کد خبر 1609122
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
روسیه: «اوماسنکویه» در دونتسک آزاد شد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی «اوماسنکویه» در دونتسک و نیز کشته شدن ۱۳۰۵ نظامی اوکراینی در ادامه عملیات ویژه این کشور در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان مرکز در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز خود، شهرک «اوماسنکویه» در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شمال به پیشروی در عمق خطوط دفاعی اوکراین در منطقه خارکیف ادامه دادند؛ ۷ ضدحمله دفع شد و دشمن ۱۹۰ نیروی خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ کی یف ۲۹۰ پرسنل نظامی و ۳ انبار مهمات از دست داد. نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک متحمل شکست شدند و ۵ ضدحمله دشمن دفع شد، تلفات دشمن بیش از ۳۶۰ پرسنل نظامی بود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه تحت مسئولیت یگان غرب بالغ بر ۴۶۵ پرسنل نظامی و یک تانک بود.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عمیر IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 8
    اشغالگرای بی وجود همه چیز رو از اوکراینی دارن میگیرن و شروع میکنن به چپاول مملکت اوکراین
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      6 1
      دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!! دارن مزدورهای اوکراینی کوکائینی نازی همجنس باز آدمکش و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون رو یکی یکی تبدیل به استیک خوک کرده و جمهوری های مستقل روسیه رو از دست این مزدوران آزاد میکنن، خدا خیرشون بده، آفرین!! 🇷🇺🌹🇷🇺🌹🇷🇺🌹
    • htn IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 1
      اگر خیلی دلت میسوزه آلبانی نشین، پاشو برو اوکراین کمکشون کن
    • سروش IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      1 0
      اشغالگرای صهیونیسم چی؟؟؟ هفتاد ساله که دارند زیر چتر حمایتی انگل و سگ سون ها و ناتو و جهان غرب علیه مردم فلسطین کشتار و اشغالگری و جنایت میکنند مردم غزه و رفح رو به شهادت رسوندند هزاران زن و کودک رو شهید کردند. بر علیه کثافت ترین و جنایتکار ترین و آپارتایدترین و نژاد پرست ترین کشوری که آمریکا و اروپای غربی به وجدش آورده و از آن ناتو و جهان غرب در کشتار بی گناهان حمایت سیاسی و تسلیحاتی میکنه چیزی برای گفتن داری؟؟؟؟؟؟؟ اگر نداری در مورد روسیه هم خفه شو!!!! مگه می شه وجدان بیدار انسانی یک طرفه به قضاوت بنشینه مگر اینه در مزدوری نوکری ثابت قدم باشی تا به حال ندیدم حرفی علیه آمریکا و جنایتهایش و این رژیم منحوس کودک کش بزنی؟؟ برو و خفه شو مزدور!!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    1 5
    امیدواریم مسکو هم بزودی توسط سربازان چینی و ایرانی آزاد بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس