با وجود قحطی، گذرگاه رفح از سوی صهیونیست‌ها باز نمی‌شود

رژیم صهیونیستی که اکنون گذرگاه رفح را در اشغال خود دارد مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود.

به گزارش مشرق، استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی غزه و نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود به طوری که از زمان آغاز جنگ در این باریکه نظامیان صهیونیست به صورت هدفمند علاوه بر جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه، اقدام به هدف گرفتن نیروهای امدادی کرده اند.

به گزارش الجزیره، جمعیت هلال احمر فلسطین امروز (دوشنبه) اعلام کرد علی رغم قحطی گسترده در سرتاسر غزه اسراییل همچنان به اشغال گذرگاه رفح ادامه داده و از ورود اقلام بشردوستانه از این مسیر جلوگیری می‌کند.

این جمعیت در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: اقدام اسراییل در تنبیه جمعی مردم غزه نه تنها شرایط بحران انسانی در این باریکه را تشدید می‌کند، بلکه به طور مستقیم ناقض دستور ماه مِی دادگاه دادگستری بین المللی و نقض کننده قوانین حقوق بشر است.

گذرگاه رفح از هفتم مِی به اشغال نظامیان صهیونیست درآمده و این رژیم از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از این طریق جلوگیری می‌کند. پیش از آغاز جنگ غزه روزانه ۵۰۰ کامیون از گذرگاه رفح وارد غزه شده و نیازهای این منطقه را تامین می‌کرد.

حضور نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح و هم مرز با مصر، خشم مقامات قاهره را نیز برانگیخته است. بر اساس توافق کمپ دیوید، رژیم صهیونیستی حق حضور در این گذرگاه مرزی با مصر را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    اهرم های فشاردهند جدید برای اسقاطیلی ها باید ابداع بشه. تا مجبور بشن گذرگاه رفع رو باز کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس