کد خبر 1595823
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کره‌جنوبی به اوکراین وام کم بهره می‌دهد

بر اساس یک توافقنامه بین وزیر دارایی کره جنوبی و همتای اوکراینی‌ اش، سئول دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کی‌یف وام کم بهره پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، چوی سانگ موک وزیر دارایی کره‌جنوبی که برای شرکت در نشست وزرای دارایی و معاونان بانک مرکزی کشورهای گروه- ۲۰ و اولین نشست سه‌جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود به واشنگتن سغر کرده بود با سرگی مارچنکو همتای اوکراینی هم دیدار و توافقنامه برنامه های وام کم بهره را امضا کرد.

بر همین اساس، سئول توافقنامه ای با کی‌اف امضا کرده تا بودجه همکاری‌اقتصادی این کشور جنگ‌زده فراهم و مسیر اجرای تعهد خود برای تامین دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار وام کم‌بهره را هم هموار کند.

کره‌جنوبی سال گذشته متعهد شده بود که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به اوکراین حمایت مالی کند، که در آن ۲۰۰ میلیون دلار کمک اولیه در قالب کمک‌های بشردوستانه برای نیازهای اضطراری اوکراین در سال جاری ارائه خواهد شد و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم تحت عنوان وام‌های بلند مدت و کم‌بهره از راه صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF) از سال ۲۰۲۵ به کی‌اف داده خواهد شد.

طرفین در این نشست توافق کردند که پروژه‌هایی را که به بازسازی و توسعه اوکراین کمک می‌کنند را با هم بررسی کنند.

چوی همچنین در دیدار با کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول یک قرارداد کمک مالی ۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دلاری برای طرح کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان (PRGT) امضا کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اربابهای یانکیش زدن تو دهنش گفتن وام میدی یا...... ؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 1
    روسیه هم به کره شمالی وام بده
    • عمیر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      ارباب پوتینت نون شب نداره بخورهه خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس