کد خبر 1610138
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
ترکیب احتمالی تیم ملی برابر هنگ‌کنگ؛ استفاده از جوان‌ها برای حفظ رکورد مقابل اژدها

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های هنگ‌کنگ و ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با قضاوت قاسم مطر علی از عمان در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

شرایط دو تیم در جدول گروه E این رقابت‌ها کاملا متفاوت است. جایی که ملی‌پوشان ایران با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول قرار دارند و صعودشان به مرحله بعدی قطعی شده است. در مقابل هنگ‌کنگ تنها با یک امتیاز در رتبه چهارم و انتهای جدول قرار دارد.

شرایط برای تیم میزبان قبل از تقابل با ایران دشوارتر شد. یورن اندرسن نروژی از هدایت این تیم استعفا کرد و آن‌ها در دیدار فردا از وولفگانگ لویسر اتریشی به عنوان سرمربی موقت استفاده می‌کنند.

ایران تاکنون ۸ بار مقابل هنگ‌کنگ قرار گرفته که موفق به برتری در هر ۸ دیدار شده است. در طول تاریخ تیم ملی ۱۹ بار موفق به باز کردن دروازه هنگ‌کنگ شده و فقط یک گل دریافت کرده است. ملی‌پوشان موفق شدند ۷ دیدار را با کلین‌شیت از زمین بازی خارج شوند. بازی رفت دو تیم در همین رقابت‌ها با برتری ۴ بر صفر ایران در ورزشگاه آزادی به پایان رسید، گل‌های ایران را در آن دیدار سردار آزمون(۲)، مهدی طارمی و رامین رضاییان به ثمر رساندند.

ایران در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۲ قطر نیز با هنگ‌کنگ هم‌گروه بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی خلاف دیدار رفت رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی، موفق شدند با تک گل مهدی قایدی، به سختی هنگ‌کنگ را در قطر مغلوب کنند.

قلعه‌نویی در این دیدار مهدی ترابی را به دلیل مسمومیت غذایی و محمد حسین کنعانی‌زادگان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و با توجه به اینکه صعود ایران به مرحله بعدی قطعی شده است، به احتمال زیاد فرصت بازی بیشتری به بازیکنان جوان داده خواهد شد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد قلعه‌نویی یوزها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند. پیام نیازمند در در چهارچوب دروازه ایران مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را دارد. در غیاب کنعانی‌زادگان، امین حزباوی در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند.

آریا یوسفی از جناح راست و ابولفضل جلالی از جناح چپ خط دفاعی یوزها را تکمیل می‌کنند. محمد قربانی در کنار سامان قدوس زوج خط میانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و الهیار صیادمنش پشت‌ سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

پیام نیازمند، شجاع خلیل‌زاده، امین حزباوی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، الهیار صیادمنش و سردار آزمون

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس