کد خبر 1608714
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش حواله خودرو به ارزش ۱۵۰۰میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با ترفند فروش حواله خودرو در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و تحقیقات گسترده پلیسی از مالباختگان مشخص شد، افرادی زیر پوشش یک شرکت بازرگانی خودرو اقدام به فروش حواله فروش خودرو کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰ شاکی در این پرونده کلاهبرداری، افزود: در این خصوص زوج متهم که از اعضای اصلی پرونده هستند در عملیات مشترک پایگاه پلیس آگاهی مرکز استان و پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مفخمی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی از کشف کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در این پرونده خبر داد و افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

چتر امنیتی کامل بر سواحل و تفرجگاه های استان

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به برقراری چتر امنیتی انتظامی بر همه سواحل و تفرجگاه‌های استان در تابستان پیش رو گفت: طرح‌های تابستانه با رویکردی ایجابی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی به استقبال مهمانان عزیز از سراسر کشور خواهیم رفت.

وی افزود: در سال جاری با توجه به اشراف اطلاعاتی همکارانم نقاط آسیب پذیر در سواحل مازندران شناسایی شده و به اتفاق تفرجگاه‌های دیگر زیر چتر امنیتی قرار خواهند گرفت.

سردار مفخمی تصریح کرد: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی ویژه و نزدیکی به تهران پرجمعیت‌ترین نقطه کشور از مسافرپذیرترین استان محسوب می‌شود به همین دلیل از نظر برقراری نظم و امنیت دارای شرایط خاصی بوده و نیازمند به توجه همه مسئولان، اشراف اطلاعاتی ویژه از سوی انتظامی و تلاش مضاعف همه دستگاه‌های ذیربط است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه همه مسافرانی که برای گذران اوقات فراغت خود در تابستان به این نقطه شمالی کشور سفر می‌کنند، میهمان ما بوده و از کرامت انسانی ویژه‌ای برخوردارند، گفت: هدف ما از اجرای طرح نور در سواحل دریای مازندران و تفرجگاه‌ها در تعطیلات پیش رو و همچنین تابستان آینده، هدفی پیشگیرانه با رویکردی ایجابی و انجام اقداماتی فرهنگی و اجتماعی است.

سردار مفخمی در ادامه بر همراهی اکثریت مردم با پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی و امنیتی تاکید و اذعان کرد: گاهی با برخوردی مودبانه، هدایت گرانه و رفتاری در خور شان هموطن فرد با تغییری اساسی مواجه شده و مشکلات به راحتی حل می شوند، اما در صورت سرکشی و یا بی‌توجهی احدی از شهروندان به مسائل امنیتی و یا اخلاقی با چنین فردی برابر قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و طرح‌های تابستانه تصریح کرد: در اجرای طرح‌های ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌ها از تمام ظرفیت‌های انتظامی، بسیج و پلیس‌های افتخاری به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات انتظامی و امنیتی مطلوب و در خور شان شهروندان استفاده خواهد شد.

زمین‌گیر شدن سارقان حرفه‌ای با شلیک پلیس بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از زمین‌گیر شدن سارقان حرفه‌ای سیم و کابل برق با شلیک پلیس و کشف اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان بابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای طرح مهار و تقویت گشت‌های انتظامی، ماموران انتظامی یگان امداد این فرماندهی، سارقان را که حین سرقت مشاهده که سارقان پس از روئیت پلیس سریعاً از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، بیان کرد: مأموران در اقدامی غافلگیرانه با صدور دستور ایست قصد متوقف کردن خودرو را داشتند که راننده خودور بدون توجه به هشدار پلیس با سرعت به مسیر خود ادامه داد.

سرهنگ داداش تبار یادآور شد: مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح و تیراندازی به سمت چرخ‌های خودرو موفق به متوقف کردن خودرو شدند و دو سارق را دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه و مقادیری موادمخدر از متهمان، اظهار کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اقرار و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی بابل در پایان با تاکید بر توجه به هشدارهای پلیس و نکات امنیتی برای جلوگیری از سرقت‌ خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.

کشف ۹ کیلو تریاک از منزلی در بابل

داداش تبار با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه منزل مسکونی متهم را مورد بازرسی قرار دادند که در این خصوص ۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و شایسته است در جهت سلامت جامعه، شهروندان هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس