمیت ایران مینشینم. این خشم مقدس نباید ما را از اهداف اصلی دور کند و اجازه دهد صحنه به نفع اسرائیل و نتانیاهو تغییر نماید. این را بدانید اوضاع رژیم صهیونیستی خراب تر از آن چیزی است که ممکن است بعضی از ما تصور کنیم. صبور باشیم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 4
    کدام جنون داره داره هر غلطی دلش می خواد می کنه و همه ام ساکتن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      5 0
      توی دوگانه نتانیاهو و اسرائیل نیفتید ، استکبار جهانی باید پوزه ش به خاک مالیده بشه....‌والسلام
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    4 7
    اتفاقا خيلي عاقله و چون ميدونه رژيم ايران عرضه هيچ غلطي نداره گام به گام جسارتش رو بيشتر ميكنه.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 2
    تو سپاه و نیروی قدس نفوذی داریم زیاد داریم شک نکنید آمارشون رو دادن
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 2
    بر فرض صبر کنیم اگه جلوتر اومد چی بازم صبر
  • محمود IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 2
    ظاهرا قضیه عملیات غزه انقدر دردآور ومهلک بوده که رژیم اویزان آمریکا از شدت درد و تبعات آینده آن که موجودیت اسراییل را با خطرات جدید همراه کرده جهت کاهش خسارات خود دیوانه وار سر خود را به همه جا می کوبد.اما نکته مهم حامی اصلی این توله سگ وحشی هست که از تمامی اوضاع و احوالش باخبر هست و باید فاکتور هزینه آن هم برای او ارسال گردد تا توازن وحشت برقرار گردد.
  • سعید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 2
    خب اگر حرکات نتانیاهو اشتباه هست و باعث نبودی اسراییل میشه که خیلی خوبه. بهتره ادامه بده تا اسراییل نابود بشه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 2
    اینجور که معلومه اگر اسرائیل با هواپیما خود تهران رو هم بزنه باز صبر استراتژیک پیشه میکنیم. شعار و وعده توخالی نابودی اسرائیل میدیم. عمل کنید به شعار و وعده هاتون.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 2
    اسراییل تاامروزعلی رغم اینکه می گفتیدتوان جنگ طولانی رو نداره هرکاری می خواسته کرده فقط مونده به رفح حمله کنه که اعلامیه خروج مردم رو هم پخش کرده بعدازحمله به رفح هم کارش روبافیلمهایی که تهیه کرده توجیه می کنه.ایران وسوریه بایدازبهانه حمله به سفارت استفاده کنن یه ضرب شصت بهش بدن
  • اکبر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    اگر ایران جواب ندهد صبر استراتژیک به ضعف استراتژیک تعبیر خواهد شد.
  • میثم IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    ترس اصلی ترین عامل شکست است نترسین حمله کنید حمله مستقیم با هزاران موشک و با قدرت و اقتدار این درسته ترس نداشته باشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس