هشدار سناتور آمریکایی درباره سیاست بایدن در قبال اوکراین

یک سناتور آمریکایی هشدار داد سیاست بایدن در قبال جنگ اوکراین، آمریکا را مستقیما وارد جنگ می‌کند.

به گزارش مشرق، سناتور مایک لی، از ایالت یوتا آمریکا گفت که سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در قبال اوکراین می‌تواند مستقیماً آمریکا را در درگیری دخالت دهد، او خواستار تغییر آن شد.

براساس گزارش اسپوتنیک، لی در پلتفرم ایکس، در مورد پست دیوید ساکس، میلیاردر آمریکایی که گفته بود در طول جنگ سرد، آمریکا هرگز به فکر حمله به روسیه حتی از طریق یک واسطه نبود، گفت: این جنگ ما نیست. ، اما به راحتی می‌تواند به جنگ ما تبدیل شود.

پیش از این، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه به اسپوتنیک گفته بود بایدن به اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف در خاک روسیه را داده است.

همانطور که وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن به کی یف اجازه می‌دهد تا از سامانه‌های موشکی هیمارس برای حمله به خاک روسیه در مرز استان خارکف استفاده کند.

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که برخی از متحدان، از جمله انگلیس، تسلیحات خود را بدون هیچ محدودیتی در بحبوحه بحث‌های جاری در مورد مجاز بودن لغو محدودیت‌های اعمال شده بر کی‌یف در مورد استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به روسیه، تامین کردند.

در همین راستا کائیسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو گفت که این کشور به کی‌یف اجازه می‌دهد تا از هواپیمای اف ۱۶ خود برای حمله به اهداف نظامی در خاک روسیه استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس