نخست‌وزیر گرجستان: سازمان‌های غیردولتی با حمایت آمریکا به دنبال انقلاب بودند

نخست‌وزیر گرجستان با بیان اینکه سازمان‌های غیردولتی با حمایت مالی آمریکا سعی در به راه انداختن یک انقلاب در گرجستان داشته‌اند، گفت روابط این دو کشور نیاز به بازنگری و احیا دارد.

به گزارش مشرق، «ایراکلی کوباخیدزه» نخست‌وزیر گرجستان مدعی شد چند سازمان مردم‌نهاد با حمایت مالی آمریکا سعی داشتند در گرجستان انقلاب به راه بیندازند.

پیش‌ازاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در پی تصمیم دولت گرجستان برای تصویب لایحه موسوم به عوامل خارجی، آمریکا قصد دارد در روابط دوجانبه خود با این کشور بازنگری جدی انجام دهد.

دولت گرجستان به دنبال تصویب لایحه‌ای است که بر اساس آن سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از این کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر بیگانه شناخته می‌شوند.

کوباخیدزه به خبرنگاران گفت: «سازمان‌های غیردولتی، از جمله آنهایی که از ایالات متحده حمایت مالی می‌شوند، برنامه‌ریزی کرده بودند که با درخواست استعفای دولت، انقلاب به راه بیندازند... دو تلاش برای انقلاب انجام شده و در هفته‌های اخیر نیز تلاش سومی انجام شد.»

نخست‌وزیر گرجستان با بیان اینکه روابط بین گرجستان و ایالات متحده نیاز به بهبود دارد، گفت: «ما این موضوع را با سفیر آمریکا به بحث گذاشتیم... در دوره سفیر قبلی، بسیاری چیزها خراب شده است و روابط گرجستان و ایالات متحده باید مورد بازنگری و احیا واقع شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    1 0
    هر جا پای امریکا در میان باشد قتل وغارت و ظلم و نا امتی ویرانی کودک کشی ودر نهایت بدبختی به همراه دارد
  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    اینها را باید غرب لیس ها ببینند تا درس عبرتی باشد برای آنها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس