کد خبر 1611376
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان راه رئیسی روشن است؛ بد و خوبِ نامزد نداشتن دولت در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، از یک جهت منحصر به فرد است و آن این که دولت مستقر، بر خلاف رویه همیشگی، نامزدی در انتخابات ندارد.

قابل پیش بینی بود ۴- ۵ دولتمردی که ثبت نام کرده اند، از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشوند. بنابراین عجیب بود که ظرفیت موجود، صرف دعوت از آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نشد و پراکنده گردید.

این رویداد، هم نقطه ضعف است و هم نقطه قوت. نقطه ضعف است، به این معنا که مجموعه عناصر سیاسی در دولت، تدبیری برای داشتن نامزد در گود رقابت نیاندیشیدند.

اما در عین حال، نقطه قوت است، به این معنا که نشان می دهد مجموعه دولت تحت ریاست شهید رئیسی (ره)، مجالی برای دورهمی و فعالیت های سیاسی -ولو مشروع- نداشته و عمده توان آن در این سه سال، صرف خدمت جهادی و خستگی ناپذیر به مردم شده است. خدمتی که یک نمونه آن را در بهره برداری هفته گذشته از ۴۲ پروژه بزرگ آب و گاز و برق در استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم.

این رویکرد دولت فعلی را مقایسه کنید با کارکرد بشدت سیاست زده اغلب دولت ها که دغدغه غلیظ شان، تدارک وسیع برای تکرار و تداوم خودشان بود.

از آن فراتر، مثلا دولت خاتمی پنج ساعت جلسه صرفا سیایس می گذاشت تا از شهردار متهم به هر قیمت دفاع کند و دادگاه را تحت فشار سیاسی بگذارد؛ یا آن خط و نشان کشیدن دولتمرد مدعی اعتدال مبنی بر این که اگر برادرم را به اتهام فساد اقتصادی احضار کنید، اعلان جنگ می‌کنیم(!)

در هر صورت، اکنون امید می رود حماسه انتخابات چنان رقم بخورد که مسیر نیمه تمام مجاهدت های آیت الله رئیسی، تداوم پیدا کند؛ رئیس جمهور شهیدی که ۲۱ روز است در میان ما نیست و سخت دلتگ او هستیم؛ رضوان اله تعالی علیه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    به حق خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها به آقای جلیلی رای می دهیم .این حق اوست وحق ما
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    باید دولت فعلی هم نماینده ای می‌داشت
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    1 0
    رئیسی عزیز و مغتنم دلمان خیلی برایت تنگ شده،هم تو هم همسفرانت در پرواز اردیبهشت. مخبر آدم مجاهد و‌پاکدستیست و رئیسی دوم است که به عقایدش احترام میگذاریم و از تمام زحمات دولت سیزدهم صمیمانه سپاسگزاریم و تا ابد دعاگویتان هستیم.
  • کیایی IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    روح و رضوان به روان مطهر آقای رییسی
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    1 0
    قاضی زاده پس چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس