آمریکا: بهترین راهکار برای آزادی اسرا توافق صلح است

وزیر خارجه آمریکا بهترین راهکار برای آزادی اسرای صهیونیست را استقرار صلح در غزه دانست.

به گزارش مشرق، گرچه مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در ماه‌های نخست جنگ با کمک میانجیگران قطری و مصری منجر به آزادی بیش از یکصد اسیر صهیونیست در بند حماس شد، اما با پافشاری مقامات تل آویو بر استفاده از گزینه نظامی، مذاکرات برای تبادل اسرا با شکست مواجه شد؛ موضوعی که با نارضایتی داخلی در سرزمین‌های اشغالی و ناامیدی آمریکا همراه بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بهترین راهکار برای حل و فصل مشکل اسرای صهیونیست در بند حماس را رسیدن به توافق صلح دانست.

وزیر خارجه آمریکا که در حال ترک قاهره بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون گزارش ان بی سی نیوز، گفت: بهترین و موثرترین راهکار برای آنکه همه اسرا از جمله اسرای آمریکایی به خانه‌های خود بازگردند پذیرش پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی بایدن است. این امر تنها از طریق توافق صلح که اکنون بر روی میز قرار دارد میسر است.

مقامات آگاه آمریکایی در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کردند که واشنگتن در نظر دارد در صورتی که مذاکرات صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی با شکست همراه شد خود به طور یکجانبه با حماس برای آزادی ۵ اسیر صهیونیست – آمریکایی با این جنبش به مذاکره بپردازد.

۴ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، تاکید کردند: هنوز مشخص نیست که آمریکا چه چیزی به حماس در ازای آزادی این ۵ اسیر پیشنهاد خواهد کرد. همچنین واشنگتن امیدوار است اجساد ۳ صهیونیست – آمریکایی که در حادثه هفتم اکتبر جان باخته اند را نیز از حماس تحویل بگیرد.

ان بی سی نیوز می‌گوید: هرگونه گفتگوی مستقیم میان آمریکا و حماس از طریق میانجیگران قطری و بدون مشارکت اسراییل انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    تمرین فرار از طریق اسکله را خوب اجرا کردید به صهیونیستهای جنایتکار هم آموزش بدید چون به زودی برای فرار به قایق نیاز دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس