به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

پشت‌پرده امنیتی پیشنهاد گفتگو با جیش الظلم توسط عبدالحمید

۱. برای برخی شاید تعجب آور بود که چرا مولوی عبدالحمید پیشنهاد گفتگو با گروه مسلحی همچون جیش الظلم را داده که در همه جای دنیا اقداماتش تروریستی محسوب می‎شود و برخورد سخت نظامی با آنها یک امر پذیرفته شده در میان همه حاکمیت‌ها هست. برخی این پیشنهاد را ادامه همان تصویری می‌دانند که مولوی عبدالحمید به دنبال ساختن آن از خود هست. در این تصویر مولوی عبدالحمید همواره خود را چهره‌ای حد وسط، دور از خشونت و اهل گفتگو، معرفی می‌کند. جدای از اینکه این تصویر چقدر کاریکاتوری و بدون مبانی اصولی هست ولی پیشنهاد گفتگو با جیش العدل همان امتداد پیشنهادی است که وی درباره گفتگو با اسرائیل و یا قاتلین خیابانی جریان «زن زندگی آزادی» پیش از این مطرح کرده، هست. البته این نوع موضع گیری، سیره سیاسی جدیدی نیست و در این سالها در بسیاری از چهره های داخلی و خارجی که روزگاری اهل مواضع دینی و یا انقلابی بودند، و خواسته یا ناخواسته در روند استحاله دستگاه های امنیتی و سیاسی غربی گرفتند، دیده می‌شود. رفتار مولوی عبدالحمید با استاندارد ضدامنیتی که سرویس های اطلاعاتی در تمام سالها بعد از فتنه ۸۸ در روند استحاله برخی خواص داخلی اجرایی کردند، مطابقت دارد.

۲. اما اقدام مولوی عبدالحمید یک لایه پنهان امنیتی دارد و حتی اگر او متوجه تبعات مواضع و سخنان خود هم نباشد، بی شک یک روند ضدامنیتی را تکمیل کرده است. این روند پیچیده اینگونه هست که جیش الظلم با عملیات تروریستی اخیر خود به این پازل کمک کرد، که از فشار امنیتی ایران بر رژیم صهیونیستی کاسته شود و مولوی عبدالحمید نیز با مواضع سیاسی خود تلاش می کند از فشار امنیتی حاکمیت بر گروهک جیش الظلم بکاهد. جملات اخیر مولوی عبدالحمید را دوباره بخوانید؛ « ما به طرفین توصیه می‌کنیم به‌جای گلوله و درگیری و خونریزی، با همدیگر بنشینند و با صحبت و گفت‌وگو مسائل و مشکلات‌شان را حل کنند.» یعنی انگار نه اتفاق تروریستی افتاده و فراتر از آن اساسا مشکل ماهیت درگیری جیش الظلم با جمهوری اسلامی یک موضوع عادی محسوب می شود.

ضمن اینکه وقتی یک گروه کاملا تروریست را همزمان یک گروه قابل گفتگو معرفی کردیم، اثر غیر مستقیم آن بر مخاطبی که به گوینده اعتماد دارد این است که نظام باید به جای برخورد با این گروه به گفتگو با آن بپردازد و در نتیجه برخورد سخت با جیش الظلم یک اقدام تند و دور از تدبیر محسوب می شود. نکته دیگر این است که فراتر از آن ادامه محتوای خطبه این است که وقتی جریانی مظلوم واقع بشود و کسی به حرف عادلانه گوش نکند ، دست به اسلحه می‌برد، یعنی القای غیر مستقیم اینکه جیش الظلم به نوعی هم مظلوم هست و هم حق اقدام خشونت آمیز هم داشته است. اما بدتر از همه اینها آن بخشی است که مولوی عبدالحمید بعد از پیشنهاد گفتگو می ‌گوید: «اگرچه بسیاری بر این باورند که اینجا کسی به گفت‌وگو توجه نمی‌کند و گوش‌ها شنوا نیستند.» بر اساس این جمله «تقصیر کلیه اقدامات جیش الظلم نیز به گردن حاکمیت است که گوش شنوایی نداشته است». خلاصه آنکه خطبه اخیر مولوی عبدالحمید یک خطبه صرفا سیاسی نیست و نباید سادلوحانه از کنار این پاس‌کاری‌های پیچیده امنیتی گذشت و در صورت عدم قطع این پاس کاری ها باید همچنان منتظر اخبار بدتر از جنوب شرق بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    29 4
    از نظر عبدالحمید نیروهای مسلح و تروریست های مسلح در یک تراز هستند و هر دو دارند به طرف هم شلیک می کنند! او اساسا حق انحصاری حاکمیت در به کار گیری تسلیحات را به رسمیت نمی شناسد.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      3 0
      عبدالحمید بطور واضحی نقش سخنگوی گروه های تروریستی تجزیه طلب را دارد ایفا می کند. این سبک برخورد میتواند اثبات کننده وابستگی جیش الظلم به خود عبدالحمید باشد و بطور واضحی نشاندهنده نقش مدیریت و هدایت و حتی تعیین عملیاتهای تروریستی بطور پنهان گروه تروریستی توسط خود عبدالحمید باشد.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      شک نکنید حرکت موذیانه این فرد هویت دادن به گروه تروریستی است و خودش لیدر ترورها است و بعد خودش برای حمایت از تروریستها در نقش سخنگوی غیر رسمی تروریستها و در نقاب فرد دلسوز شروع به دفاع کردن از تروریستها میکند.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    50 5
    ای کیوی این عبدالحمید درحد مرغه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      3 0
      آی کیوی این ذلیل مرده در حد چلغوز مرغ هم نیست چه برسه به خود مرغ ...!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 3
    متاسفانه من در انصاف نیوز حرفهایی زدم که شاید با روانشناسی و ... باعث بدتر شدن اوصاع کردم دیگه صحبت نمی کنم با علیزاده هم همین طور ولی
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    23 3
    عبدالحمید حیف است نام مولوی را خراب کرد عبدالحمید خود جزئی از تروریست ها است موسسه مهررضا که چند جوان به آتش ارازل سوخت با تحریک ایشان بود همچنین موارد دیگه بخدا وقتی به آشوب طلبان زاهدان لقب شهید و جانباز دادند دلم سوخت برای جوانانی که که مثل گل برای اسلام و انقلاب پرپر شدند
  • علی اکبرحاجی پور IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    19 3
    قبل از مولوی عبدالخیار هم کرباسچی همچین حرفی زده بود وخواستار دیالوگ ومذاکره با داعش وجبهه النصره شده بود!!یعنی همینقدر کودن وخیانتکار!!!!!!
  • محمد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    17 3
    این عامل ناامنی سیستان و بلوچستان را باید به شدت کنترل کرد
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    17 3
    او با تروریست ها همزادپنداری می کند. برای او مذهب یک هویت قبیله ای است نه یک باور و اعتقاد دقیقا مشابه صدام حسین. عبدالحمید حتی برای اعدام تروریست های پژاک و کوموله هم بیانیه صادر میکند در صورتی که کفر و الحاد آن ها مورد اعتراف خودشان هست.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    8 3
    وقتی تروریست ها دست به جنایتی میزند او تاکید میکند آن ها مومن ولی احساساتی هستند و تسلیت او بیشتر مشابه رفع اتهام به خودش هست ولی وقتی برای اراذلی که با تحریک او به یک پادگان حمله کردند بیشتر از یک سال است عزاداری می کند و بیانیه صادر می کند.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    10 3
    عبدالحمید متوجه شده بین انسان های پاکنهاد مشروعیتی ندارد و ناچار دست به دامان گروهک های ضداجتماعی شده و به آن ها باج می دهد تا موقعیت ضعیف او را تقویت کنند دقیقا مانند معلمی که بچه شر کلاس را می کند مبصر
  • CA ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    11 3
    گقتگو یعنی به رسمیت شناختن تروریستهای مفنگی جیش الظلم. فقط مرگ تروریستها وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ.
  • ایرانی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    9 0
    سیستان یه پاکسازی ریشه ای میخواد اول از همین عبدالشیطان شروع بشه
  • حمید IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    15 3
    این مزدور و مسجد ضرار آن عامل تمام ناامنی های شرق کشور است. دیدارش با حسین رونقی دروغگو و چرندیاتش در نماز جمعه و ... نشان می دهد کاملا در پازل صهیونیست ها و تکفیری ها بازی می کند. چه زمانی باید این مردک متوهم هوس باز را ادب کرد؟
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      عبدالحمید بطور واضحی نقش سخنگوی گروه های تروریستی تجزیه طلب را دارد ایفا می کند. این سبک برخورد میتواند اثبات کننده وابستگی جیش الظلم به خود عبدالحمید باشد و بطور واضحی نشاندهنده نقش مدیریت و هدایت و حتی تعیین عملیاتهای تروریستی بطور پنهان گروه تروریستی توسط خود عبدالحمید باشد.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 0
    این مردک عبدالخبیث وزیر کابینه نتانیاهو و اسراییل هست ...
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    5 1
    این مردک یک تروریست است در لباس مولوی او به اندازه کافی از آبهای گل آلود ماهی گرفته فردی بی سود تهی از شعور سیاسی و اجتماعی
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    3 1
    مرام و موضع گیری همه منافقان مثل این شخص بندباز جناب عیدالحمید است
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    جالبه ! پیشنهاد این اخوند وهابی برای گفتگو با تروریستها شبیه پیشنهاد اقای کرباسچی از اعضاء ارشد حزب کارگزاران سازندگی برای مذاکره با داعش است !!وقتی تروریستهای داعشی به ساختمان مجلس در تهران حمله کردند اقای کرباسچی رسما و علنا پیشنهاد گفتگو با داعش را به نظام اسلامی ارائه داد !!بنظر شما این شباهت نظرات اصلاح طلبان و وهابیان تندرو از کجا سرچشمه میگیرد ؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 3
    عبدالکفتار گ..‌. خورد
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    9 3
    جیش حمار بازوی پنهان عبد شیطانه که در استینش پنهان شده که با کم کاری دولت و اژه ای خون پاک شهدا جبرانش میکنه
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      عبدالحمید بطور واضحی نقش سخنگوی گروه های تروریستی تجزیه طلب را دارد ایفا می کند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    5 2
    پاکستان پشت پرده حمله به چابهار است ....افغانستان ایران وهند سریعا جمع شن یه برنامه ریزی درست انجام بدن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس