نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان در نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» که تیرماه در شهر سن‌پترزبورگ برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر احمدیان» بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «نیکولای پاتروشف» در رأس یک هیأت بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقا و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، به ویژه آمریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه‌کردن روایت‌گری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت می‌باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات به دست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن‌پترزبورگ آغاز به کار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت‌ها، مسوولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 4
    میره ارباب پوتین روببینه
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      اینا میگن ما ارباب پوتین هستیم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دیکتاتوری سکولار سکولار نه عیر دینی یا صد دینی دیکتاتوری در طاهر سکولار عرب گرا ها تحمل نخواهند شد
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    می دونید من فکر می کنم شورای عالی امنیت ملی نباید از این به بعد دست دولت ها باشه دیگه این هم یکی دیگه از تعییرات درست قانون اساسی خواهد بود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس