کد خبر 1595767
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

فرق ps5 اسلیم با معمولی در چیست؟

مدتی قبل شرکت سونی از مدل جدید پلی استیشن 5 خود به نام PS5 اسلیم رونمایی کرد.‌ این خبر برای بسیاری گیمرهای سرتاسر دنیا هیجان‌ انگیز بود. با این حال همه کنکجاوند بدانند که این کنسول جدید چه تغییرات و پیشرفت‌هایی نسبت‌به نسل قبلی خواهد داشت و فرق ps5 اسلیم با معمولی چیست؟ در ادامه این مطلب تفاوت‌های خرید ps5 slim با معمولی بررسی خواهد شد.

تفاوت‌های ps5 اسلیم با معمولی

از آنجایی که مدل جدید پلی استیشن 5 ابعاد جمع و جورتری در مقایسه با مدل معمولی داشت از همان ابتدا این مدل توسط بسیاری کاربران با نام PS5 Slim شناخته شد. البته تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اما به طور کلی اگر قصد خرید PS5 سونی را دارید، خوب است بدانید که مدل اسلیم گزینه مناسب‌تری در مقایسه با مدل معمولی به شمار خواهد رفت.

فرق ps5 اسلیم با معمولی در ابعاد و وزن

مهم‌ترین فرق ps5 اسلیم با معمولی ، اندازه و وزن آن است. ابعاد مدل معمولی این کنسول به ترتیب 390 در 260 در 104 میلیمتر در نسخه دیسک خور و 390 در 260 در 92 میلیمتر در نسخه دیجیتالی هستند. این در حالی است که ابعاد مدل دیسک خور ps5 اسلیم 358 در 216 در 96 میلیمتر و طول و عرض و ارتفاع مدل دیجیتالی هم 358 در 216 در 80 میلیمتر است.

به جز این وزن مدل دیسک خور را از ۴.۵ کیلوگرم در مدل اولیه به ۳.۲ کیلوگرم در نسخه اسلیم و وزن نسخه دیجیتال از حدود ۳.۹ کیلوگرم به ۲.۶ کیلوگرم در نسخه اسلیم رسیده است.

دیسک درایو سیار

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در نسخه اسلیم ایجاد شده، دیسک درایو جداشونده است. این بخش به‌طور جداگانه هم قابل خرید است و 80 دلار قیمت دارد. بنابراین شما می‌توانید با خرید دیسک درایو به‌صورت جداگانه کنسول خود را به مدل استاندارد تبدیل کنید.

فرق ps5 اسلیم با معمولی در چیست؟

فرق ps5 اسلیم با معمولی در قیمت

دیگر فرق ps5 اسلیم با معمولی تفاوت در قیمت این دو کنسول است. به‌این‌ترتیب که قیمت مدل معمولی500 دلار است، اما قیمت نسخه دیجیتالی PS5 Slim نسبت به قبل 50 دلار افزایش داشته و به 450 دلار رسیده است. البته همانطور که پیش از این هم گفته شد در صورتی که قصد خرید دیسک درایو را هم به‌صورت جداگانه داشته باشید، باید 80 دلار اضافه پرداخت کنید.

استند نگهدارنده

دیگر تفاوت پلی استیشن اسلیم و معمولی در استند مخصوص قرار دادن عمودی و افقی این دو کنسول است. مدل جدید PS5 یک استند مخصوص برای قرار گرفتن روی سطوح در حالت افقی هم خواهد داشت که در جعبه به‌همراه محصول ارائه می‌شود. اما باید بدانید که این استند برای قرار گرفتن کنسول به‌صورت عمودی کاربرد ندارد و برای این کار باید استند مخصوص آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. قیمت این استند 30 دلار اعلام شده است.

فرق ps5 اسلیم با معمولی در چیست؟

تفاوت مشخصات فنی

به‌طورکلی می‌توان گفت عمده تمرکز سونی بر روی کاهش ابعاد و وزن کنسول جدید بوده است؛ بنابراین بخش عمده مشخصات فنی مدل‌های اسلیم و معمولی مشابه هستند.

فرق ps5 اسلیم با معمولی در بخش مشخصات فنی از این قرار است که کارت گرافیک مدل جدید از شتاب گیری رهگیری پرتو بهره می‌برد که محاسبات را سریع‌تر خواهد کرد.

البته یک تفاوت بسیار جزیی هم در ترافلاپس دو کنسول وجود دارد؛ به‌طوری که ترافلاپس مدل جدید توان بیشتری دارد. ترافلاپس درواقع معیاری است برای سنجش توان خام دستگاه‌های دارای پردازنده و پردازشگر گرافیکی است.

از سوی دیگر مدل اسلیم حافظه داخلی بیشتری خواهد داشت. می‎‌توان گفت ps5 اسلیم در مجموع 842.2 گیگ فضا برای نصب بازی‌ها را در اختیار گیمرها قرار خواهد داد. به این ترتیب، یکی از مزیت‌های مهم نسخه اسلیم نسبت به معمولی وجود حدود 200 گیگ فضای ذخیره‌سازی اضافی است. اگر این فضا هم برایتان کافی نیست، می‌توانید با افزودن حافظه خارجی از نوع M.2 فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

همانطور که گفته شد کنسول جدید پلی استیشن ۵ اسلیم تفاوت خاصی در بخش فنی و توان پردازشی ps5 اسلیم و معمولی وجود ندارد با این وجود، ابعاد آن در مقایسه با قبل به‌طور محسوسی کاهش یافته است. البته افزایش میزان حافظه داخلی در مدل اسلیم قطعا اتفاق خوشایندی است؛ چراکه یکی از بزرگترین مشکلات نسل نهم کنسول‌های خانگی، حافظه داخلی آن‌ها عنوان شده بود. بنابراین اگر قصد خرید ps5 را دارید، بهتر است به فروشگاه های معتبری همانند نخل مارکت و سینتو شاپ مراجعه فرمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس