جنبش مجاهدین فلسطین خواستار آغاز انتفاضه «فراگیر» شد

جنبش مجاهدین فلسطین در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان، امروز (شنبه) خواستار آغاز انتفاضه فراگیر برای مقابله با این تجاوزات شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «العهد»، جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای همه گروه‌های فلسطینی و تمامی فلسطینیانی را که قادر به حمل سلاح هستند به تشدید رویارویی با دشمن صهیونیستی فراخواند.

در بیانیه این جنبش آمده است که تجاوزات شهرک‌نشینان تحت حمایت کابینه افراطی صهیونیستی، در ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تکمیل طرح کوچاندن فلسطینیان است.

این جنبش، سکوت و ناتوانی بین‌المللی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها را محکوم کرد و افزود که دولت آمریکا و متحدان غربی آن مسوول جنایت‌های شهرک‌نشینان علیه ساکنان شهرها و روستاهای کرانه باختری هستند.

در بیانیه این جنبش آمده است که سیاست تسلیم شدن که تیم اوسلو در تشکیلات خودگردان فلسطین در پیش گرفته و نیز سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی باعث تشویق شهرک‌نشینان صهیونیست و کابینه افراطی آن به ارتکاب جنایت علیه شهروندان فلسطینی در قدس و کرانه باختری شده‌است؛ موضوعی که به سرقت اراضی فلسطینیان و یهودی‌سازی آن سرعت بخشیده است.

جنبش مجاهدین فلسطین همچنین تأکید کرد که وظیفه اهالی کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ این است که آتش انتفاضه فراگیر برای مقابله با وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را شعله‌ور کنند چرا که تنها مقاومت و رویاروی است که لرزه بر اندام این قاتلان می‌اندازد.

جنبش حماس نیز درپی حملات وحشیانه شهرک نشینان به مناطقی در کرانه باختری، خواستار فعال شدن اقدامات مقاومتی در این منطقه و درگیر شدن با شهرک نشینان صهیونیست شد.

رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که شهرک‌نشینان به بهانه جستجو برای یافتن یک چوپان صهیونیست مفقود شده، به ناحیه دوما واقع در شمال شرق رام‌الله یورش بردند.

شهرک نشینان مسلح شب گذشته نیز با همراهی نظامیان صهیونیست، به بهانه مفقود شدن این چوپان در اطراف شهرک فلسطینی نشین المغیر به این شهرک حمله کردند و شماری از منازل و تعداد زیادی از خودروهای فلسطینی ها را به آتش کشیدند و چند جوان فلسطینی را زخمی کردند.

در جریان این حمله، یک جوان فلسطینی در تیراندازی توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس