کد خبر 1610757
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
برگزاری مراسم دعای ندبه و بزرگداشت شهدای خدمت در لندن + فیلم

جمعی از ایرانیان و دوستداران انقلاب اسلامی در انگلیس امروز (جمعه) برای قرائت دعای ندبه در مرکز اسلامی انگلیس گردهم آمدند و یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند.

به گزارش مشرق، در این مراسم یکی از ایرانیان مقیم انگلیس به نیت شهدای خدمت آش نذری توزیع کرد و نمازگزاران در حاشیه آیین هفتگی دعای ندبه برای شهدای خدمت سوگواری کردند.

پیش از این، مراسم ختم شهدای خدمت در سفارت کشورمان و مرکز فرهنگی دیوان الکفیل لندن برگزار شد. سفارت کشورمان علاوه بر گشایش دفتر یادبود و میزبانی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی که برای ادای احترام و تسلیت به محل سفارت مراجعه کردند، مراسم ختمی را با حضور روسای نهادهای ایرانی و دیپلمات‌های کشورمان برگزار کرد.

مرکز فرهنگی دیوان الکفیل نیز پنجم خرداد میزبان حضور گسترده عزداران شهدای خدمت بود و سخنرانان طی مراسمی مطالبی را درباب ویژگی‌های شخصیت رئیس جمهوری فقید و سایر شهدا بیان کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس