به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین در مطلبی به اظهارات یوهان صوفی وکیل بین المللی و رئیس سابق دفتر حقوقی سازمان امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه پرداخت که می گوید:

حمله بی هدف رژیم صهیونیستی به ساکنان غیرنظامی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

بر اساس رای دادگاه لاهه و معاهده رُم حمله هدفمند و فراگیر علیه غیرنظامیان جنایت علیه بشریت است و نسل کشی لزوماً از طریق کشتن مستقیم رخ نمی‌دهد بلکه امکان دارد با تحمیل شرایطی اتفاق افتد که در نهایت به مرگ افراد منتهی شود.

حمله برنامه ریزی شده اسرائیل به تمام زیرساخت‌های نوار غزه می‌تواند جنایت نسل کشی را تحقق بخشد، همچنین سوالاتی را مطرح می‌نماید که چرا اسرائیلی‌ها علیه ساکنان این منطقه حملات بی هدف انجام می‌دهند.

رهبران اسرائیل اهداف جنایتکارانه‌ای علیه غیرنظامیان غزه دارند

شرایط موجود حاکی از قصد جنایتکارانه رهبران اسرائیل است که برای نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها تلاش می‌کنند در حالی که واقعیت‌های میدانی کاملاً متفاوت است.

سازمان ملل متحد از سال 2022 از غیر قابل مسکونی بودن نوار غزه خبر داد این در حالی است که تعداد زیادی از آوارگان امروز در منطقه کوچکی از نوار غزه اجتماع کرده‌اند.

پیامدهای این وضعیت انسانی بسیار فاجعه‌بار و غیر قابل قبول است چرا که افراد ناتوان و به ویژه کودکان در معرض قحطی قرار دارند، مشکل در نبود کمک‌های بشردوستانه نیست بلکه مشکل اصلی ممانعت اسرائیل از رسیدن این کمک‌ها و اعمال فشار به مصر برای جلوگیری از ورود آنها به نوار غزه است.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در 25 مارس گذشته به روشنی بر آتش بس تاکید دارد که رژیم صهیونیستی هیچ پایبندی به آن نداشته است، علاوه بر آنکه مسئول اصلی ویرانی‌های به وجود آمده در نوار غزه مستقیماً بر عهده این رژیم است چرا که بیشتر این منطقه را نابود کرده است.

آمریکا نیز باید در بازسازی کامل نوار غزه و فراهم کردن زندگی انسانی برای ساکنان این منطقه مشارکت نماید چرا که به رژیم صهیونیستی برای ویرانی آن کمک کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 3
    وقتی دنیا از مجازات صهیونیست ها عاجز هستند!باید خود آستین بالا زد، بهانه نتانیاهو برای ویرانی غزه و نسل کشی این بود که السنوار به ما حمله کرد و ما حق پاسخ متقابل را داریم و آمریکا و اروپا هم تأیید کردند! خب ایران هم با استناد به همین روش نتانیاهو باید مشت آهنین رو برای آنها بنوازد تا دیگر به خاک و افراد ایران حمله نکنند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    تا اسرائیل و آمریکا و اذنابشان در این دنیا وجود دارند بشریت و انسانیت بی معناست.
  • DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    کی میگه آدمکشی اش بی هدفه ؟ برعکس خیلی هدفمند داره کودکان و زنان رو می کشه! اگر یک دوربین هوایی نصب بود میتونست فیلم برداری کنه تا دادگاه لاهه و همه دنیا ببینه. اصلا چرا در مناطق شهری دکل های بلندی درست نمیشه24 ساعته دوربین روش نصب و فیلم ضیط بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس