کد خبر 1594488
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

به گزارش مشرق،محمد ایمانی در مطلبی با عنوان پژواک سیلی آبدار ایران در محافل عبری و غربی در کانال تلگرامی خود نوشت:

روزنامه فرانسوی فیگارو: پاسخ ایران به اسرائیل، یک موفقیت راهبردی بزرگ بود.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسبق اسرائیل: ایرانی ها، مست قدرت هستند، آنها احساس قدرت می‌کنند؛ بنابراین اگر ما به تهران پاسخ می‌دهیم ایران بازهم به ما حمله می‌کند؛ پس بهتر از قبل از تهاجم فکر کنیم.

شبکه عبری «کان» به نقل از مقام ارشد وزارت دفاع اسرائیل: حمله ایران، یکی از سخت ترین حملات پدافند هوایی ثبت شده در جهان است. ما در سطحی بالاتر از حد انتظار، مورد حمله قرار گرفتیم.

موسسه مطالعات امنیتی اسرائیل: از منظر استراتژیک، اسرائیل و آمریکا نتوانستند ایران را از حمله بازدارند. ایران توانست آسیب برساند. اسرائیل شاهد یک شب دراماتیک بی سابقه با ۲۰۰ موشک و ۳۰۰ پهپاد بود که ایران شلیک کرد.

منشه امیر تحلیلگر صهیونیست: موضوع، بسیار بسیار بغرنج است؛ ایران غزه نیست و ۸۰ برابر اسرائیل مساحت دارد، اسرائیل اگر ضربه‌ای به ایران بزند، با واکنش متقابل روبرو خواهد شد که برای اسرائیلی فرسایشی و بسیار خطرناک است."

تحلیلگر نظامی شبکهٔ فرانس۲۴ : اسرائیل تحت یک عملیات بسیار پیچیده و سنجیده شده ایران قرار گرفت. پدافند هوایی اسرائیل نمی‌توانند با چنین عملیات پیچیده‌ای مقابله و آن را مدیریت کند.

دیوید هرست، سردبیر وبسایت آمریکایی میدل‌ایست آی: در حالی که مردم اردن، شلیک موشک‌های ایرانی به اهداف خود در اسرائیل را تشویق می‌کردند، ارتش اردن آنها را از طرف اسرائیل سرنگون می‌کرد. اسرائیل ممکن است این واقعیت که متحدان واقعی دارد را جشن بگیرد، اما با این کار مشروعیت دوستان خود را به طرز مهلکی تضعیف می‌کند.

نشریه هیل به نقل از دیوید پترائوس، رئیس سابق سیا: حمله ایران به اسرائیل، مسئله بسیار بزرگ و قابل توجهی است. مسئله واقعی در اینجا، آزادی دریانوردی از خلیج فارس و انرژی است که از خلیج فارس می گذرد و نیاز دنیا را تامین می کند. نفت برنت به بالای ۹۰ دلار رسیده است. فکر می کنم به نفع همه است که جلوی تشدید تنش را بگیرند.

اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس: پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل، موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    35 0
    زبان زور : تنها زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمامی عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    20 0
    ایران عاشقتیم. ما هم مسلمونیم و هم ایرانی دلداده و نه بیدین واداده!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 0
    زبان زور : تنها زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمامی عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
  • محمود IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    9 0
    حالا خود مردم عزبز ایران خبرها را بررسی کند که کدام افراد و جناحها دارند جو نا امیدی این عملیات را ایجاد می کنند ایا در همکاری پنهانی این عده با دشمنان قسم خورده ایران نباید شک کرد؟
  • US ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    9 0
    گر نباشد چوب تر فرمان نبرد ....
  • امید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    5 0
    حیوان وحشی صهیونیست را باید با زور ادب و نابود کرد. مذاکره فایده ندارد
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    امریکا میگه برای زدن ۳۰۰ پهباد و موشک ایرانی ۱.۳ میلیارد دلار هزینه کرده که معادل قیمت ۵۲۰۰ موشک پاتروت نسل چهاره . حتی هزینه ۵۰ سورت پرواز رو هم کنیم نتیجه ای جز این نمیده که این وسط چند تا هواپیما گم شده
  • حامد BR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    ایران اکنون برای ورود مستقیم به تهاجم علیه اسرائیل بهانه دارد. اسرائیل این را می داند و بسیار بعید است که علیه اشخاص نیروها و منافع ایران دست به اقدامی بزند چون می داند ایران از این بهانه برای ضربات شدید تضعیف کننده علیه او استفاده می کند و این صحنه جنگ غزه را کاملا عوض می کند. تنها یک حماقت کنترل نشده ممکن است باعث اقدام اسرائیل علیه ایران شود.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 15
    خیلی نامردیه بخاطر یه سیلی آروم بخوان شکمتون را سفره کنن ولی نامردن دیگه
  • ... IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اما برگ ننگینی در تاریخ حکام اعراب ثبت شده حتی در تجاوز به زنان فلسطینی باز لال شدن حتی ملت های عربی باید میزند حکامشونو تیکه پاره میکردن برای این بیغیرتی تازه برای اسرائیل مسیر زمینی جور میکنن موشک ایرانی رهگیری میکنن اینا پیرو همونایی هستن که در زمان پیامبر هی میرفتن پیش بهودهای مدینه
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اگر اسرائیل به خاک ایران حمله نکند، استراتژی ایران جواب داده. اگر حمله کند تحلیل های انجام شده در این خبر اشتباه است و سفارشی هستند. در جهت دوشیدن اعراب منطقه و فروش سلاح بیشتر
  • دوست سید جواد ذاکر IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    جونم ایران
  • عبدالله IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اردن یه گوشمالی جانانه احتیاج داره. که باید خود فلسطینی ها ادبش کنند چرا که در حد واندازه ایران نیست.
  • زا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    بنظرم اسرائیل جواب میده و جهت پژواک کمی عوض میشه.نتانیاهو تا پای ایران و آمریکا رو به جنگ نکشه دست بردار نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس