کد خبر 1589607
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
جنایت دمشق و تصمیمات راهبردی ایران

تحولات سیاسی و امنیتی در روزهای آینده ابعاد بیشتری از تصمیمات اتخاذ شده از سوی عالی ترین نهاد امنیتی کشور را مشخص خواهد کرد و نحوه پاسخگو کردن آمریکا نسبت به جنایت اخیر اسرائیل وضوح بیشتری خواهد یافت.

به گزارش مشرق، بعدازظهر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه رژیم صهیونیستی بادست زدن به جنایتی جدید که مصداق عبور از پروتکلهای بین المللی و نقض مصونیت اماکن‌ دیپلماتیک بود، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه را مورد حمله قرار داد که طی آن ۷ نفر از مستشاران نظامی ایران از جمله سردار زاهدی و سردار حاج رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه به شهادت رسیدند.

اگر چه دلایل دست زدن رژیم صهیونیستی به این جنایت منفعلانه با توجه به بن بست بی سابقه ای که این رژیم پس از ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی در ابعاد داخلی و خارجی در آن گرفتار شده، قابل درک است اما نمی توان به تاثیر این رخداد در تغییر معادلات مربوط به مواجهه ایران با گستاخی غیر قابل بخشش این رژیم نیز بی توجه بود.

هرچند تاکنون مقامات عالی کشورمان از جمله رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی صرفا بر بی پاسخ نمادن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند اما اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و اعلام برگزاری جلسه فوق العاده شب گذشته این شورا و اتخاذ تصمیمات مقتضی پیرامون موضوع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، نشان می دهد که واکنش کشورمان به این رخداد، سریع و مبتنی بر اجماع در عالی ترین سطح تصمیم‌گیری پیرامون‌مسائل امنیت ملی بوده است.

در اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید شده که جلسه شورا در ساعت ۲۱ دوشنبه شب یعنی به فاصله ۴ ساعت پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان‌در دمشق، برگزار شده که نشان‌می دهد اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه واکنش به این‌رخداد در ردیف اولویت‌های امنیت ملی به شمار می رود

به فاصله کوتاهی پس از برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد تحویل این شورا شد

در این‌نامه تاکید شده؛رژیم اشغالگر اسرائیل مبادرت حمله تروریستی شنیع و نفرت‌انگیزی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه نموده است.

در این‌نامه،ایران از شورای امنیت خواسته است تا هرگونه اقدام لازم از جمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی که امنیت و ایمنی ماموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، را اتخاذ نموده، و همچنین از به دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل نماید.

در نامه ارسالی ایران به شورای امنیت تا کید شده ؛رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد و ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

بدنبال اقدام سریع کشورمان در زمینه ارجاع موضوع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق ،‌معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.

پیگیری تصمیمات اتخاد شد از سوی شورای عالی امنیت ملی اما شب گذشته و بامداد امروز همچنان ادامه یافت،چنانکه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس( توییتر) اعلام کرد؛ کاردار سفارت سوئیس در غیاب سفیر، به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، بامداد امروز به وزارت خارجه فراخوانده شد وپیام مهمی به دولت آمریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.

اقدام معنا دار وزارت خارجه کشورمان در ارسال پیام مهم به آمریکا نشان می دهد که هرچند کاخ سفید ظاهرا خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی در دست زدن به این‌جنایت غیر مطلع خوانده است اما از نظر جمهوری اسلامی ایران، نقش واشنگتن به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در انجام جنایت اخیر قطعی است و آمریکا باید در انتظار تبعات ناشی از این اقدام باشد.

به طور قطع تحولات سیاسی و امنیتی در روزها و هفته های آینده ابعاد بیشتری از تصمیمات اتخاذ شده از سوی عالی ترین نهاد امنیتی کشور را مشخص خواهد کرد و نحوه پاسخگو کردن ایالات متحده آمریکا نسبت به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی که به عنوان ارتش نیابتی واشنگتن در منطقه عمل می کند وضوح بیشتری خواهد یافت.

منبع: نورنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • کارمند ساده IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    18 10
    درست مثل پاسخگویی به ترور شهید حاج قاسم که هرچند بعد از ۷۰, سال به آمریکا حمله شد ولی دل جمهور مردم ایران خنک نشد و انتقام ما از آنها گرفته نشده است، یا الله یا الله کی باید فهمید که اساس این رژیم بر تروریسم دولتی است ، ۷۰, سال کم است ، یا الله ، یا الله ، بلند شوید جلوی این همه فهم و دانستن الفبای سیاست....
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      15 5
      ایران چوب ملاحظه کاری بیش از حدش را می خورد
    • ارش IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      1 1
      احمق عین السد زدیم کجاش صفر کشته کلش نابود شد و چند ین کشته داد بعدش اربیل زدیم .الانم بازم خود اسرائیل و امریکا و انگلیسو میزنیم هرچند تو میگی الکی بوده نمایشه ولی واقعا میزنیمش بعد ببین اربابت امریکا کجا بره اون گاوچرونهای بیمصرف
  • سید فروزان CH ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    22 3
    حتما میخواهیم مثل العسد یک نمایش موشکی راه بیندازیم و بگیم انتقام گرفتیم(صفر کشته ) ، اینکه چرا باید دو سردار با تجربه و پنج مستشار در یک ساختمان باشند نشان از ضعف امنیتی است ، حداقل اینکه در این گونه ساختمان‌ها ، زبر زمین‌هایی بسازند ضد موشک و بمب ،تا رژیم اشغالکر به اهداف خود در ترور فرماندهان سپاه قدس نرسد . یا اینکه در تونل سازی کنند در زیر ساختمان سفارت و انحا محل جلسات و تجمع فرماندهان باشد
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      6 12
      دانشمند مواظب باش ندزدنت🥺 هیچ کس اندازه تو زپرتی نمیدونه
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      12 0
      مودب باشیم یعنی چی زپرتی! همه آزادن که نظرشونو بگن
    • سروش\ IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      1 0
      دفیقا درسته اینها وارد کشوری میشن که دور تا دورش جاسوس و مزدور هست چرا ارایش نطامی نمیگیرن در سنکرهای محافظت شده جلسه نمیزارن
    • US ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      اصلا جلسات چرا در داخل ایران نمیگیرند ؟
  • اصغر DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    12 8
    راحت‌ترین هدف اردبیل و کردستان عراق هست، هم اونا واکنش متقابل نمیدن، هم ما چند تا موشک میزنیم اعصابمون آروم میشه.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      8 6
      مسئله اعصاب تو نیست مسئله نفاق و امثال تو هست
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    10 3
    خوب دوتا بیانیه شدیدأ محکوم میکنیم بدین بابای اسرائیل و آمریکا در بیاد دیگه!!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 7
    باید واکنش قوی نشون بدیم
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    16 8
    اونجا سفارت بوده یا اتاق جنگ
    • DE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      5 4
      داری چرند میگی!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      3 1
      در سفارت با موافقت دولت میزبان هر کاری دل‌شون بخواد میتونن انجام بدن از جمله تشکیل اتاق جنگ.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    15 1
    وقتي می‌گید آمریکا را پاسخگو خواهيم کرد یعنی خیال پاسخ دادن به اسرائیل ندارید
  • DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 2
    بایستی چوب نیم سوخته در آستین شلوار این یابوی صهیونیست کرد‌ . دیوانه شده زده به سیم آخر . کسی که در حال غرق است به همه چیز دست می‌زند تا بلکه نجات پیدا کند. این یابو که کاه و جو او زیادشده و در حال لگد پراکنیست را باید بعنوان جنایتکار جنگی جایی که هيتلری ها را محاکمه کردند محاکمه و به حداقل ۳۸۰۰۰ بار اعدام محکوم کرد. یک اعدام در این دنیا و بقیه در آخرت.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 1
    به ایران داستان آزادی طوطی هندی را یادآوری می کنم
  • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 6
    گزارش شده نتانیاهو جهت عمل فتق در بیمارستان بستری ،بیهوشی کامل خواهد داشت.خبر صحیح بنطر نمی رسد چون برای عمل فتق بیهوشی لازم نیست؛ بی‌حسی از طریق نخاع کافی است. اما چرا قلب یا اعضاء مهم نگفته اند برای آنکه ترس نتانیاهو متبادر نشود.حقیقت ماجرا قاعدتآ باید نتانیاهو برای مدتی ب مخفیگاه رفته باشد تا در صورت حمله ایران و کشته شدن؛ سازمان اسرائیلی، از هم نپاشد.
  • حسين DE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    9 3
    در روز روشن و در خيابانهاى تهران دانشمندان همساته ائى مان ترور ميشوند،در سوريه و اين بار براى چندمين بار متوالى فرماندهان عالى رتبه ما بطرز بيرحمانه ترور ميشوند و ما همچنان نظاره گر هستيم،طبيعى است كه از هر گونه اقدامات عجولاانه و احساسى بايد خوددارى كرد،اما صرفاً صبر استراتژيك هم تا اين لحظه نه تنها ثمرى نداشته بلكه دشمن را. جريتر و گستاختر نموده است ،من معتقدم كه ما. حتمًا بايد به ترورهاى وحشيانه دشمن صهيونيستى پاسخ دهيم تا صهيونيستها بدانند در قبال اقدامات تروريستى تاوان سنگينى پرداخت خواهند كرد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 7
    علاوه بر انتقام، زندگی را برای طرفداران اسرائیل و غرب سخت کنید. در آمریکا هم چنین می‌کنند. یا از کار بیکار می‌کنند، یا مردم ب آنها صدمه می‌زنند و یا توسط پلیس بازجویی می‌شوند.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      5 1
      خفه شو بابا
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      1 0
      احسنت ، صحیح و منطقی می فرمائید . زندگی را برای صهیونیست ها باید جهنم کرد . به غلط کردن بیفتند .
  • US ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    4 7
    بهترین پاسخ حمله گسترده موشکی و پهپادی از چند نقطه به بلندیهای جولان
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    8 0
    اسراییل مستقیم زده برین بزنیدش . فقط برای امریکا رجزخوانی بیهوده میکنید چرا ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    6 2
    ایران باید بلافاصله آزمایش هسته ای خود رو انجام بده. این قوی ترین و موثرترین پاسخی هست که در قبال این جنایت میشه به آمریکا و سگ هارش اسرائیل داد. نباید یک روز تاخیر انداخت. والله این فرصت خدادادی ست. البته جمهوری اسلامی ایران در از دست دادن فرصت ها ید طولایی داره و بی نظیره در دنیا!!!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    یه مرتاض هندی پیشگویی کرده جنگ بزرگ و ویرانگری در آینده بین چین و روسیه و ایران از یک سو و آمریکا اتحادیه اروپا و اسرائیل از سوی دیگر بوجود میاد که در این جنگ بنیان‌های نظم فعلی جهان دگرگون میشه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    4 0
    ته این داستان آخرش تو تهران
  • حاجی اذری IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    نباید کاری کرد که اتحاد به اردوی اسرائیل برگردد اما یک پاسخ سهمگین هم ضروريست.چنانکه آقا فرمودند.
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    1 3
    والله اگر ملت و مسئولان خائن یا هوا پرست بفهمند در دام چه گردابی توسط رسانه های ابلیس افتادیم و در حال از دست دادن چه انواری هستیم
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    1 0
    مثل ماجرای عین الاسد پیام مهمی به آمریکا منتقل شده
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 0
      نه این پیام خیلی قویتره، اصلا قابل مقایسه با اون قبلی نیست!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    وقتی می‌توان با پیام و دیپلماسی موضوع را حل کرد پاسخ که نباید لزوما به شیوه نظامی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس