1

سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از تحول، نتیجه‌ای جز یاس آفرینی و خالی کردن اعتماد اجتماعی نسبت به صندوق رأی در آینده نخواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق- سومین جلسه علنی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۷۴ نماینده در حالی آغاز شد که رسیدگی و تصویب اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار داشت، اما طبق پیش‌بینی‌های قبلی تندروهای مجلس دوازدهم و نمایندگان جدید در همان نقطه آغازین بنا را روی درگیری و حاشیه قرار داده تا مشخص شود که سالی که نکوست از بهارش پیداست!

تصاویر منتشرشده از صحن علنی مجلس حکایت از آن دارد که در جریان بررسی اعتبارنامه برخی از نمایندگان طیف رادیکال که خود را مدعی تحولات در مجلس می‌داند بنا را بر ناسازگاری‌های سیاسی قرار داده و با تند کردن فضای پارلمان و راه انداختن گعده‌های درگیری در تلاش است مسیر حرکت مجلس را در همان ابتدای کار با چالش روبه‌رو کند.

به‌صورت طبیعی حق نمایندگان است که نسبت به اعتبارنامه سایرین اعتراض داشته و آن را در صحن و شعبات آن بیان کنند اما تبدیل آن به دعوای کف صحن، درگیری های لفظی و گاهی فیزیکی و کشیدن این اعتراضات به رسانه‌ها و خط‌ونشان کشیدن در شبکه‌های اجتماعی یک بدعت جدید است که اگر در نطفه با آن برخورد نشود در آینده می‌تواند به یک بحران سیاسی تبدیل شود؛ این بحران‌سازی‌های بی‌در پی که با نمایش‌ها رادیکال تجلی می‌یابد مقدمه مسیری است که فرجام آن انحراف از اصول انقلابی بودن است.

البته معدود برپاکنندگان این دست نمایش‌ها در صحن مجلس گمان می‌کنند که با رادیکال کردن فضا و اعتراضات دامنه‌دار به نحوه مدیریت مجلس می‌توانند یک خط تمایز میان خود و سایر نمایندگان در مجلس ایجاد کرده و این صدای اقلیت را به‌عنوان یک فراکسیون قوی رسانه‌ای ثبت کنند اما این پروژه نه‌تنها با مبانی ناب و اخلاقی انقلابی بودن فاصله دارد بلکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسبت به آن تذکرات جدی را بیان فرموده‌اند.

رهبر انقلاب به مجلس دوازدهم در اقدامی قابل‌تأمل دوازده توصیه کردند که هرکدام از آن‌ها برای اهل نظر معنایی خاص دارد، معظم له فرمودند که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزانندهٔ همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایدهٔ رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

همچنین ایشان نمایندگان را از اقدامات تشنج‌آفرین درباره طرح‌ها، لوایح و موارد مشابه با آن پرهیز داده و فرمودند که تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوهٔ مقننه، به تحقّق همهٔ ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

آقا در تذکرات و توصیه‌هایشان به مجلس دوازدهم مانع از اظهارنظر و رقابت سیاسی نشده و اتفاقاً آن را برای رشد سیاسی کشور مفید می‌دانند اما آنچه رهبر انقلاب اسلامی روی آن تأکید ویژه دارند رعایت اخلاق و فضیلت‌های اسلامی است که به‌طور طبیعی در درگیری‌های شدید و نطق‌های بی‌منطق اما آتشین اثری از آن نمی‌توان یافت. در مرام اخلاقی و اسلامی هیچ اقلیتی نمی‌تواند با قلدرمآبی جایگاه با فضیلت پیداکرده و میان دیگران باارزش‌تر شود بلکه برعکس هرروز در محاق بیشتر فرورفته و به‌تدریج در مناسبات حل خواهد شد!

توصیه‌های ۱۲ گانه آقا به مجلس پیش از آغاز به کار آن نشان می‌داد که رهبر انقلاب از برخی حوادث در بهارستان پیش‌بینی داشته و هدفشان جلوگیری از تلخ شدن فضای سیاسی و جامعه و عدم شکل‌گیری اختلافات و ستیزه‌جویی‌های که در آینده مانع کارآمدی و پرداختن به کار اصلی مجلس است.

از آن‌سو نمایندگان مجلس بایستی مخاطب این بایدها و تذکرات را در خود جستجو کرده و در جهت رفع آن تلاش کنند اما متأسفانه شواهد نشان می‌دهد که عده‌ای معدود برای چندمین بار متوالی تذکرات رهبری را زیر پا گذاشته و بنایی دیگر در سردارند. این دسته که حیات خود را در داغ کردن سوژه‌ها و درگیری سیاسی و بروز اختلافات و دوری از اصل وحدت کلمه جستجو می‌کنند سودایی دارند که به‌طور حتم آن‌ها را عاقبت‌به‌خیر نخواهد کرد، کما اینکه پیش از دیگرانی نیز چنین سرنوشتی داشته‌اند.

سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از تحول نتیجه‌ای جز یاس آفرینی و خالی کردن اعتماد اجتماعی نسبت به صندوق رأی در آینده نخواهد داشت، ماجرای نهضت آزادی تا بیت منتظری و نیز تجربه تلخ مجلس ششم چون آینه‌ای پیش چشم این گعده تندرو قرار دارد جریانی که با زیر پا گذاشتن تذکرات دلسوزانه پشت بلندگویی وارد مسیری شدند که بازگشت از آن غیرممکن بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    وقتی در شمارش ۳۰۰رای نمایندگان با چهار ناظر که همه از فیلتر شورای نگهبان رد شدند و سالها در کشور مدیر بودند این همه تناقض و شبهه وجود دارد !!! چرا مردم نباید به صحت نتایج انتخابات ۸۵میلیونی شک کنند
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      14 36
      خوشمزه شبهه افکن هر صندوقی تو انتخابات ریاست حمهوری مثلا ده تا ناظر میتونه داشته باشه اگه هشت تا کاندید مثلا باشند هر کدوم میتونن برای عر صندوق یه ناظر بذارن و یه ناظر هم شورای نگهبان یه ناظر هم وزارت کشور داره!!
    • حمید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      13 15
      خطاب به 11:23، چه در شمارش 300 رای نمایندگان و چه در انتخابات کل کشور ، کسانی که اداعای تناقض و شبهه دارند، باید برای ادعای خود مستندات معتبر و متقن ارائه نمایند تا اذعایشان مورد بررسی قرار گیرد و گر نه ادعایشان فاقد ارزش و وجاهت قانونی است . فهمیدن این بدیهیات اینقدر واستون سخته یا پای مسائل دیگری در میان است که خود را به نفهمیدن می زنید؟!!!!
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      9 45
      الان ما کجا ایستاده‌ایم؟ زمان، زمانیست که باید با تکیه بر انسجام و وحدت داخلی، با یک اقتصاد ملی قوی با تمام وجود به کمک فلسطین بشتابیم. حالا شما نگاه کنید، خودی ها برای پول و قدرت یکدیگر را تهدید می‌کنند. بترسیم از روز قیامت‌ که روز حساب وحشتناکی خواهیم داشت. همه‌مون. تندرو و معتدل و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هم نداره...
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      13 4
      از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد اینم نتیجه
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 4
      چرا چرت و پرت میگی ؟ چه ربطی دارن این دوتا
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      2 2
      تعداد ناظرین صندوق رای ۸۵ میلیونی(!!!! احتمالا با فرض جمعیت ۲۰۰،۳۰۰ میلیونی) از این ۴ ناظر بیش تر هست
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 4
      کاملا به حق فرمودید
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      6 19
      نتیجه خالص سازی ومشارکت حداقلی همینه
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 1
      آآآی ی ی مردم از از عشق به خدمت!مردم کجایین تا بهتون خدمت کنیم؟ما
    • طرفدار رسایی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      48 2
      توی یه انتخابات 130 رای تعداد 41 رای جابجا شده یعنی سی درصد آرا جابجا شده قالیباف می گه عادیه چیزی نیست اگه رییس جمهور باشه در آرای چهل میلیونی از نظر ایشون جابجایی دوازده میلیون رای عادی خواهد بود چیزی نیست
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 2
      حالا کی شک کرده ؟؟تو؟!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 2
      اشتباه مثبت دادم
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      8 4
      به عنوان نمونه وی طرح آب‌رسانی امامزاده جعفر را از سال 1392 به پیوست بودجه اضافه می‌کند. این طرح در هیئت دولت مصوب نشده بود و توسط وی به بودجه اضافه شده بود. اعتبارات آن هم با کاهش اعتبارات سه طرح آب‌رسانی دیگر از شهرهای محروم‌تر استان (تنگ سرخ یاسوج، دهدشت غربی، لیلک بهمئی) که اولویت قانونی داشتند، انجام می‌شد. آقای تاجگردون کاش تنها به هم استانی مستضعف‌تر خویش ظلم و جور روا داشته بود، مسئله تنها این نبود؛ بلکه هدف اصلی وی کاملاً شخصی و برای آبرسانی به 400 هکتار زمین‌های کشاورزی خود و خانواده‌اش بود.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 2
      چرا پرت و پلا میبافی گودرز به شقایق چه؟ الان بحث دو تا وزیر با همدیگه سر اختلاف نظر سر یه موضوع ، به صحت انتخابات بیست سال پیش چه؟ همون انتخاباتی که برات سواله رو هم که اتفاقا ارباب خودت آمریکا صحتش رو تایید کرد که ؟اگر به حرف ارباب خودتم اعتماد نداری پس نشون میده که خودتونم می‌دونین که اربابتون همه حرفاش و ادعاهای از دم دروغ و خالیبندیه و قابل اعتماد نیس
    • DE ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 2
      واقع گرایی سیاه نمایی نیست.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      1 1
      سازو کار انتخابات با ساز و کار انتهاب هیئت رئیسه تفاوت زیادی دارد.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 1
      بازچرت وپرت گویی وشایعهوشایعه پراکنی شروع شد
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 0
      راست میگن فائزه هاشمی ۶میلیارد دلار درحسابش بوده خزانه داری آمریکا اعلام کرده.اگه واگعی 🤣باشه چطور میشه به صحت انتخابات شک کرد .یادمه بد با احمدی نژاد درافتاده بود .احمدی نژاد می گفت :دم اینا زیادی درازه .
  • مجتبی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    61 2
    برای شما متاسفم که دروغگوی بزرگ شدید.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      2 5
      راست که فقط اخبار عنتررر نسناس و دی بی سی چهل دروغ از هر صد تا خبر نهایتا یک دونه اش راست باشه که اون یدونه هم اتفاقی بوده
    • US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      6 1
      تاجش گردون فاسد مافیا باید اعدام میشد نه نماینده ، مبارزه با فساد رو از چینی ها یاد بگیرین.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    16 8
    خدا به جناب رئیسی رحم کرد. خدا عاقبت ملت رو بخیر کنه. امیدوارم رئیس جمهوری مردمی با قابلیت مواجهه درست با این دست مشکلات روی کار بیاید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    61 9
    وقتی نماینده‌ای با ۲ درصد رای واجدین شرایط بره مجلس همین میشه..
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      18 15
      خب در انتخابات شرکت می کردی و دیگران هم به مشارکت در انتخابات ترغیب می کردی
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      5 2
      دقیقا
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      30 9
      خب خواستیم شرکت کنیم ، اما حقیقت این نمایندگان ارزش جوهر خودکار را هم نداشتند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      19 1
      خدا فقط به مردم رحم کند بااین نمایندگان بی دانش وعاشق قدرت که با مشارکت چنددرصدی پارلمان رادردست گرفتند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      2 1
      دروغگو
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      2 1
      (فرض میکنم که تو توی ایران زندگی کنی و آلبانی نشین نباشی هرچند شک دارم ولی بماند،) بفرض اون نماینده ارزش جوهر خودکار نداشت تو هم ارزش یه زندگی با کیفیت رو نداشتی؟! یعنی حتی خودت هم صلاحیت انتخاب برای زندگی خودت رو نداشتی و باید حتما بقیه افراد برای زندگی تو نماینده انتخاب میکردن ؟! وقتی شما خودت هیچ ارزشی برای بهبود کیفیت زندگی خودت قائل نیستی و حتی قدمی در این راه بر نمیداری، پس چطور توقع داری که دیگران برای بهبود زندگیت تلاش کنن و دل بسوزونن
    • US ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      17 0
      ورود تاجگردون به مجلس ثابت میکنه فساد در این کشور نهادینه شده.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      0 3
      ادمی که رای نمیده حق اعتراض و تکه پراکنی نداره . بشین کنج خونه و سکوت کن لطفا
  • حزب‌الله IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 50
    درود بر قالیباف درود بر تاجگردون
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      39 6
      تاجگردون دفعه قبل اعتبار نامه اش رد شد .....دوباره بهش رای دادن.... واقعا که
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      45 7
      امثال تاجگردون و بروجردی ... چرا باید از طرف شورای نگهبان تایید بشوند من اگر میدونستم این موجودات با اون همه سوابق خیانت بار تایید صلاحیت شدن اصلا در انتخابات شرکت نمیکردم . شورای نگهبان باید علی وار کار کنه دکوری نباشه
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 43
      تاجگردون با بیش از شصت درصد آرای واجدین شرایط حوزه خودش به مجلس اومده و جناب مالک کمتر از سه درصد آرای واجدین شرایط حوزه خودش را آورده حالا کی صلاحیت نداره الله اعلم
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      49 1
      اون شصت درصدی که به همچین موجودی رای میدن فکر آخرت خودشونو نکردن هر عملی که این مرتکب بشه اونا هم با علم به اینکه سابقه خوبی نداره درش شریکند
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 19
      زنده باد
  • بهنام IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    21 43
    مشرق جان نمایندگان منتخب شورای نگهبان بهتر از این نمیشود در غیاب نمایندگان واقعی ملت اینها خودشان را آدم حساب کرده اند
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      7 2
      این چرندیات افسادطلبان دیگه قدیمی شده وقتی تأیید صلاحیت میشن و میان پست و مقام میگیرن گند که زدن آخرش میگن به ما اجازه کار کردن ندادن بعد دوباره با پررویی و با همون کارنامه سیاه میان و تأیید صلاحیت نمیشن میگن به نماینده های واقعی مردم اجازه نداد برو عمو بوی گند این بازی ها و حرفهای منافقانه خیلی وقته بلند شده
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    11 85
    اسم این نماینده ها روبگین تا دفعه بعد از هر نقطه ی این مملکت که رای اوردن مردم اون منطقه سری بعد به این جور ادمها رای ندن ،واقعا که خجالت داره انگار بچه کلاس اولی هستندوامروز اولین روز مدرسه،نماینده های محترم ایا حواستون هست تو چه برهه ی زمانی هستیم با این وضع گرونی ورئیس جمهور عزیزی که تازه از دست دادیمش خواهشا منش اقای رئیسی رو سرلوحه ی خودتون قرار بدین، واز خدا وروز حساب بترسید😔🤔🧐
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      13 75
      ثابتی،سلیمی،شریعتی نیاسر،رسایی،نبویان... بازم بگم؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      38 5
      کسی که دراولین حضورش درمجلس به دنبال تعطیل کردن«شنبه یهودی!»هست حتماباهر۱ یک دعوایاایجادتنش درمجلس شورای اسلامی «تتر»یا«رمزارز»یاتمدیدمهرگرین کارت یاویزابه حاسبشون میاد،دعواراه انداختن مثل بچه های کلاس اولی،ظاهرقضیه هست،مامردم باید که زیرک ترازاین حرف هاباشیم چون«شنبه ها»رمزارزکشورهای غربی به عنوان جایزه نقل وانتقال پیدامیکنه به شماره حساب های پیدایاپنهان!خصوصادوتابعیتی های غربگرا
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      0 40
      خب تعطیل کردن شنبه که خوبه . جمعه و شنبه و یکشنبه بایستی تعطیل رسمی بشه . اما هرکس دوست داشت می‌تونه بره سرکار کار کنه . اصلا هر کس هر وقت دوست داشت بره سرکار و هر وقت میل نداشت نره سرکار ، بخوابه خونه چرت بزنه . وقتی چهار تا چهار تا میزایین ، بایستی بلانسبت مثل کار کنین . دموقراضه درست، یعنی اینه که من گفتم .
  • سید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    88 7
    اولاً کلمات فارسی به کار ببرید! دوم این که این ادبیات در سیاست یعنی اتهام تندروی و تندروها را اصلاح طلبان تهوع آور علیه مخالفان شان استفاده می کنند تا مثلاً خود را معیار میانه روی مطرح کنند! و اینک که شما این اصطلاح را علیه بخشی از پاکدست ترین منتخبان مردم استعمال می کنید باز هم معنیش این هست که نمایندگان مورد علاقه خود را معتدل می دانید و مخالفان شان را تندرو! آیا این عمل صحیح است؟! آیا تاجگردون نسبت به دوره قبل اصلاح شده است یا مجلس در دوره قبل اشتباه تشخیص داده بود؟! آیا فشار برای برکناری معاون وزیر کشور در دوره قبل دروغ بود؟ً! آیا مخالفت با به کارگیری سعید محمد اتفاق نیفتاده بود؟! آیا رئیس مجلس نسبت به خطاهای بستگان خود اعلام برائت کرد؟! آیا به نظر شما همه این موارد را باید نادیده گرفت؟! که چه بشود؟!
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      4 9
      پاکدست عربده کش بدرد ملت نمیخورد پاکدست باهوش میخواد متعادل
  • عبدالله IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 38
    نماینده ای که گوش به فرامین‌ رهبر معظم انقلاب نداده و تندروی کند برای مجلس و جامعه خطرناک است و اعتبارنامه اش نباید تایید شود. هر کس در هر طیف که باشد در صورت تمرد از دستور رهبری باید با اردنگی از مجلس اخراج شود خواه عمامه به سر داشته باشد خواه نداشته باشد. اینها غیر از سر و صدای بیخود هنری برای جامعه ندارند.
    • حمیدرضا IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      24 0
      یعنی به بهانه عدم تنش وامیدآفرینی باید فساد بین ومحرز را نادیده گرفت؟؟؟؟ کی حضرت آقا همچین چیزی گفته اند؟؟
  • ساسان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 3
    نمیتونید این کاره نیستید موضوع اینه که شماها میگید هرکی باماهست بیاد ملاک اینه با این وضعیت هم چیزی درست نمیشه که هیچ روز بروز هم بدتر میشه ما دلمون میسوزه خود دانید
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 4
    حق طبیعیشه نماینده است ایشون نباید این تدکرات مسخره را بدهد ....
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    20 1
    تاجگردون نژادپرسته وکل بودجه استان رو به گچساران تخصیص میده
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    41 1
    ببینیداین نوکیسه ها«ماینر»و«تتر»یا«رمزارز» دارند؟که به دنبال تعطیل کردن شنبه ها،بعداز آن باهرتنش درصحن مجلس پول به حسابش واریزنمیشه ازسمت کشورهای اروپایی وغربی؟یامهر(ویزاوگرین کارت)خانواده شون باهرجنگ ودعوادرکشورهای خارجه واروپابرای وابستگان یانزدیکشون تمدیدنمیشه؟قماشی که دراولین حضورشون درمجلس،به دنبال تعطیل کردن (شنبه یهودیها)هستندآنهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران! مثل سلف غرب گرای قبلی درمجلس که پرچم همجنسگرایان رو«وزیرزن دولت بنفش»شب بارگذاری کردیامثل تعطیلی شنبه،تعطیلی کل فعالیتهای فضایی وانرژی هسته ای راتعطیل کرده بودند!یاسیمان ریختن درقلب رآکتورهای اتمی ایران به دستوراربابان اروپاوآمریکاییشون
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 2
    خوب میدونید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 5
    اگر مشکل داشت چرا شورای نگهبان رد کرد فقط بلدن امثال سعید محمد رد کنن تهرانی ها به جای رای به ادم با سوادی مثل عطا بهرامی رفتن به کیا ری دادن
  • س IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    102 2
    آقای مشرق سوالی در ذهن ایجاد میشود چرا هر جوری و هر جائی و هر شکلی می‌خواهی از ریاست مجلس دفاع کنی و ...؟؟ بی خیال بابا ... آنقدر دیگه تابلو ...
  • ح.خ IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    69 2
    کلی گویی نکنید... صریح باشید... و دقیق تحلیل کنید! مگر این «گعده تندرو» اکثریت آرا را کسب نکرده؟! آدم باشید و مثل اصلاحات از کوره به در نروید... تاب‌آوری کنید و بفهمیم که اصول‌گرایی نتوانست با بدنه مردم ارتباط پویا برقرار کند... در توصیف پایداری‌ها، هم خوبشان را بگویید هم بدشان را... و إلا تبدیل به بدتر از شرق و اعتماد و سازندگی تبدیل میشوید... پایداری از خود شماست؛ نقدر درون گفتمانی، ادبیاتش این نیست فرزندان من...
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 2
    تا گوساله گاو شود ، دل صاحبش آب شود.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    45 1
    توی پیام رسان ایتا خطاب به شریعتی نوشته بودید تندرو!!! اگه نمیدونید بدونید ما یا منحرف داریم و یا خارج از مسیر حق اونی که داخل مسیر حق باشه اگه تند روی کنه و بیشتر بخواد حق رو اجرا کنه طبق صراط مستقیمه اما اونی که بخواد با کند روی و اعتدال گرایی حق رو اجرا نکنه عین انحرافه!! من تو ریز ماجرا نیستم ولی کارتون زشته اگه هم نمیدونید حضرت آقا نسبت به استفاده واژه تندرو از طرف مشکل دار ها، تذکر داده بودند که این اشتباهه و....
  • حسن IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    29 0
    جابجایی ارا از ۲ رای تا ۴۵ رای
  • میثم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    41 2
    واقعا برات متاسفم مشرق نیوز
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    39 1
    یاد حسن فریدون افتادم که به منتقدین خودش میگفت تندرو ! وای به روزی که بگندد نمک.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    10 14
    جانم فدای رهبر
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      14 2
      آمین.انشالله
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 44
    اگر دست و پای جبهه مشکوک پایداری و پایداری چی های تندرو از ارکان مدیریت کشور جمع نشه هزینه های گزافی به کشور و انقلاب تحمیل میشه.این جبهه و افراد منتسب به اون بشدت مشکوک به نفوذی دشمن هستند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 1
    قابل پیش بینی بود
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 27
    رهبرم جان جانانی
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    15 3
    نماینده حق دارد اعتراض کند بزار همه چیز بریزه بیرون در کشورهای دیگه ام همین است
    • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      7 30
      نماینده تو مجلس نیومده عربده کشی کنه. کارنماینده شناسایی مشکلات مردم و مطالعه حقوقی و کارشناسی تصویب قوانینی است که چرخه اقتصادی رو بحرکت در بیاره تاکارو امورات مردم راه بیفته. نه اینکه وقت مجلس رو با شعارو عربده کشی بسوزونه و خودنمایی کنه ، بخصوص در شرایط مهم فعلی.
  • محمود IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 3
    این منتخبان مردم باید بدانند برای هر دقیقه از وقت گرانبهای آنها در مجلس چقدر از بودجه مملکت هزینه می گردد پس باید حق الناس را بشناسند و کمر به خدمت به مردم عزیز ایران ببندند والا فردای قیامت باید جوابگوی خون شهیدان و مردم رنجکشیده ایران باشند
  • م IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 3
    واقعا تابلو نماینده ملت ایران هستند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 4
    واقعا برای خودم متاسفم که به اینها رای دادم... کاش یه کم از مردانگی آقای رئیسی در اینها وجود داشت... کاش حداقل کنی حرمت صحبت های آقا رو نگه می داشتید... واقعا برید از خودتون خجالت بکشید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 8
    اینایی که اومدن اینجا و پاکدست پاکدست و انقلابی میکنن این جریان تخریبگر بسیار سازمان یافته و با برنامه ریزی این دعواها رو راه میندازن بالا بری پائین بیان خودتونو بکشین با توهین و تهمت و بگم که مخالف سنت خداست چیزی درست نمیشود چیزی درست میشود پایه هاش با اخلاق و دستور خدا باشد تنها نتیجش اینه با اینکارها رقیب از سر راه بردارید رفتن یه آیه قران پیدا کردند بر اساس دلخواه خودشون تفسیر و توهین رو درست میدونند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 11
    چه احمقایی رو انتخاب کردیم
    • حامد پلاس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      7 0
      دیگران رو با خودت جمع نبند ...فقط یه احمق میره پای صندوق و احمقانی مثل خودش رو برمیگزینه.....
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 2
      حامد کجا پلاسی؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 70
    متاسفانه این تفکر با بگم بگم کردن تا شورا هم نفوذ کردند صلاحیت رسایی رد شده چطور دوباره تائید شد ازونور اقای رشیدی رد شد از ۱۹ سال پیش این غده سرطانی علاوه بر از بین بردن اخلاق در جامعه ، ترویج فقر ، انداختن فاصله بین مردم و انقلاب دوزار دستاورد نداشتند به شدت ظاهر ساز ولی در باطن خالی هستند مسجد تو پارک هم از همین نمونه در شهرداری است
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    29 1
    یکی از شورای نگهبان بپرسه علت رد و تایید متناوب تاجگردون چیه؟ کدوم لابی های قدرتمند پشت پرده این قضیه هستند؟ این لابی ها قراره در انتخابات ریاست جمهوری چه جوری شورای نگهبان رو به بازی بگیرن؟ برای نماینده های درگیری امروز ،باید متاسف بود.اینا مجلس رو با چاله میدون اشتباه گرفتن.جالبه همه شون هم ادعای خدمت دارند و میگن دنبال قدرت نیستند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    24 2
    از نظر نشریه شما که طرفدار شخص معلومی هستید، اعتراض به آن‌هایی که وطن دوم آن‌ها آمریکا و اروپاست و کارنامه‌ مالی سیاه دارند، تندروی و ضدولایی است! نمردیم و تعاریف جدید ولایت مداری را شنیدیم!
  • ملکشاهی CN ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    36 3
    فقط با رییس جمهور شدن قالیباف شما دست از سر کچل این ملت برمی دارید!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    17 1
    چرا شانتاژ میکنی ؟ بابا تو مجالس خیلی از کشورها کتک کاری هم می کنند. مجلس نمایندگان ملت هستند. باید برای حق ملت بجنگند. اون دوستی که می‌گفت با چند درصد اومدن مجلس باید گفت این در مورد همه نمایندگان این مجلس صادق هست بنابراین از این نظر باجی به هم نمیدن! اگر از تهران منظور باشه اینایی که نام بردید اول و دوم و سوم تهران بودند! تو رای گیری برای هیئت رئیسه وقتی اعتراض شد و دوباره شمارش انجام شد چرا باید این همه اختلاف پیدا بشه؟ ابدا به نتیجه کار ندارم، چرا تعداد آرا اینقدر با هم اختلاف پیدا کرد؟!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 9
    تنها کسی که لیاقت ریاست جمهوری را داره حسن فریدونه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      6 3
      عمو فریییییییییییییییییییییییییی
    • US ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 2
      تنها کسی که نه همین حسن فریدون بود چون میدونستم نیادسنگینتره
  • رضا US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    1 2
    بجای وسط کشیدن مقام عظمای ولایت رهبر عزیزم از بی توجهی به وحدت ملی و شرایط ویژه کشور سخن برانید.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 3
    تعبیر زیر پا گذاشتن دستور رهبری تعبیر شایسته ای نیست دستور رهبری انقدر بالاست که زیر پای کسی قرار نمی‌گیرد اگر بگید بی توجهی عده ای قلیل به فرمایشات آقا تیتر مناسب تر می سود
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      7 4
      ای پاچه خار.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 1
    انشالله هر سه قوا دست در دست هم دهند و شبکه و تشکیلات نفوذ و فساد را نابود کنند تا مردم به آسایش برسند.زمان مدارا با اتفاقی که افتاد به پایان رسید.نباید به نفوذی ها و منافقان رحم کرد.بهدمصلحت کشور نیست.انها بسیار وقیح شدن.خون شهدا نباید پایمال شود
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 77
    جریان تندرویی که همه را بد میداند و فقط خودش را قبول دارد، در ظاهر مومن و ولایت مدار اما در باطن دشمن ترین انسان ها نسبت به اسلام و ایران ان شاالله در آینده نزدیک ماهیت این جریان برای قشر متدین روشن خواهد شد و نسخه یشان پیچیده خواهد شد
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 32
    این ها تایید صلاحیت شدن؟ مدهبی ها هم اینا رو انتخاب کردن؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    15 3
    تاجگردون به سلیمی گفته تکه تکه ات میکنم و به مالک شریعتی گفته نمیگذارم شب سالم به خانه برسی. چجوریچنین نماینده پر حاشیه ای از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است؟
  • سید فروزان CH ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    24 4
    ضعف مدیریت مجلس است که باعث میشود اینچنین هردمبیل بشود صحن مجلس .رییس بابد اقتدار داسته باشد و احازه ندهد هیچ نمایندهای راه بیفتد وسط سالن و مثل بز برود بالای صحن
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 5
    نماینده مردم نیستن اینو بدونین
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 20
    بسم الله. نشان دادن بهترین گزینه ریاست بر جلسه حاوی اینها آقای قالیباف است
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 3
    کاری ندارم تاجگردون اخرین گندش فیش حقوقی نجومیش بعد اخراج از مجلس قبل در یکی از ارگانها بود شورای نگهبان یک شورای بیکفایت که هر چی پلشت رو از جمله روحانی و...رو تایید صلاخیت میکنه این مجلس متقلب سوپر انقلابی هم ماهیتش معلومه زیر ۳۰۰ نفرن به هودشون رحم نمیکنن تقلب در انتخابات و دستکاری میکنن اینها حق ارناس میفهمن؟؟؟این خانه از پایبست ویران است
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 3
    از همه برادران عزیز خواهشمندم تهمت نزنید بی جهت. با تشکر.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 16
    یک کسی را بیارید با توجه به انصاف نیوز که از طبقات میانی تا وسط رای بگیره ... پروزه زنان هم هست ...
  • هادی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    25 2
    خیلی هم کار خوبی میکنن. مگه ما با ضد انقلاب و فاسدین چه صنمی داریم که بخوایم باهاشون راه بیایم. بیخود حرکت درست نمایندگان رو تعبیر به تند روی نکنید. اینقدر تو دوره های گذشته جناح ها سر سفره نشستن و خوردن که حالا رفتار انقلابی و درست نمایندگان تعبیر به تندروی میشه.
  • هادی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    40 2
    تاجگردون هر چی فک و فامیل داشته تو وزارت خونه ها و شرکت نفت جا کرده. یه فاسد به تمام معنی. رای مردم رو هم می‌خره. شورای نگهبان همچین آدمی رو تایید صلاحیت کرده!!! یادم میاد تو انتخابات ۹۶ میگفت جناب رئیسی ما با روحانی جهنم می‌رویم اما با تو به بهشت نمی آییم. حالا قالیباف و رفیق رفقا شدن طرفدار همچین آدمی!!!
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    7 2
    آقای تاجگردون کاش تنها به هم استانی مستضعف‌تر خویش ظلم و جور روا داشته بود،بلکه هدف اصلی وی کاملاً شخصی و برای آبرسانی به 400 هکتار زمین‌های کشاورزی خود و خانواده‌اش بود...
  • ناشناس IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    20 0
    بالاغیرتا، خداوکیلی چند نفر از اینها بخاطر کشور و مردم کاندید و وارد مجلس شدند؟
  • هادی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    26 7
    تاجگردون پدر فساد و ارتشاست. جمله معروفی هم داره بدنیست دوستان دقت کنن. میفرمودند که جناب رئیسی ما با روحانی به جهنم می‌رویم اما با تو به بهشت نمی آییم. واقعا جالبه الان تاجگردن شده رفیق قالیباف!!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    23 2
    وقتی مفسدینی مثل تاجگردون وارد مجلس میشن ، مردم از آینده کشور ناامید میشن.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    قدرت و مقام چقدر شیرینه همه میدانند شعار خدمت به ملت برای فریب ملت است امروزه زرق و برق دنیا دین و ایمان همه را کور کرده هیچ کس خادم ملت نیست اکر هم کاری کنی میکنند برای جیب خودشان و نسل حرومزاده خودشان است
  • ناشناس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 2
    تا حالا از چند نفری خوندم و شنیدم این مملکت رو خدا و اهل بیت و امام زمان اداره میکنه باورم نمیشد ولی ایمان آوردم، با چنین مسئولین و نماینده هایی همینم که هستیم نظر کرده ایم و چند نفری هم که درست و کاری اومدند و داشتند کم کم دردها رو درمون میکردند پرپر شدند مثل شهیدان رجایی رییسی حاج قاسم امیر عبدالهیان کلا ده دوازده نفر بیشتر بودند؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    25 1
    تاجگردن مافیا نماینده مجلس ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    11 2
    تایید اعتبارنامه یک دزد بیت المال ، چرا و به چه علت؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    23 0
    رویای مجلس پاک
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    15 1
    مجلسی که سه ساله قدرت گرفتن حق مردم توی بورس را ندارد به درد لای جرز دیوار میخورد
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    36 0
    به نظرم کشور بدون مجلس وضعش خیلی بهتر بود . اینها فقط برای رانت و پولهای میلیاردی میرن مجلس و در واقع توی هیچ تصمیم کلان کشوری نقش و قدرتی ندارن .بنابر این فاسدترین جای کشور همون مجلسه .. دومین جای فاسد وزارت اقتصاد و بورس هست .
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    36 2
    مجلس قبلی اعتبارنامه تاجگردون را به دلیل اختصاص بودجه کشور برای تامین آب ۴۰۰ هکتار زمین های خانوادگی رد کرد ، آیا پول به بیت المال برگشته؟
  • اکبری IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    21 2
    رهبر انقلاب کی گفتند در برابر تخلف و تقلب نمایندگان سکوت کنند .دوستان مرق خودتان هستید
  • محمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 1
    سلام امت حزب الله و شیعیان علی علیه السلام با ولایت فقیه بوده و یاوران جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    16 2
    انتظار داری جلوی دزدی رای سکوت کنن؟ خود آقا هم بود میزد تو دهنشون. از اسم آقا برای دزدی استفاده نکنید
    • DE ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      3 25
      با همین داستان سازی و حاشیه سازی های الکی مشکلات الکی وقت سوز درست میشه.
  • حسن IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    42 3
    اقای قالیباف به چه قیمت میخواهید مجلس را به صورت یک دست در آورده وبر آن حکمرانی کنید جای پای علی لاریجانی نهادن خطا است
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    14 0
    دارم فکر میکنم ی عده نمیان رای به اینا بدن حق دارن
  • رض IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    11 0
    در بهترین و خوشبینانه ترین حالت می تونیم بگیم یه عده مجلسی توانایی شمارش تا عدد سیصد رو ندارند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    20 3
    ای پاسبان بیدار شو خفته نشاید پاسبان! صلاحیت تاجگردون چگونه تایید شده؟ ایران به کجا می رود؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    32 2
    ما به یک قانون تعارض منافع قوی و کامل نیاز داریم تا امثال تاجگردون نتونن به ریش این مردم بخندن.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    25 1
    شما که نگران حرف رهبری هستید،چرا از کلمه تندرو که ادبیات دشمن است وحضرت آقا رسما تذکر دادنداز آن استفاده نکنید ،چرا که ادبیات دشمن است ،برای مخالفان خودتون استفاده میکنید؟! شرم آوره که شمارش دستکاری شده رو ول کردید وچسبیدید به کسانی که این دزدی ارا رو تذکر داده اند!
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    26 3
    شما که نگران حرف رهبری هستید،چرا از کلمه تندرو که ادبیات دشمن است وحضرت آقا رسما تذکر دادنداز آن استفاده نکنید ،چرا که ادبیات دشمن است ،برای مخالفان خودتون استفاده میکنید؟! شرم آوره که شمارش دستکاری شده رو ول کردید وچسبیدید به کسانی که این دزدی ارا رو تذکر داده اند!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 0
    جمع و تفریق یاد بگیرن
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 1
    گذشت اون دوره
  • پایدار IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    32 0
    این تاجگردون فرصت طلب را چرا دویاره به مجلس راه دادن
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 4
    اینا که همه دستچین شده و عصاره های انقلابن. چرا همو دارن تیکه پاره میکنن
  • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 18
    صحبتی از یک ادم عادی با ورژن ارتقا یافته شعبون بی مخ هایی که با متشنج کردن فضا وناجی نشون دادن خودشون دنبال حالا هرچی هستن،اونم تو وضعیتی که از یک‌طرف دست بالا تومنطقه دست ماست یکطرف دیگه چندتا از عزیزهای دولت واقعاخدمتگذار رو از دست دادیم،بجز البته اندکی وزرای کم کار.شما مردم رو چی فرض کردین ؟
  • حمید IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 1
    فکر کن
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    18 0
    یک خویشاوندسالار ، یک غارتگر بیت المال و یک مفسد به نام تاجه گردون
  • US ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    9 0
    به خاطر وجود رانت خوارانی مثل تاجگردون در بدنه نظام ، ۶۰ درصد از مردم رای ندادن
  • US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    15 1
    باید قبول کنیم کشور بی صاحبه که یک عوضی مثل تاجگردون تایید صلاحیت میشه.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    34 0
    ♨️امروز شاهد اعتراض آقای رسایی در صحن مجلس نسبت به اتفاقی که در خصوص شمارش آرا افتاد بودیم و دیدیم که با بازشماری آرا نتیجه تغییر کرد و حتی افرادی هم جابجا شدن و متوجه شدیم حق با ایشون بود!
  • صادق IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    27 0
    مسیولین امنیتی باید قبلاً افراد سابقه دار سیاسیوباندی وحزبی مخالف انقلاب اسلامی وواسته به گروهک هاوحامیان. وابسته به صهیونیست جهانی رابرای نامزد انتخابات مجلس و..را شناسایی وصلاحیت این افراد بی صلاحیت حزبی راباعلام هرگونه گرایشهای ضدانقلابی وغارتگری ومخالف وبخیوص کسانی که زنجیروار مردم را به اغتشاش ومبارزه وعفت وبی دینی دومخالفت با حجاب زنان ار رسانه ها فتنه ایجاد کرده ند رااخراج و برای جلوگیری از انحراف ومخالفت بانظام جمهوری اسلامی با تصویب مصوبه الزام ازرعایت دستورا واخلاق وپایبندی به. اسلام و انقلاب متعهد به رعایت قانون اگر خلاف اساسنامه مجلس حرکتی از هر یک نمایندگان سر زند محاکمه وتوقیف اموال وحبس چندین ساله محکوم گردد وعمل به این مصوبه میتواند نظم و پویایی وامنبت را در جامعه محکم تر نماید
  • US ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    29 0
    تاج گردون فاسد رو با چی معامله کردید...؟
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    6 0
    از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.صحیفه نور
  • رضا IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    22 0
    خب یعنی باید برای جلوگیری از تنش در مقابل یک تخلف آشکار سکوت می کردند؟! این جوری که خب بستر برای فساد و تخلفات بیشتر مهیا میشه. البته آقای رسایی ظاهراً درخواست کرده بودند که در جلسه غیرعلنی موضوع بررسی بشه ولی آقای قالیباف موافقت نکردند.
  • RO ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    6 1
    اینجا مجلس هستش یا چاله میدون!😁😁
  • US ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    نمایندگان اقلیت مردم تهران. چه دعواها و افشاهایی کنند از هم. تخمه آماده کنید
  • م IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    اصولگراها انتخاب شده شورای نگهبان هستن. وقتی به همدیگر رحم نمی کنند. مردم در نظرشان اهمیتی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس