به گزارش مشرق، کانال تلگرامی یک حرف از هزاران درباره شهادت فرزندان شهید هنیه نوشت:

دوستی نادیده در گروهی تلگرامی با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه ۱۳ فرزند دارد و دو خواهرش در اسرائیل زندگی می کنند و با او هم فکر نیستند و درباره مسائل مالی او هم با توجه به اخباری مانند دستگیری یکی از فرزندانش با چند میلیون دلار در گذرگاه رفح در سال ۲۰۱۴ نمی توان قضاوت قطعی داشت، نوشته بود: "زندگی هنیه مانند هر فرد سیاسی شاخص پیچیدگی های خود را دارد و نمی توان درباره او قضاوت قطعی کرد." برای روشن شدن موضوع نوشتم:

۱. فلسطینی ها مانند همه گروه های جمعیتی تحت فشار و ستم یا تبعیض دولت ها و همچنین ملت های تحت اشغال، بسیار زاد و ولد می کنند. این برای آنها هم تاکتیک است هم استراتژی. چون امکان حذف توسط طرف مقابل را به حداقل می رساند. بنابراین ۱۳ فرزند داشتن آقای هنیه یک امر عادی در جامعه فلسطینی بوده و زمینه ساز یکی از بحران های مطرح درباره آینده اسرائیل است: بحران جمعیتی یا دموگرافیک.

۲. اینکه خواهران هنیه در اسرائیل زندگی می کنند و با او اختلاف نظر دارند با فرض دقیق بودن اختلاف نظرشان، جای تعجب ندارد و اشاره به این موضوع بعنوان پیچیدگی و ابهام در زندگی هنیه نتیجه عدم توجه به وضعیت تاریخی فلسطین و اشغال آن توسط جنبش صهیونیستی است. خواهران هنیه به اسرائیل مهاجرت نکرده اند و در محل سکونت تاریخیِ آباء و اجدادی خود زندگی می کنند. بخشی از خانواده بزرگ آنها در اثر اشغال ۷۸٪ سرزمین فلسطین در جنگ ۱۹۴۸ به ناچار و زیر فشار تروریسم نهادینه جنبش صهیونیستی و اسرائیل ناچار به ترک محل زندگی خود شده و همراه با یک میلیون فلسطینی کوچانده شده به مناطق دیگر در داخل و خارج فلسطین، به نوار غزه رفتند. بیش از ۷۰٪ جمعیت نوار غزه و ۳۰ درصد جمعیت کرانه باختری آوارگان فلسطینی هستند. اینکه خواهران هنیه همچون دیگر فلسطینی های باقیمانده در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ (اسرائیلِ به رسمیت شناخته شده از سوی قدرت های جهانی)، مواضعی متمایز با برادرشان دارند که دهه هاست به اجبار ساکن نوار غزه (اراضی اشغالی ۱۹۶۷) شده اند، امری طبیعی است. شهروندان غیر یهودی اسرائیل تحت یک نظام آپارتاید و تبعیض نژادی شدید زندگی می کنند و همواره با محرومیت از حقوق اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و تهدید همیشگی زندان و حتی لغو تابعیت و اخراج یا کوچ اجباری روبرو هستند.

۳. به استنادِ گزارش های دولت اشغالگر فلسطین، از دستگیری یکی از فرزندان هنیه با چند میلیون دلار در گذرگاه رفح خبر داده اید به گونه ای که از یک قاچاقچی در سنگاپور خبر می دهید. غزه تحت اشغال و محاصره کامل اسرائیل بوده و به بزرگ ترین زندان روباز جهان معروف شده است. در چنین شرایطی ملت تحت اشغال در راه مبارزه و رهایی از اشغال ناچار است همچون همه ملت های تحت اشغال، بسیاری از نیازهای اولیه زندگی و مبارزه خود را از راه های پنهانی تأمین کند. از همین رو اگر پخش چنین گزارشی از سوی اشغالگران صهیونیست طبیعی است، بازپخش آن در ایران به گونه ای که گویی از یک قاچاقچی در سنگاپور سخن می گوئیم، غیر طبیعی است.

۴. مهمتر از همه اینکه اصل موضوع مورد مناقشه نباید با پرسش های جدید گم شود. در دوره جنگ غزه، بوق های پنهان و آشکار اسرائیل بصورت پی در پی گزارش هایی منتشر کردند که رهبران حماس و خانواده هایشان که در بهترین هتل های دوحه و استانبول زندگی می کنند، با عملیات طوفان‌الاقصی عموم فلسطینی ها را قربانی کرده اند. برخی از فعالان سیاسی و مجازی ایرانی هم در سایه مخالفت با وضعیت موجود در ایران، دروغ های ساخته و پرداخته اسرائیلی ها را بازپخش و افکار عمومی ایران را دچار پریشانی کردند. در حالیکه هنیه و رهبران مقیم خارجِ حماس، آواره و اخراج شده از میهن خود هستند و به اجبار در خانه هایی در کشورهای مختلف عربی و غیر عربی زندگی می کنند و به محض این‌که امکان بازگشت آزادانه به سرزمین خود را داشته باشند، بازخواهند گشت.

۵. دیروز سه فرزند هنیه که مطابق گزارش های دروغین سازمان جنگ روانی اسرائیل در هتل های دوحه و استانبول مشغول خوشگذرانی بودند، در یک عملیات تروریستی جدید اشغالگران صهیونیست به همراه چهار نوه هنیه در شمال غرب غزه و در اردوگاه الشاطی (ساحلی) به شهادت رسیدند و با این رویداد مشخص شد نه تنها در هتل های خارج نیستند بلکه حتی از شمال غزه که سخت ترین شرائط جنگی را دارد به جنوب آن نرفته اند. حال پس از این رویداد رسوا کننده یِ دروغ سازان به جای اینکه از تجربه قبلی بیاموزیم و منابع خبری خود را مدیریت کنیم و از تکرار و بازتاب دادن اخبار و شایعات ساختگی اشغالگران علیه ملت تحت اشغال خودداری کنیم، باز با طرح پرسش های جدید از پیچیدگی و روشن نبودن زندگی هنیه می نویسیم؟ این قطعا به دور از انصاف و مقتضیات پژوهش علمی و موضوعی و حقیقت محور است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    اسماعیل هنیه با داشتن آرامش در برابر آن امتحان سخت خداوند الگوی جامعه مسلمین است
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    این تحلیل ها واقعاً دردناکه و منهم با شما هم موضع هستم
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    یاسین در گوش خر خواندن فایده ایی ندارد .
  • روجا IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    اصلاح طلبان ایرانی دین و اخلاق و انسانیت د ایمان و عدل و انصاف و احساس و.. ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس