کد خبر 1595297
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
هادی محمدی

این احتمال وجود دارد که این ریزپرنده‌های پهپادی ساقط شده، با هدف سست کردن سیستم و دستورالعمل‌های پدافندی و نادیده گرفتن اقدام اصلی متعاقب آن باشد تا معادله فعلی وحشت و بازدارندگی را معکوس کنند.

به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بامداد جمعه (دیروز) خبر شلیک پدافند هوایی پایگاه هشتم اصفهان که نزدیک مرکز هسته‌ای در این شهر نیز می‌باشد، آغازی شد برای انتشار اخبار رنگارنگ در فضای مجازی. یک خبرنگار اسرائیلی با توئیت خود حمله به هفت شهر و مراکز هسته‌ای و نظامی را مدعی شد که در رسانه‌های بزرگ امریکایی دامن زده شد و رسانه‌های فارسی زبان و عربی زبان نیز بر ابعاد آن افزودند. این توئیت در زمان کوتاهی برداشته شد، ولی اطلاعات بعدی این‌گونه دنبال شد که چند ریزپرنده از مبدأ شرق اصفهان با پدافند هوایی ارتش ساقط شده‌اند و اخبار دیگر شهرها فاقد زمینه‌های خبری است.

صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در این زمینه موضع‌گیری رسمی زمینه نکردند، ولی به نقل از برخی مقامات اسرائیلی اعلام شد که اقدام مسخره‌ای از سوی اسرائیل است و از امریکایی‌ها نیز نقل شد که دخالتی در آن ندارند. خلال شش روز از اقدام تنبیهی ایران علیه صهیونیست‌ها با نام «وعده صادق»، مقامات صهیونیست از سوی امریکا و غرب تحت فشار بودند که اقدام جدید رژیم صهیونیستی می‌تواند در سیر پلکانی به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود و لذا در ابتدا با مخالفت جدی امریکا مواجه شد، ولی در دو روز گذشته و تماس‌های جدید با امریکایی‌ها، چراغ سبز یک اقدام محدود که به درگیری جدید و شدت و گسترش منطقه‌ای منجر نشود، صادر شد. امریکایی‌ها که «تهدید معتبر» ایران مبنی بر واکنش به هر ماجراجویی از سوی اسرائیل را جدی تلقی کرده‌اند، با پیام‌های رسانه‌ای درخواست داشتند تا در خارج از ایران اقدام کوچک اسرائیل با اغماض روبه‌رو شود که مواضع و رویکردهای راهبردی ایران مجدداً تکرار شد.

عملیات ریزپرنده در اصفهان آن‌قدر مضحک است که نمی‌تواند در سطح عربده‌های نتانیاهو برای ضربه دوم به ایران قرار داده شود، ولی با توجه به اینکه قبلاً نیز ازسوی عناصر آموزش دیده و وابسته به رژیم صهیونیستی، اقدام مشابه صورت پذیرفته و عوامل آن دستگیر و مجازات شدند، گمانه زنی از این رخداد این است که صهیونیست‌ها و غربی‌ها با تجمیع شبکه و عناصر خود و با هدف اینکه موجب تحریک ایران نشود، عملیات اصفهان را برای «دلخوشی و حفظ آبرو» اجرایی کرده‌اند، ولی این اقدام آنچنان ازسوی فعالان اجتماعی و رسانه‌ای مورد تمسخر قرار گرفته که قبل از هر چیز موجب سرافکندگی عاملان آن می‌شود.

از سوی دیگر این گمانه را نمی‌توان نادیده گرفت که رژیم صهیونیستی و غرب که با عملیات وعده صادق تحقیر شده‌اند و سطوح جدی قدرت بازدارندگی آن‌ها هدف قرار گرفته و هم اکنون نیز صهیونیست‌ها در یک آشفتگی و سردرگمی به سر می‌برند، نباید از اقدامی جدی‌تر دست بردارند و فقط به اقدامات ضد امنیتی، جنگ روانی یا فشارهای اقتصادی و تحریم جدید اکتفا کنند. اگر ویژگی عملیات نظامی ایران با اسکادران‌های پهپادی فریبکار و سرگرم‌کننده سیستم‌های چندگانه دفاعی اسرائیل، امریکا، فرانسه و ابزارهای چند کشور عربی مزدور طراحی شده بود و نقطه قوت پدافندی و عملیاتی رژیم صهیونیستی را با اقتدار مورد اصابت قرار داد، این احتمال وجود دارد که این ریزپرنده‌های پهپادی ساقط شده، با هدف سست کردن سیستم و دستورالعمل‌های پدافندی و نادیده گرفتن اقدام اصلی متعاقب آن باشد تا از غافلگیری بهره جسته و موجب شوند امتیاز مهمی را کسب کرده و معادله فعلی وحشت و بازدارندگی را معکوس کنند.

آنچه بدیهی است اینکه ضمن شرایط آشفته و ناتوانی رژیم صهیونیستی و بی‌اعتمادی امریکا و غرب به شایستگی‌های عملیاتی صهیونیست‌ها، شاید اقدام اصفهان که با ترفندهای رسانه‌ای بزرگنمایی هم شده، به عنوان واکنش صهیونیست‌ها و با روش غیرمستقیم معرفی شود، ولی نباید گمانه‌زنی دوم و آمادگی‌های مردمی و دستگاهی دچار اختلال شود. اعلان عزم سیاست‌های تنبیهی ایران چه در قبال رژیم صهیونیستی و چه مزدوران فراری و نفوذی در فضای تهدید معتبر خواهد توانست ضریب امنیت ملی را نیز تضمین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    6 29
    اگر روسیه کدهای اس ۳۰۰ رو در اختیار اسرائیل نمی‌گذاشت الان موفق به انهدام رادار اس ۳۰۰ اصفهان نمیشد.. حالا شما هی بگو ریز پرنده بود خودش میگه موشک دوربرد بوده!
    • DE ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      4 18
      موافقم
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      5 0
      زبان زور : یکتا زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمام عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      14 3
      جهان این حرکت رو تمسخر کردن اونوقت شما میگین رادرا رو زدن یه پله از اسراییی ها جلوترین خخخخ
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      3 2
      ۰۸:۲۵ با آی پی ایران اومدی سگیونیست!؟ شما برید بن گویر رو دستگیرش کنید با اون توییتی که زد: ضعیف!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 1
      موافقم
    • US ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      3 0
      چقدر برات دردآور هست که حتی ریز پرنده رو زدن! آلبانی نشین وطن فروش مفلوک
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      ۸:۲۵ موسادی پابرهنه با این عقلت اومدی اطلاعات بگیری؟!!! ما با روسیه درگیر نمیشیم به دوستی‌مون هم در سطح بالاتر ادامه میدیم. کوادکوپتر بازی صورت گرفته هم کار صهیونیستای ترسو نبود. چیزی رو هم به عده نگرفت یعنی جرأتش رو نداره چه برسه به این که بگه موشک زده! صرفا بازی منافقین داخلی بوده که از حرص عدم واکنش رژیم غاصب خودشون عمل کردن!
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      آخه عقل هم خوب چيزيه اگر پرتابه ای به پایگاه هشتم شکاری برخورد می‌کرد آیا نباید صدای انفجار شنیده میشد آیا نبايد اثر تخریبی حتی به اندازه یک سکه بجای می‌گذاشت آیا نباید اثر انفجار به اندازه یک ترقه در چهارشنبه سوري بجای می ماند آیا نباید توسط مردمی که در فرودگاه مسافربری چسبیده به پايگاه یک فيلم یا عکس از آتش سوزی و انفجار تهيه میشد چطور فلسطيني ها تونستن از فاصله‌ ده تا پانزده کیلومتری برخورد بالستیک های ایرانی به زمین را فیلمبرداری کنن اما مسافران و حتی شهروندان اصفهان از فاصله‌ حداکثر پنج کیلومتری نتونستن!؟واقعيت اینه اسرائیل شکست مفتضحانه ای خورد حتی با تجهیزاتی که تا الآن در خاورمیانه استفاده نکرده بود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 3
    منتظر تحقق وعده صادق مسئولین سیاسی و نظامی مبنی بر پاسخ ده برابری به اسرائیل هستیم
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 5
    اگر این اقدام پاسخ داده نشود تبدیل به سوراخ دعا خواهد شد که یک راه موجه و مجاز را برای اقدامات مشابه، مکرر و گاها دارای خسارت خواهد بود و اگر در میانه یکبار خسارت بزرگی وارد شود، معادله دقیقا معکوس شده است.‌ لذا پاسخ قوی در مقابل همان کوچکترین اشتباه، این سوراخ دعا را خواهد بست. البته اینها با احتساب درست بودن ادعا بر تغییر معادله در حالت فعلیست. یعنی قفل محکمتری بر روی قفل اول خواهد بود، ولی عدم مقابله بمنظور پوسیده کردن قفل اول است. به همین دلیل بود که اونها اصرار به مقابله حتی در این سطح ناچیز داشتند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 2
      گرچه ما از ابتدای کار ایران بسیار خوشحال و امیدوار شدیم ولی متاسفانه اقدام اسرائیل با گفته مسولین لا ریزپرنده ها پیام خودش رو داد و ایران ساکت شد اسرائیل هم راحت شروع کرد به قلع و قمع نیروهای نیابتی در عراق و سوریه . همین حمله امروز به نیروهای حشد الشعبی و نابودی کامل پایگاه عراق رو ببینید. کاش ایران یا شروع نمی کرد یا حالا که شروع کرد طبق قول مقامات به هرگونه اقدام اسرائیل از جمله همین حمله به اصفهان محکم پاسخ می داد.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 1
    باید چيدمان پدافندی را جابجا و هر آنچه ممکن است باعث شناسایی و کشف سیستم پدافندی و رمز گشایی از آن شود در مدت زمان کوتاه تغییر و جابجا شود بعبارت صحیحتر دفاع متحرک هوایی با تغییراتی که قبلا وجود نداشته است چون ممکن است شناسایی سیگنال سنجی و... شده باشند کلا هر آنچه که تا قبل از دیشب در حوزه پدافندی وجود داشت باید جابجا و تغيير کند نباید دستمان رو شود اسرائیل و آمریکا دیشب بی آبرو شدن ممکن است حمله ای دیگر برنامه ریزی کنند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 5
    مگه تهدید نکرده بودیم؟ الان نباید جواب بدیم؟ شاید قصد دارن عکس العمل ما رو بسنجن؟
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 3
      آخه قابل جواب دادن بود؟ چهارشنبه سوری جوانان ما مثل جنگ جهانی سومه
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    10 1
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 1
    هدف اینه شما دل خوش باشید وعده صادق اسراییل هم انجام شده و خطر رفع شده بعد که دو هزار بمب و موشک زدن می فهمید چی شده
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    5 2
    ایران اگه اراده حمله به اسرائیل داشته باشه.. کار اسرائیل برای همیشه تموم میشه... خیلی زود انشاالله...
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    تصاویری از بوستر موشک های بلو اسپارو پخش شده، معلوم نیست جریان چیه! شبیه اسراییل که میگفت موشک ایران هیچی نکرده، ایران هم میگه اسراییل هیچی نکرده :| به هر حال این جنگ به خیر هیچکس نیست
  • هموطن RO ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 0
    دشمن نتوان حقیرو بیچاره شمرد. در نظر بگیرید که اکنون دشمنان با تمام توان در حال طراحی راهای ضربه زدن هستند.
  • سروش IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    4 0
    به عنوان یک رزمنده سابق دفاع مقدس و پیگیری کننده مسائل امنیتی و دفاعی صد در صد موافق نظر شما هستم که این کار اسرائیل یک تله جهت محاسبه میزان امادگی ایران بوده و ضربه کاری به موقع و از روی غفلت سیستم امنیتی دفاعی کشور خواهد زد پس مواظب این حرامزادگان باشید
  • DE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ریز پرنده ؟؟؟ اصطلاحات من درآوردی
  • DE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ریز پرنده ؟؟؟ اصطلاحات من درآوردی
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    خلاصه جایی برای احتمال باقی نگذارید«جنگ برابراست بافریب وحیله!» وتهدیدراکوچک نشماریم،بعدازدستگیری همان عوامل که این ریزرنده هارافرستادند،بعدازسین جین وتخلیه اطلاعاتی درجابیاریداعدام کنید،به عنوان عوامل وجاسوسان موساددرایران
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    با دشمنی بی ریشه و بی دین مواجهیم به نام اسراییل.مراقب باشید که اگر شل بگیریم سفت میخوریم.برید سراغ بمب اتم که آخر کار ما با این عوضیها رو بمب اتم مشخص میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس