کد خبر 1608410
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

در سال‌های اخیر در بازار ایران خودروهای کراس‌اوور طرفداران زیادی یافته‌اند و رقابت زیادی بین این خودروها ایجاده شده است. از این نظر خوردو لاماری ایما، یک سر و گردن از رقبای خود بهتر است و در رده مناسب‌تری قرار دارد. زیرا در جایگاه مقایسه، این خودرو ویژگی‌های قابل توجه و مزیت‌های رقابتی خاصی دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی خودرو لاماری ایما

لاماری که در بازار جهانی با لوگو DFM شناخته می‌شود، جزء محصولات جدید شرکت «فورتینگ» است. خود این شرکت نیز زیرمجموعه‌ی کمپانی بزرگ چینی «دانگ فنگ» است. لازم به ذکر است که این خودرو اولین خودور سواری شرکت ایرانی «آرین پارس موتور» است که مونتاژ و با نام تجاری لاماری ایما (LAMARI EAMA)، در سال 1400به بازار عرضه شد.

طراحان خودرو ema lamari، تمام ذوق و قریحه‌ی خود را برای طراحی خودرویی چشم‌نواز و در عین‌حال با ابهت به کار گرفته‌اند. این خودرو از طراحی مدرنی برخوردار است و برای طراحی بخش‌های مختلف آن از خودروهای مرسدس بنز و لامبورگینی الهام گرفته‌ شده است.

در طراحی بخش‌های مختلف لاماری به جزئیات خاصی توجه شده که همین امر باعث ایجاد تفاوت‌های خاصی بین این خودرو با رقبای خود می‌شود. به طور کلی طراحی خاص، موتور قوی، کابین جادار و مدرن، امکانات رفاهی قابل‌توجه، قیمت رقابتی، عاملی برای برتری این خودرو نسبت به خودروهای هم‌رده‌اش است.

دلایل محبوبیت لاماری ایما

شاید سوال پیش بیاید که خوردو لاماری چگونه توانست در مدت زمان کوتاهی جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند و به سادگی دل افراد بسیاری را برباید؟ پاسخ به این سوال بدون بررسی جزءبه‌جزء ویژگی‌های آن امکان‌پذیر نیست. از این‌رو در این بخش به دلایل محبوبیت و مزایای رقابتی آن می‌پردازیم.

  • طراحی مدرن و خاص

به طور کلی خودرو LAMARI یک خودرو اسپرت و جوان‌پسند است. در طراحی آن به گونه‌ای عمل شده تا ضمن برخورداری از بدنه‌ای قوی و عضلانی، احساسی از قدرت و ابهت را القا کند. این حس بدون جزئی‌نگری در طراحی بخش‌های مختلف آن امکان‌پذیر نبود. روی هم رفته خطوط کشیده بدنه، چراغ‌های LED کشیده، رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی، کابین جادار و مدرن، سیستم مولتی‌مدیا و ... به این خودرو ظاهری خاص می‌بخشند.

  • موتورپرقدرت

زمانی می‌توانید با آسودگی خاطر پا به هر جاده‌ای بگذارید که از موتور خودرو خود مطمئن باشید. این اطمینان و آرامش خاطر همان چیزی است که خودرو لاماری به شما می‌بخشد. زیرا این خودرو دارای موتور توربوشارژ با ظرفیت 1،5 متری است. به طوری که قدرت آن با 195 اسب بخار برابری می‌کند و گشتاوری برابر 195 نیوتن متر دارد. در نهایت نیز با برخورداری از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوال کلاچ، از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است.

حداکثر سرعت لاماری 185کیلومتر بر ساعت است. از آن‌جایی‌که نحوه‌ی چیدمان سوپاپ‌های این خودرو T شکل است، در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود. به گونه‌ای‌ که مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر، 7 لیتر است که در حد قابل قبولی قرار دارد. در نهایت تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا موتور این خودرو با جاده‌های مختلف سازگار باشد و سفری لذت‌بخش را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

  • امکانات بالا

عامل دیگری که باعث محبوبیت لاماری در مدت زمان کوتاهی شده، امکانات بالای آن نسبت به خودروهای هم‌رده‌اش است. کابین این خودرو بسیار جادار است و همین عامل باعث می‌شود تا از فضای بزرگ و صندلی‌های راحتی برخوردار باشد. از جمله امکانات پیشرفته این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخورداری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای؛
  2. سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی؛
  3. قابلیت ترمز پارک برقی با اتو هلد؛
  4. صندلی‌های چرمی و راحت؛
  5. سنسور پارک جلو و عقب؛
  6. دارای دوربین ثبت وقایع؛
  7. سیستم صوتی پیشرفته؛
  8. دارای فرمان سه حالته؛
  9. استارت دکمه‌ای؛
  10. سانروف پانوراما؛
  11. کروز کنترل؛
  12. دی لایتغ
  13. اتو لایت؛
  14. و ... .

مزایای خودور lamari

  • مصرف سوخت بهینه؛
  • قیمت رقابتی مناسب؛
  • امکانات رفاهی مناسب؛
  • کابین زیبا، جادار و راحت؛
  • طراحی زیبا و منحصربه‌فرد؛
  • موتور پرقدرت و عملکرد فنی بالا؛
  • برخورداری از خدمات پس از فروش.

معایب خوردو lamari

  • ثبت نام محدود؛
  • کمبود در برخی امکانات؛
  • محدودیت در بازار دسته دوم؛
  • محدودیت نمایندگی‌ها در سطح کشور؛
  • کیفیت معمولی متریال‌های داخل کابین؛
  • عدم برخورداری از حالت تیپ ترونیک برای گیربکس؛
  • عدم برخورداری از سیستم تهویه Awd دیفراسیل عقب؛
  • وجود مشکلاتی در نگهداری از پیشرانه در مدت زمان طولانی.

مقایسه لاماری ایما با رقبا

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، خودروهای کراس‌اوورهای میان‌قیمت همیشه بازار داغی در ایران داشته‌اند. در این میان لاماری جزء یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس اوورها به شمار می‌رود. از رقبای لاماری ایما در بازار ایران می‌توان به دیگنیتی، فیدیلتی پرایم، تیگو 7 پرو ، ام وی ام X33، جکS3، هایما S7، تارا، دنا پلاس توربو اشاره کرد. با این حال لاماری ایما از لحاظ طراحی و امکانات رفاهی یک سر و گردن از دناپلاس توربو و تارا بهتر است. کفه ترازو از نظر قیمت و عملکرد فنی لاماری نسبت به هایما S7 و جک S3 به نفع لاماری سنگین‌تر است. در نهایت نیز از نظر قیمت و امکانات رفاهی از ام وی ام، دیگنیتی و فیدیلتی پرایم، سرتر است.

فروش اقساطی لاماری ایما صفر در اتو گالری رادخودرو

همان‌طور که مطالعه کردید خودرو لاماری ایما توانسته در همین مدت محدود، طرفداران بسیاری پیدا کند و در مقایسه با رقبا جاده‌ها را در تسخیر خود درآورد. با این حال با توجه به قیمت این خودرو، امکان خرید آن برای افراد بسیاری امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر تعداد نمایندگی‌های Lmari در سطح کشور محدود است. از این رو اتو گالری راد خودرو با تمهیدات ویژه اقدام به فروش اقساطی لاماری ایما کرده است. شما می‌توانید این خودرو چابک و تیزپا را با شرایط ویژه و به صورت اقساطی از راد خودرو خریداری کنید و لذت آسودگی در جاده را تجربه کنید. از این‌رو تنها کافی است به سایت راد خودرو مراجعه کنید و شرایط فروش اقساطی خودرو را مطالعه کنید. یا با مراجعه به نمایشگاه راد خودرو واقع در خیابان جمهوری، نبش خیابان یاسری شمالی از نزدیک این خودرو را مشاهده و لمس کنید. به طور کلی هدف ما در اتو گالری رادخودرو فروش توامان سرعت، کیفیت و زیبایی به شما است.

با توجه به آن‌چه که اشاره شد باید گفت که خودرو لاماری ایما جزء خودروهای محبوب و پرفروش در بین رقبای خود است. این خودرو با برخورداری از موتور قوی، امکانات مناسب، طراحی مدرن و جوان‌پسند و قیمت قابل قبول، در حال حاضر جایگاه مناسبی در بازار دارد. از این‌رو شما می‌توانید با خرید قسطی این خودرو از اتوگالری راد خودرو، به سادگی در جاده‌ها یکه‌تازی کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس