کد خبر 1610898
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
رابرت کندی از سخنرانی بایدن انتقاد کرد

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش در هشتادمین سالگرد ورود نیروهای متفقین به خاک فرانسه و اشاره وی به جنگ فعلی روسیه و اوکراین، انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، بایدن در سخنرانی روز گذشته گفت: آیا کسی شک دارد که سربازان دوران جنگ جهانی دوم نیز می‌خواستند آمریکا در برابر تجاوزات امروز پوتین بایستد؟ آیا کسی باور می‌کند که این تکاوران می‌خواستند آمریکا امروز به تنهایی اقدام کند؟ آیا کسی شک دارد که برای غلبه بر ایدئولوژی های کینه توزانه امروزی هر کاری از دستشان بر می آمد انجام می دادند؟

بایدن همچنین در فرانسه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار و از او بابت تأخیر در کمک به این کشور جنگ ‌زده عذرخواهی کرد.

رابرت کندی که از منتقدان سرسخت کمک‌های بیشتر واشنگتن به کی یف است، گفت که درگیری کنونی در اوکراین مشابه جنگ جهانی دوم نیست.

این نامزد مستقل در پستی در رسانه های اجتماعی استدلال کرد که در انتخابات ۲۰۲۴ تنها اوست که "صلح" را در اولویت قرار می دهد.

وی گفت: نمی شود رئیس‌ جمهوری آمریکا با یک قدرت هسته‌ ای وارد بگو مگوی تاریخی شود. چنین امری جهان را به خطر انداخته، به جایگاه اخلاقی و معنوی ما آسیب رسانده و فداکاری سربازان ما را بی ارزش می کند. صلح با حقیقت همراه است و من تنها نامزد این رقابت هستم که آن را در اولویت قرار می دهم.

بایدن دیروز از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دلیل تاخیر در تخصیص بودجه واشنگتن برای اوکراین به دلیل مخالفت جمهوری خواهان عذرخواهی کرد، اما قول داد کاخ سفید "کاملا" از کی یف حمایت خواهد کرد.

وی همچنین از بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری دیگر به اوکراین رونمایی کرد.

بایدن گفت: «من به خاطر هفته ها که نمی دانستم چه بودجه ای تصویب می شود، عذرخواهی می کنم زیرا ما در گرفتن لایحه ای که باید تصویب می کردیم و پول در آن بود مشکل داشتیم. برخی از اعضای بسیار محافظه کار ما از آن جلوگیری کرده بودند. اما بالاخره آن را انجام دادیم.»

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس