کد خبر 1609821
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
ربیعی

متاسفانه برخی افراطیون مدعی اصلاحات عادت کرده‌اند که فقط انتخاباتی را که خودشان برنده می‌شوند، انتخابات بدانند و در غیر این صورت عادت دارند جرزنی کنند و وجهه انتخابات را زیر سؤال ببرند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سخنگوی دولت روحانی و وزیر رفاه وی در اظهارنظری عجیب ادعا کرد: انتخابات مهندسی‌ شده است!

در حالی که بالغ بر ده نفر از طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، علی ربیعی نوشت: «آنچه که این روزها جامعه در صحنه سیاسی انتخابات با تعجب شاهد بود، به نظرم نگران‌کننده و موروث انتخابات مهندسی‌شده، کوچک و کوچک‌تر شدن مداوم گردش نخبگان، غربالگری مداوم در نظام سیاسی و بیرون ماندن بسیاری از بزرگان، جامعه بی‌میانجی و بی‌سامانی سیاسی است. اهتمام به صندوق‌ها به عنوان میانجی‌گران سیاسی و اجتماعی، هم وظیفه دولت‌ها و هم وظیفه آحاد جامعه است و اتفاقا نوع کنش دولت‌هاست که نسبت مردم و رفتار مشارکت را مشخص می‌کند. انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ در ایران، نمونه قابل تببین و قابل تفسیر است».

ادعای مهندسی‌شدگی انتخابات‌های قبلی در حالی است که بارها نامزدهایی از طیف‌های مختلف در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس و شورای شهر را به دست گرفته‌اند. در همین انتخابات اخیر مجلس با وجود همراهی برخی احزاب عضو جبهه اصلاحات با گروهک‌های حامی تحریم، طیف دیگری از احزاب اصلاح‌طلب، فهرستی ۱۶۵ نفره ارائه کردند که بنا بر ادعای رسانه‌های خودشان ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از آنها راهی مجلس شده‌اند.

این طیف در انتخابات مجلس یازدهم با سه فهرست حضور داشت اما ناکام در جلب اعتماد مردم بود و در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز در کنار مهرعلیزاده و همتی (با دو میلیون و چهارصد هزار رای)، فهرست جمهور را هم برای انتخابات شورای شهر با امضای خاتمی ارائه کرده بود اما نفر اول آن لیست در تهران، ۳۹هزار رای آورد.

گفتنی است آقای ربیعی عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۸ بود؛ انتخاباتی که با همراهی مدعیان اصلاح‌طلبی همراه بود اما آنها با ادعای دروغین تقلب زیر میز جمهوریت زدند و به مدت هشت ماه کشور را گرفتار ناامنی و آشوب کردند. در حقیقت برخی اعضای ستاد موسوی، با تغییر کاربری ستاد انتخاباتی، آن را به ستاد فرماندهی آشوب تبدیل کردند.

با این حال، چهار سال بعد در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۲، برخی از همان اعضای ستاد (از جمله عباس آخوندی و علی ربیعی و...) به عنوان وزیر و معاون و مدیرکل در دولت مستقر شدند و حال آن که اگر بنابر مهندسی انتخابات باشد، نباید دولت روحانی یا خاتمی سر کار می‌آمدند و امثال آقای ربیعی وزیر می‌شدند.

متاسفانه برخی افراطیون مدعی اصلاحات عادت کرده‌اند که فقط انتخاباتی را که خودشان برنده می‌شوند، انتخابات بدانند و در غیر این صورت عادت دارند جرزنی کنند و وجهه انتخابات را زیر سؤال ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • SE ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    12 0
    مغز امثال ربیعی توسط یانکیها و انگلها مهندسی شده است
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      4 1
      جدای مدیریت فشل و فاجعه بار ۸ ساله اینها در دوره فریدون وقتی یاد آن روزهایی که در سال ۸۸ با دروغ و خیانت نظام را متهم به تقلب کردند و با وقاحت روبروی آقا ایستادند می‌افتم قلبم آتش می‌گیرد! این ملعون و عباس‌ اخوندی در وقاحت و بی شرمی از بقیه تیم خود جلوترند!!!!!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    5 1
    برو گم شو بابا. با اون طرح شکست خورده کالا برگت
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    6 0
    اصلاح طلبها را هرچه تو ذوقش میزنن چرا از رو نمی رن؟
  • محمود IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    5 0
    این سخنان بی پشتوانه ومدرک هزینه زیادی برای مردم فقیر و تحت فشار تحریمهای ظالمانه دشمنان تحمیل و دشمنان ایران اسلامی را جری تر و مصممتر خواهد کرد خداونذ امثال شماها را به راه راست هدایت کند
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    2 0
    کیهان مردم خودشون می‌فهمن
  • علی IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    7 0
    این آقای ربیعی از جمله افرادی است که ❤️ دل رهبر را در کمال بی انصافی سوزانده اند.
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    4 0
    برادر عباد چیزی که مایه تعجب هست تغییر نظر شماها در زمان خیلی خیلی کم از تحریم انتخابات به ثبت نام فله ای در همان انتخاباتی که نهایتا آبدارچی میشماریدش!
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    4 0
    منافقین رو بشناسید. خوب بشناسید. ملت ایران شما رو به خدا چقدر باید از این جماعت چه زمانی که بر مسند قدرت هستند و چه زمانی که مسئول نیستند رفتار های خائنانه و خباثت آلود ببینیم تا پی به ماهیت آنها ببریم.
  • حمید IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    1 0
    اینکه شما رد میکنید کاردرستی نیست کاملا درست است اما اگه مهندسی نشود.کشور بدست نااهلانی خواهد افتاد که اثری ازآن نخواهد ماند...
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    1 0
    خداوندشمارابرای ادامه انقلاب باوجوداین افرادحفظ کند.
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    2 0
    اصلاح طلب ها هم مثل اربابان غربی خود به حرف ها و تعهدات خود پایبند نیستند و هر وقت که بخواهد زیر میز میزنند. هر وقت به نفع آنها نباشد تقلب شده . هر وقت به نفع آنها نباشد مهندسی شده . و جالب است صدای موساد و سیا و اینتلیجنت سرویس بنام بی بی سی . ووآ و اینترنشنال و ... هم تکرار کننده و حامی آنها هستند
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    6 0
    برادر عباد!!!! دوران بازنشستگي فرا رسيده!! در اين سالهاي اخر عمر بنشين و توشه اخرت جمع كن!
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    3 0
    کینه امثال ربیعی تمام شدنی نیست این موجودات جز خود همه را باطل می دانند و حاضرند همه چیز را نابود کنند و اثری از طرف مقابلشان نباشد اما زمان می گذرد و این مدعیان پر کینه بیشتر و بیشتر درون خود را آشکار می کنند
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    3 0
    زندان اوین ساخته شده است برای هدایت ننر ها و پرروهای نجومی امثال ربیعی که لگد و خیانت به این انقلاب با برکت می زنند . اوین به تنظیمات کارخانه برگردد .
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    5 0
    بگیرید این آقارو دست و پاش رو ببندید بندازید زندان تا اراجیف نبافد
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    4 0
    با این حرفها دیگه نمیتونید گند دولت روحانی رو که حامی اصلی اش اصلاح طلبان بود رو بپوشونید- من اختیار ندارم-انتخابات مهندسی شده ست- برگزاری رفراندوم -تغییر قانون-اگه عُرضه کار کردن داشتید نشون میدادید
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    افراطی خوب فقط مدعی اصول گرا !
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    4 0
    زنی بدنام وتن فروش برایش خواستگاری آمد وکلی گفتگو خواستگار تحقیق کرد دید این زن فاحشه است آمد و گفت نمی خواهم زن فاحشه با فریاد که از اول قصد ازدواج نداشتی مرا سر کار گذاشتی زن خوب به درد تو نمی خورد والی آخر حال این فاحشه های سیاسی هرگاه اوضاع وقف مراد آنان بود بسیار عالی وهرگاه نبود انتخابات مهندسی شده نخبگان مانند آن زن حذف شدند یکی نیست به این احمق بگوید نفهم خودتی نوبخت دست چپ روحانی در شهر وزادگاه خودش رای نیاورد همتی که تازه زنش راهم آورده بود بیش از دومیلیون رای نیاورد آخر آن نفهم که انگشت جوهریش را با تف در مقابل دوربین پاک می کند می خواهد برود در سازمان ملل با دنیا صحبت کند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    2 0
    جالب بود
  • سامان IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    4 0
    افساد طلبان وقتی در انتخابات شکست میخورن یا میگن تقلب شده بود !!! یا میگن انتخابات دموکراتیک نبود !!! یا میگن انتخابات مهندسی شده بود !!! اگر برنده شوند میگن همه چیز عالی بود !
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      0 0
      برنده شوند بعداز اتمام مسئولیت می گویند ما کاره ایی نبودیم اختیاراتی نداشتیم واینگونه گندکاری های خودرا ماله می کشند . #رویخ بخندند.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    1 0
    جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود ...
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    5 0
    وقتی از خروج نخبگان از صحنه سیاست صحبت میکنه حالتی مشابه تهوع، همراه با سردرد و اسپاسم عضلانی و دل پیچه میگیرم از اینهمه وقاحت. 8سال مملکت رو بباد دادن باز طلبکارن.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    2 0
    فی قلوبهم مرض فزادهم االله مرض .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس