کد خبر 1596861
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

نشانگرهای خیره‌کننده
نفوذ فرا سرزمینی ایران

نشانگر "عمق راهبردی و فرا سرزمینی ایران"، فقط موشک ها و پهپاد هایی نیستند که از مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند، از پدافند چند لایه آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل گذشتند و در قلعه نظامی نواتیم فرود آمدند. (پایگاهی که اسکات ریتر، حفاظت شده تر از کاخ سفید و کرملین می داند).

نشانگر های دقیق تر این عمق فراسرزمینی:

تظاهرات ضد صهیونیستی است که پایتخت های غربی و دانشگاه های بزرگ آمریکا را با وجود سرکوب پلیس فرا گرفته است؛

تجمعاتی است که در کشور های مختلف، برای تبریک به ایران به خاطر هدف قرار دادن به پایگاه های نظامی جنایتکاران صهیونیست شکل گرفت؛

تصاویر امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای و شهید سلیمانی است که از کشمیر و هند و پاکستان، تا کشور های مسلمان منطقه، و آفریقا و آمریکای لاتین، سر دست گرفته می شود؛

پالایشگاه فرا سرزمینی است که مهندسان و فناوران ایرانی ۲۱ هزار کیلومتر دور تر، در ونزوئلا ساختند؛ ساخت ۴ کشتی به ارزش جمعا ۹۶۰ میلیون دلار است که هر یک توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را داراند؛ و نیز کشت فراسرزمینی در وسعت یک میلیون هکتاری؛

و...

یکی از این نشانگر ها، ساخت پروژه "اومااویا" به عنوان بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکاست؛ دو هزار کیلومتر دور تر از ایران. تامین ۱۲۰ مگاوات برق، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی، و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب، از جمله دستاورد های این اَبَر پروژه است.

در این پروژه ترکیبی کم نظیر، ضمن حفر تونل‌ عمودی به طول ۶۱۸ متر، پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به اجرا در آمده، و با وجود فشار شدید آب، نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین ساخته شده است.

در اهمیت کار، همین بس که دو شرکت ایتالیاییِ طرف همکاری سریلانکا، پس از اطلاع از جزئیات پروژه، در سال ۲۰۱۰ از انجام آن انصراف دادند. این، یکی از ۵۰ پروژه بزرگ آب و برق و فاضلاب است که مهندسان توانمند ایرانی، در ۲۰ کشور جهان به انجام رسانده و یا در حال اجرا هستند.

عمق راهبردی و فرا سرزمینی ایران، فقط موشک ها و پهپاد هایی نیستند که از مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند و ناظران را در حیرت و شگفتی فرو بردند.

ایران در نقطه مقابل این شلیک دوران ساز و اقتدار آفرین، قدرت سازندگی و آبادگری خود را به نمایش گذاشت و اگر همین دیپلماسی گسترش پیدا کند، نه تنها کمر تحریم ها را می شکند، بلکه فرصتی ذی قیمت برای رونق اقتصادی و نفوذ راهبردی در جهان خواهد بود، ان شاء الله.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 1
    آقرین. عالی بود. به کوری چشم سگای دلاری و پرایدی مریم بیشرف.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 6
    ماشاالله.اما یک سوال پس اثر اینهمه کارهای بعضا خارق العاده کجای سفره مردم جا داره؟پس چرا اثری ازش دیده نمیشه؟
    • کارگر IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      2 0
      مشابه پروژه "اومااویا" را در استانهای سیل زده اجرا کنید. بزرگراه شمال را چینی ها کنار کشیدند . شما تمامش کنید. به جای منت کشی از روسیه برای خرید سوخو 35 خودتان جنگنده برتر تولید کنید منتها عاقبتش ایران 140 اکراینی نشود. قهرمانان فرا سرزمینی ! لطفا دکل های گمشده را بازگردانید !
    • آرش چویل IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      1 1
      همین پروژه سریلانکا یسری کارگر ایرانی فنی که رفتند کار کردند تو بدترین شرایط و بدون بیمه فقط استسمار شدند و بعد از اینکه بهشون نیاز نداشتن اخراجشون کردند . خب حالا این پروژه کجاش به نفع مردم ایران بوده؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      کوفتت بشه روزی 130 میلیون لیتر بنزین مفت 850 میلیون متر گاز مفت ده ها هزار تن نان ارزان درمان رایگان هزاران بیمار حادثه ای از تصادفات تا حوادث مختلف در بیمارستانهای مجهز تمام شهر های دور و نزدیک ( حیف که برخی کادر درمان همکاری لازم را ندارند و بعضا مهاجرت میکنند ) چیست ایکاش جمهوری اسلامی گول اقتصاد دانهای خون اشام لیبرالی را نخورد با واگذاری زمین مناسب به بی مسکنها ملی کردن مراتع گوشت قرمز و خانه مردم را هم راحت تامین کند پالایشگاه ها ملی پتروشیمیها ملی بجای مکیدن خون مردم توسط بخش خصوصی و انتقال سرمایه به فرنگستان
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 12
    فرا سرزمینی عالی. درون سرزمینی چطور؟
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      6 3
      خود تحقیر وطن فروش باز داری زر میزنی
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    3 0
    انشاءالله
  • . IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 0
    همه اینا درست ولی هیچکدوم از اینا اقتصادو نجات نداده، وضع خودرو سازیو تغییر نداده، وضع حجابو بهتر نکرده، جلو رشد دلار،طلا و مسکن و پایین رفتن ارزش پول ملی رو نگرفته حالا تا صب ازینا بگو، ولی رهبر هر سال میگه اولویت اقتصاده
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 1
    خوبه که نویسنده های مقالات رو هم معرفی کنید عنوان فعال رسانه ای سرسری و ناگویا هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس