کد خبر 1610492
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱

شرایط گرفتن امریه دانش بنیان و سرباز معلم چیست؟

با توجه به سیاست های کلی نظام در خصوص افزایش تولید و استفاده از نیروی متخصص در شرکت ها و در نهایت افزایش اشتغال در شرکت های خصوصی به بسیاری از این مجموعه ها با رعایت شرایط مجوز دانش بنیان شدن داده شده است.

به همین دلیل و در جهت حمایت از مشمولان خدمت وظیفه عمومی با تایید ستاد کل نیروهای مسلح این فرصت پیش آمده است تا شاغلین در شرکت های دانش بنیان بتوانند همزمان با اشتغال ،خدمت سربازی خود را نیز در همان شرکت سپری کنند. به این نحوه خدمت سربازی امریه دانش بنیان گفته میشود.

شرایط امریه دانش بنیان

برای امریه شدن در شرکت های دانش بنیان لازمه تا مشمول این شرایط را داشته باشد تا بعد از تایید ستاد کل نیروهای مسلح در خدمت شرکت مورد نظر قرار بگیرد.

  • نداشتن غیبت سربازی
  • نداشتن سابقه خدمت قبلی
  • تعهد بر عدم استفاده از کسری خدمت
  • کسب امتیاز مورد نیاز برای امریه دانش بنیان ( طبق جدول امتیاز بندی )
  • ثبت نام بموقع در سامانه بر اساس تاریخ اعزام به سربازی
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی (وزارت علوم یا وزارت بهداشت)

امتیاز بندی امریه دانش بنیان

شرایط گرفتن امریه دانش بنیان و سرباز معلم چیست؟

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعنوان مسئول مستقیم تایید شرکت ها و افراد جهت امریه دانش بنیان امتیاز بندی مشخصی را تعیین کرده است. بر این اساس داشتن حداقل 80 امتیاز و 6 ماه سابقه فعالیت در شرکت های دانش بنیان از الزامات است.

ساده ترین روش دریافت امتیاز داشتن سابقه کار (سابقه بیمه) به مدت حدود یک سال میباشد چرا که به ازای هر ماه سابقه کار 7 امتیاز به مشمول تعلق میگیرد .همچنین روش های دیگری برای دریافت امتیاز وجود دارد تا حتی با سابقه کار کمتر امکان امریه شدن در شرکت های دانش بنیان همچنان وجود داشته باشد. برای مثال میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • عضویت در هیئت مدیره شرکت
  • عضویت در هیئت موسس شرکت
  • مدیر عامل بودن در شرکت مورد نظر
  • فروش رسمی شرکت در سال

در نظر داشته باشید تمامی روش های امتیاز دهی بر اساس مدرک تحصیلی تعیین شده است و داشتن شرایط مختلف دریافت امتیاز میتواند به متقاضی کمک کند تا قطعا جز پذیرش امریه دانش بنیان شود.

زمان بندی امریه دانش بنیان

شرایط گرفتن امریه دانش بنیان و سرباز معلم چیست؟

زمان بندی طوری تدوین شده است تا متقاضی حداقل 3 ماه قبل از تاریخ اعزام احتمالی در سامانه ثبت درخواست کند. در واقع سامانه برای هر تاریخ اعزام زمانی مشخص جهت ثبت درخواست و روند بررسی درخواست تعیین کرده است.

برای مثال اگر متقاضی اعزامی شهریور ماه 1403 باشد باید بین 10 تا حداکثر 25 اردیبهشت ثبت درخواست کرده باشد در غیر اینصورت فرصت از دست رفته است و باید برای تاریخ اعزام بعدی تلاش کند. همچنین زمان بررسی پروپوزال هر تاریخ درخواست دقیقا در ماه بعدی است و در همان زمان نتایج تایید یا رد متقاضی اعلام میشود.

سامانه امریه دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستند و برای ثبت نام میشه وارد سامانه سینا یا سامانه شرکت های دانش بنیان شد. بعد از ورود لازم است تا متقاضی تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کند و بعد از تایید شرکت مورد نظر باید با درخواست متقاضی موافقت داشته کند تا در نهایت با درخواست امریه موافقت شود.

حقوق امریه در شرکت های دانش بنیان چقدر است؟

حقوق امریه دانش بنیان یا هر امریه دیگری بر اساس حقوق سربازی محاسبه میشود و مشمول معادل سرباز با همان مدرک تحصیلی یا همان شرایط تاهل در مناطق غیر عملیاتی حقوق دریافت میکند . همچنین شرکت هیچ تعهدی در پرداخت حقوق مازاد ندارد مگر اینکه اینکار با رضایت مدیر عامل شرکت انجام شود.

مدت خدمت امریه دانش بنیان

مدت خدمت سربازی در حال حاضر 21 ماه برای مناطق غیر عملیاتی است و سربازان غیر بومی هم دارای 3 ماه کسری هستند اما در خصوص مدت خدمت امریه دانش بنیان باید گفت قطعا هیچگونه کسری خدمت سربازی به امریه شدگان دانش بنیان تعلق نمیگیرد و بجز دوران آموزشی که الزامی است باید 22 ماه دیگر خدمت شود تا بعد از آن سازمان وظیفه عمومی اقدام به صدور کارت پایان خدمت سربازی کند.

امریه سرباز معلمی

وزارت آموزش و پرورش بعنوان یکی از نهاد های دولتی با کمبود نیروی عجیبی مواجه است و سالانه تعداد زیادی را از طریق کنکور سراسری و آزمون های استخدامی جذب میکند. یکی دیگر از روش های تامین نیروی مورد نیاز در آموزش و پرورش استفاده از جذب نیروی امریه است.

امریه سربازی در آموزش و پرورش با عنوان سرباز معلم نامیده میشود و مشمولان بعد از گذراندن دوره آموزشی بطور رسمی و بعنوان معلم برای مدت 24 ماه به خدمت آموزش و پرورش در می آیند. اولویت با مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و خدمت در مناطق محروم هر استان است.

معمولا امریه سرباز معلمی در نیمه اول سال انجام میشود و مشمولان باید اعزامی برج 2 یا 3 یا حداکثر 4 باشند بنابراین میتوان گفت ثبت نام امریه از اسفند ماه شروع میشود. دلیل این موضوع هم بازگشایی مدارس از مهر ماه است بنابراین مشمولان باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرند تا به سرعت از مهر ماه مشغول به کار شوند.

همچنان بدانید...

امریه دانش بنیان و امریه سرباز معلم تنها بخشی از مجموعه امریه های مختلفی است که برای گذراندن خدمت سربازی ایجاد شده است. ما در سرباز مشاور با جزئیات تمام در خصوص هر نوع امریه سربازی مربوط به ارگان ها و نهاد های مختلف توضیحاتی کامل دادیم تا بتوانید بدون هیچ اتلاف وقتی ثبت نام کنید. پیشنهاد میکنیم حتما از طریق سامانه سرباز مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی در ایران در خصوص این امریه ها هم مطالعه داشته باشید.

  • امریه قرارگاه خاتم الانبیا
  • امریه آستان قدس رضوی
  • امریه شهرداری
  • امریه آتش نشانی
  • امریه وزارت نیرو
  • امریه بانک
  • امریه وزارت نفت
  • امریه جهاد دانشگاهی

ما در سرباز مشاور به شما کمک میکنیم تا بتوانید حتی الامکان سربازی راحت تری داشته باشید و با توجه به آخرین قوانین وضع شده در سازمان وظیفه عمومی برای ورود به خدمت مقدس سربازی اقدام کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس