قالیباف- نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مسئولیت قانونی در برگزاری انتخابات هیئت رئیسه نداشتم و رئیس و هیئت رئیسه سنی طبق روال قانونی کار خود را انجام دادند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قبل از جلسه علنی از شما خواهش کردم که بگذارید در جلسه غیر علنی تعداد بیشتری از نمایندگان صحبت کنند و ابهامات برطرف شوند اما ترجیح دادید که این مباحث از پشت تریبون مطرح شود.

وی خطاب به قالیباف، گفت: در جلسه روز برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتفاقات تلخی در مجلس رخ داد و متأسفانه در انتخابات هیئت رئیسه، من همان ابتدای بعد از اعلام شمارش آرای نواب رئیس، تناقض و تغایر موجود در عدد کارت‌ها و آرای نمایندگان را تذکر دادم و رئیس سنی مجلس لطف کردند و گفتند که موضوع بررسی شود و همان موقع با حضور نماینده حراست و تعدادی از نمایندگان موضوع بررسی شد، اما در جلسه غیر علنی شما مسأله را ساده کردید و گفتید که دوستان اتفاقی نیفتاده و یک نماینده در هیئت رئیسه جا به جا شده است اما اینگونه نیست و مانند این است که بگوییم ۳ هزار میلیارد اختلاس شده است و چیزی نیست در حالی که ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس شده است و خیلی هم مهم است.

آرای نمایندگان در انتخابات هیئت رئیسه جا به جا شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای قالیباف! یک نماینده جا به جا نشده است، بلکه آرای نمایندگان جا به جا شده است و یکی دو تا هم جا به جا نشده است بلکه در یک مورد ۴۱ رأی جا به جا شده است، در حالی که آن نمایندگان خودشان نیز تقصیر ندارند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که نمایندگان خودشان آرا را شمردند که سوال ما از نمایندگانی است که شمردند و مدیرکل هیئت رئیسه است که این نمایندگان را تعیین کردند که اصلاً چرا باید این فرد نمایندگان را تعیین کند؟ این اشکالی است که به بروجردی به عنوان رئیس سنی مجلس وارد است.

رسایی خطاب به قالیباف، افزود: تذکر دوم بنده درباره موضوع اعتبارنامه‌ها است که قانون اساسی در این زمینه صراحت دارد. اینکه شما می‌فرمایید شعبه باید اعتراضات به اعتبارنامه نمایندگان را بررسی کند، شعبه به شورای نگهبان تلفن زده است و این ادعای شعبه است، اما دیشب آقای مالک شریعتی با اعضای شورای نگهبان صحبت کرده و گفتند که هیئت رئیسه مجلس باید مانند همه موارد قبلی به شورای نگهبان نامه بزند و گفتند چون نامه نزدند ما اعلام نظری نکردیم.

وی با اشاره به درگیری لفظی تعدادی از نمایندگان در جلسه امروز صحن مجلس در جایگاه هیئت رئیسه مجلس، گفت: الان در جایگاه هیئت رئیسه و در حضور نمایندگان یک نفر آقای شریعتی و سلیمی را تهدید کرده و گفته است که نمی‌گذارم شب به خانه‌تان برسید؛ یعنی چه؟ اینجا کجاست؟ این موضوع باید رسیدگی شود.

باید درباره اعتبارنامه تک تک منتخبان رأی گیری شود

این نماینده مجلس تاکید کرد: قانون اساسی بر آئین نامه داخلی مجلس ترجیح دارد و قانون اساسی می‌گوید که اعتبار نامه باید تصویب شود و تصویب به معنای رأی گیری است نه سکوت. باید درباره اعتبار نامه تک تک منتخبان اگر کسی اعتراض نداشت، رأی گیری شود و اگر کسی اعتراض داشت، آن مورد اعتراض خارج می‌شود و برای سایرین رأی‌گیری انجام شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در بحث مربوط به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه من هم مانند جنابعالی روی یکی از صندلی‌ها نشسته بودم و هیچ مسئولیت قانونی در برگزاری این انتخابات نداشتم و رئیس محترم و هیأت رئیسه سنی طبق روال قانونی کار خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: خود هیئت رئیسه سنی این کار را انجام داد و نمایندگانی که به عنوان ناظر و شمارش کننده آرا بودند، کار بازشماری آرا را انجام دادند و تنها کاری که ما انجام دادیم این بود که اطلاع‌رسانی کردیم که تغییراتی که در شمارش انجام شده به تغییری در اعضای هیأت رئیسه منتهی نشده و تنها یک مورد در دبیران جا به جا شده که آن هم آرا مساوی شده و با قرعه‌کشی یک تغییر داشتیم‌.

رأی گیری هیئت رئیسه را باید به صورت الکترونیکی برگزار کنیم

وی با بیان اینکه در جلسه غیر علنی ۳ نفر به قید قرعه صحبت کردند، گفت: بنده در جلسه غیرعلنی راه اصولی کار را هم گفتم. این مشکل را در دوره‌های قبلی هم داشتیم و در دوره‌های قبلی درجا اعتراض می‌شد و در صحن بازشماری صورت می‌گرفت. مردم بدانند در اینجا به دلیل نوع کارت‌ها این مسائل ایجاد می‌شود و راهش این است که آئین‌نامه داخلی مجلس را اصلاح کنیم و رأی گیری هیئت رئیسه را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم که مجلس باید در این زمینه تصمیم بگیرد و ان‌شاءالله در حال خودش این تصمیم گرفته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    33 3
    رسایی در جواب قالیباف که گفته بود چیزی نیست فقط یک نماینده جابجا شده حرف خوبی زد که فقط نماینده جابجا نشده بلکه آرای نماینده ها جابجا شده
    • DE ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      حالا چرا بروجردی از خودش دفاع نکرد؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    13 2
    ببینید اینایی که بخاطر منافع حزبی و قبیله ای شون سر همدیگه کلاه میذارند چه بلایی سر مردم بیچاره می‌خوان بیارن
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 3
      باز طویله آلبانی فعال شد؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    10 0
    خدا ما و کشورمان را از شر دشمنان در امان نگه دارد.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 32
    کاش حرمت آقا و نصایح ارزشمند ایشون رو نگه می داشتید... کاش همین روزهای اول مجلس مردمی که به شما رای دادن رو ناامید نمی کردید... ذره ای بزرگواری از شهیدجمهور سید ابراهیم رئیسی یاد بگیرید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    8 0
    خدایا ما را از نمایندگان فاسد پرمدعا رهایی بده
  • ایرانی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 16
    جناب سردار قالیباف،اکه همین اول کار نزنی تو پوز افرادی مثل رسایی، باید منتظر بی قانونی بیشتری از این نفر باشی..پس با قدرت باهاش برخورد کن
    • هادی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      7 1
      بیخود میکنه که بزنه. قالیباف خودش میدونه چکار کرده. تو بیخود وسط نپر
    • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 1
      من سخنان مقام معظم رهبری رو فصل الخطاب میدانم و نباید در مجلس تشنج ایجاد بشه که این امر مطلوب دشمنانه.ولی آفای رسایی دقیقا چه بی قانونی انجام داد؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 0
      کاش دهنت می بستی
    • DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 2
      بعضی از نمایندگان بجای فحاشی و ارعاب باید کنترل مغز و زبوبنشون رو داشته باشند مدیریت خشم بلد باشند و با صبر و بصیرت و خیرخواهی و خردمندی صحبت کنند
  • هادی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 0
    بروجردی!!! قالیباف!!! تاجگردون تا خود ثریا علامت تعجب. خجالت بکشید...
  • SE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 1
    این تاجگردون همانی نبود که 4 سال پیش با زدو بند و رانت در هیئت مدیره یک بیمه با حقوق چند ده میلیونی استخدام شده بود؟ همچین فردی شایستگی نمایندگی و نشستن بر صندلی مجلس را ندارد
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    به بچه هاتون بگین از ایران و کالای ایرانی خرید کنن . مگه ایرانمون چشه که میرید ترکیه خرید میکنید؟
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 1
    نباید بعصی از چیز ها را سیاسی کرد باید نرم باهاشون برخورد کرد ملایم ....
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    بعضیا عجب رویی دارن!
  • حسن IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 2
    باز
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 2
    کیه که ندونه
  • رضا IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 3
    باز خدا پدر قالیباف رو بیامرزه که نزد تو دهنش و خیلی محترمانه جواب شو داد وگرنه با اون مزخرفاتی که در صدا و سیما گفت و اون جوسازی و کولی بازی باید میخوابوند توی دهنش اما خب بزرگواری کرد !
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    متوجه نشدم آرای مساوی چه جور جابجا میشود؟ تکلیف تهدید تاج الملوک چی شد؟ کجا باید به این توحش رسیدگی شود؟ اعتبارنامه نمایندگان چرا رای گیری نشد؟ تا از اهانت جلوگیری بشه؟ به خونه رسیدند یا نه؟ حادثه هلیکوپتر هم کار تاج الملوک بود؟
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    امثال این دوستان همینجورین وقتی گندی زده میشه گردن نمیگیرن ولی وقتی کار مثبتی انجام میشه صف اول هستن
  • مهدی US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    ایشان درست می گویند اصلا زد و بندی نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس