کد خبر 1608814
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳
ژاپنی ها بیشتر در چه مشاغلی استخدام می شوند؟ | معجزه تراشه در تجارت کره جنوبی

بازار کار ژاپن با تغییر جذب نیرو در بخش‌های مختلف اقتصادی روبرو است. در آمریکا، افول رشد اقتصادی به کاهش محبوبیت جو بایدن انجامیده و اروپا نیز با رشد تورم مواجه است. طلای جهانی به آستانه قله قیمتی رسیده و بازار رمزارز درگیر هک یک صرافی است.

به گزارش مشرق، آخرین گزارش اداره آمار ژاپن، از تداوم اشتغال‌زایی در اقتصاد این کشور و رسیدن نرخ بیکاری ژاپن به ۲.۶ درصد حکایت دارد؛ اما نکته جالب این است که در این آمارها، جذب نیرو در صنعت و آموزش کاهش یافته و بیشترین جذب نیرو در بخش سبک زندگی و سرگرمی به ثبت رسیده است.

آمارهای ژاپن حاکی از این است که در دو ماه اخیر به ازای هر ۱۰۰ نفر جویای کار در ژاپن ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری این کشور بدون تغییر نسبت به ماه‌های قبل روی ۲.۶ درصد ثابت مانده است.

بر اساس گزارش ادامه آمار ژاپن، پیشنهادهای شغلی جدید در بخش تولید نسبت به سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش یافته و پس‌ازآن آموزش با کاهش ۷.۴ درصدی قرار گرفته است؛ اما در مقابل، پیشنهادهای شغلی در بخش سبک زندگی و سرگرمی ۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اقتصاد آمریکا علیه بایدن

آمارهای بازنگری شده دولت ایالات‌متحده نشان می‌دهد: اقتصاد آمریکا در سه ماه سال جاری میلادی، کمتر از آنچه قبلاً تصور شده بود، رشد کرده و سرعت سالانه رشد اقتصادی این اقتصاد فقط ۱.۳ درصد ثبت شده است.

در درجه اول این بازنگری نزولی، ناشی از داده‌هایی بود که نشان داد شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده به میزان قابل‌توجهی کمتر از برآورد قبلی رشد کرده و رقم منتشرشده، کوچک‌ترین رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا، طی تقریباً دو سال گذشته بوده است؛ برآورد قبلی رشد اقتصادی را با سرعت ۱.۶ درصد در سه‌ماهه اول نشان داده بود.

ارقام جدید نشان دادند که شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده در سه‌ماهه اول به‌صورت سالانه ۲ درصد رشد داشته که نسبت به تخمین قبلی ۲.۵ درصد، کاهش یافته است. در نیمه دوم سال گذشته، شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده با نرخی بهتر از سه درصد افزایش یافته بود.

طلای جهانی در آستانه قله

قیمت جهانی طلا در مسیر چهارمین افزایش ماهانه متوالی از ۲۳۴۶ دلار برای هر اونس عبور کرده است؛ درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام آمارهای تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد تغییر نرخ بهره هستند.

در آخرین معاملات بازار جهانی، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۴۶ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت شمش تا این هفته ۰.۵ درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از ثبت رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت در ۲۰ مه، تاکنون ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

قیام تورم در منطقه یورو

بر اساس گزارش یورواستات، انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه در منطقه یورو در ماه مه ۲.۶ درصد باشد. این رقم بالاتر از نرخ تورم سالانه در ماه آوریل است که ۲.۴ درصد و بالاتر از ۲.۵ درصد پیش‌بینی شده بود.

انتظار می‌رود که شاخص ماهانه قیمت مصرف‌کننده (CPI) ۰.۲ درصد رشد کند. با تفکیک این رقم به اجزای آن، پیش‌بینی می‌شود خدمات ۴.۱ درصد در مقایسه با ۳.۷ درصد در ماه قبل باشد.

سرقت بیت کوین از صرافی ژاپنی

صرافی دی‌ام‌ام بیت کوین اعلام کرد: برداشت غیرمجاز بیت کوین از کیفمان را در روز جمعه شناسایی کردیم و همچنان سرگرم تحقیق و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت بیشتر هستیم. این صرافی رمزارز، محدودیت‌هایی را برای استفاده از بعضی از خدمات اعمال کرده تا از ایمنی بیشتر اطمینان حاصل کند.

این صرافی همچنین به مشتریانش اطمینان داد سپرده آن‌ها کاملاً تضمین شده است و این صرافی، معادل بیت کوینی که به سرقت رفته است را با حمایت از شرکت‌های گروه خود، تأمین خواهد کرد.

شرکت امنیت وب ۳ «De.Fi» که سرقت‌ها و کلاه‌برداری‌های رمزارز را دنبال می‌کند، اعلام کرد هکرها در ده‌ها حمله و سرقت سایبری در سال گذشته، حدود ۲ میلیارد دلار رمزارز به سرقت بردند. هرچند این رقم، کلان محسوب می‌شود اما پایین‌ترین میزان سرقت شده از سال ۲۰۲۰ به این‌طرف است.

معجزه تراشه در تجارت کره جنوبی

تداوم رشد صادرات تراشه و نیمه‌رسانا در کره جنوبی باعث شده تراز تجاری این کشور در ماه گذشته به بزرگ‌ترین مازاد از سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند. طبق آمار، صادرات تراشه کره جنوبی ۵۴.۵ درصد رشد کرده است.

بر اساس داده‌هایی که توسط اداره گمرک کره جنوبی منتشر شد، تجارت تراشه در سه‌ماهه ۲۰۲۴، به کره جنوبی کمک کرد تا رشد اقتصادی دو برابر سریع‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران داشته باشد. صادرات تراشه‌های کره جنوبی در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۴.۵ درصد افزایش یافت درحالی‌که صادرات صفحه‌نمایش فقط ۱۵.۸ درصد داشت.

وزارت تجارت اعلام کرد صادرات هارد درایوهای اس ای دی مورد استفاده در رایانه‌ها ۴۸.۴ درصد افزایش یافته است. صادرات نیمه‌رساناها برای هفتمین ماه افزایش یافت اما در مقایسه با رشد ۵۶.۱ درصدی در آوریل، اندکی آهسته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    4 0
    من و امثال من هم که در ایران در سن چهل سالگی دنبال کار می گردیم.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    3 2
    یعنی جوری از فروپاشی اقتصاد امریکا و غرب و ترکیه مینویسید که احمقهایی مثل من تا چند وقت پیش همش به ساعت نگاه میکردیم و منتظر شمارش معکوس بودیم.تا اینکه بعد سوال برامون پیش اومد پس چرا غیر از مردم عادی و پولدار چرا خانواده مسولین هم باید اونجا باشن؟من طرفدار غرب نیستم ولی خزعبلات شما هم که خودتون هم بهش اعتقاد نداریدهم ادم رو ناراحت و سرخورده میکنه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      احمق‌هایی مثل تو برای فروپاشی خیالی ایران هم همش به ساعت نگاه می‌کردید! البته به جز حماقت بی‌سواد هستی! چون اگه هم مردم عادی، هم پولدار و هم مسئولین اون جا بودن الان در ایران هیچ کسی نبود! چون همه رو گفتی! ما منکر مشکلات نیستیم اما غرب‌زدگی و ضدانقلابی‌گری و مزخرفاتی که گفتی تابلوئه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تو کشور ما بیشترین کاری که صورت گرفته ،عده زیادی از مردم جرأت هیچ کاری ندارن جز مخالفت با نظام ، دلقک بازی و قربون صدقه رضا پهلوی رفتن، فیلم های دروغ توسعه زمان شاه دیدن میگی نه برو اینستاگرام و یوتیوب
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    2 0
    متن ربط زیادی به خبر نداشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس