کد خبر 1589910
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
واکنش انگلیس به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه انگلیس جدیدترین آزمایش موشکی از سوی کره‌شمالی را «نقض» چندین قطعنامه شورای امنیت دانست و مدعی شد که این امر «صلح و ثبات» در شبه جزیره کره را «بی‌ثبات» می‌کند.

به گزارش مشرق، این سخنگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش موشک بالستیک کره شمالی که روز سه‌شنبه انجام شد، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. آزمایش‌های موشکی غیرقانونی از سوی کره شمالی باعث بی‌ثباتی صلح و امنیت در شبه جزیره کره می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام مسئول در وزارت خارجه انگلیس در ادامه گفت: لندن قویا از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز بیشتر دست بردارد، به مذاکره بپردازد و اقدامات معتبری در راستای خلع سلاح اتمی انجام دهد.

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی امروز چهارشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون بر نخستین آزمایش موشک بالستیک «هوآسونگ – ۱۶بی» را که یک موشک بالستیک با سوخت جامد میان برد جدید فراصوت است، نظارت کرد. این موشک ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پیمود.

این رسانه دولتی کره شمالی همچنین گزارش کرد، هدف از پرتاب این موشک جدید تایید مشخصات فنی طراحی شده و تایید قابلیت اطمینان سیستم تسلیحاتی بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    7 0
    به انگلیس چه ربطی دارد!!
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      4 0
      آخه مثل اربابش امریکا فضوله!!!
  • قهوه تلخ IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    4 0
    گوه وکثافات همه موجودات توی سازمان ملل ، حقوق بشر ، دادگاه لاهه و..... همشون توی چاه مستراح
  • US ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    4 0
    نه اینکه بخوام چیزی رو تایید کنم، ولی این کشور تا بحال کشوری دیگه رو اشغال نکرده، به کشوری دیگه حمله نکرده، ولی انگلیس هر دو کار رو کرده، چطوره که انگلیسی‌ها این اقدام رو برای صلح و ثبات خطرناک میدونن و اقدامات بیشتر و مشابه خودشون رو حافظ صلح و امنیت؟ آدم به این منطق(بی منطقی) مغالطه گرانه و سوفسطاییانه مشکل پیدا میکنه و اون رو نشانه دورویی و فریبکاری و استاندارد دو‌انه میبینه.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    3 0
    چیه دزدان ادوار مختلف تاریخ باید از شما اجازه می گرفت این جور وقتها سازمان ملل،حقوق بشر یادتون می افته ولی برای مردم غزه هم زمان بینایی وشنوایی تون رو از دست میدین لعنت به ذات پلید شما غربیها علی الخصوص انگل لیس خبیث 🦊🦊🦊🦊🦊🦊🦊🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮😈

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس