کد خبر 1610684
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

بی حیثت شدگی تحریم؛ شکست آمریکا در جنگ هوشمند

اتفاق راهبردی مهمی رخ داده است. آمریکا با همراهی متحدان غربی، ظرف چند دهه گذشته، ایران و برخی کشورهای مستقل را به عنوان معارضان حقوق و امنیت بین الملل جا زده و تحریم کرد. آنها مدعی بودند سمت حقوق و قانون و امنیت جهانی ایستاده اند و تحریم شدگان، در طرف شرّ.

اما آنها پس از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، علاوه بر تامین تسلیحاتی، در مجامع عمومی هم از پشت جنایتکاران صهیونیست در آمدند. در شورای، قطعنامه های آتش بس و توقف نسل کشی را وتو کردند. و از آن بدتر، دادگاه بین المللی را به خاطر پیگرد متهمان، تحت فشار گذاشتند.

رئیس سابق سرویس جاسوسی و تروریستی موساد، در جلسات محرمانه، دادستان دادگاه بین المللی را تهدید کرده تا تحقیقات جنایات جنگی را رها کند. به گزارش گاردین، "یوسی کوهن به فاتو بنسودا گفته: شما که نمی‌خواهید وارد چیزهایی شوید که امنیت شما یا خانواده‌تان را به خطر بیندازد"!

این هویت رژیم شروری است که حکومت آمریکا از آن حمایت می کنند. اما رسوایی به همین حد محدود نمی شود. محافل حاکمیتی آمریکا هم هشدار می دهند که دادستان های دیوان دادگستری بین المللی را در صورت تعقیب قضایی سران اسرائیل، مورد مجازات و تحریم قرار خواهند داد.

همزمان با مصوبه تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان گفت: "دادگاه بین‌المللی را سخت مجازات می‌کنیم و دادستان آن را سر جایش می نشانیم. اگر دادگاه کیفری امروز مجاز باشد که سران اسرائیل را تهدید کند، می‌دانیم که گزینه بعدی، آمریکا خواهد بود".

جنگ غزه از ابعاد گوناگون دوران ساز است. و یکی از این ابعاد، پدیدار شدن شرافت طرف های مورد تحریم آمریکا، و بی حیثیتی و یاغیگری تحریم کنندگان غربی در برابر حقوق و امنیت بین المللی است. این را علاوه کنید به برانگیختگی عمومی جهانی، حتی در داشگاه های آمریکا و اروپا.

شاید کسانی بپرسند که اگر تحریم ها، ضد کارکردی و مایه رسوایی شده، پس چرا آمریکایی ها از آن دست نمی کشند؟ پاسخ این است که آمریکا در بسیاری از ابعاد قدرت نرم و سخت و هوشمند، خلع قدرت شده، و از شدت استیصال و عجز تدبیر، حربه تحریم را هم لجن مال کرده، پس از آن که در اثر کثرت استفاده، کُند و هرز کرد.

آمریکا جنگ هوشمند و نرم را باخت؛ همان گونه که جنگ سخت را در عراق و افغانستان و.. باخت. حالا آمریکا و اسرائیل، بدون هیچ گریم و نقابی، در موقعیت "جنایتکار شرور" و "تهدید برای امنیت جهانی" جا نمایی شده اند. این هم از دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    5 4
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس