فیلم/ پزشکیان: ما قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم

یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم، قطعا اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که به آنجا برسیم.

به گزارش مشرق، «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه ۲۱ خرداد ماه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح مواضع انتخاباتی خود، ضمن درود به روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم هر چه بیشتر خدمت مردم باشیم.

وی در رابطه با جایگاه برنامه هفتم در دولت خود عنوان کرد: در زمان ثبت نام ریاست جمهوری و پنج دقیقه‌ای که فرصت داشتم گفتم ما قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و سیاست جدید در نظر بگیریم. سیاست‌های مقام معظم رهبری مشخص شده و کارهای قانونی انجام شده و هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما در اجرا نتوانستیم اهداف و سیاست‌ها را پیاده کنیم در نتیجه اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم اولویت ما رفتن به سمت اجرای برنامه‌ها است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: معمولاً دولت‌ها وقتی برنامه‌ای را اعلام می‌کنند حتماً در پشتوانه آن کار کارشناسی صورت گرفته و قطعاً منابع و پیشبینی های لازم ارائه شده است. برنامه ما این نیست که برنامه جدید ارایه دهیم. جهت ما در پیش گرفتن برنامه دولت است.

وی اضافه کرد: مشکلی که معمولاً در دولت‌ها و تغییر مدیرها داریم این است که هر کسی مسیر را عوض و راه دیگری را انتخاب می‌کند. راه و مسیر مشخص است و وظیفه شخص جایگزین ادامه راه کسی است که تعیین شده و اگر برنامه اشتباه است مجدد باید کارشناسی انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نقشه کشیده شده، سیاست معلوم است و مسیر مجریان مشخص است و اینکه ما بنشینیم برای این برنامه برنامه بنویسیم کل مسیر تغییر می‌کند.

وی افزود: کاری که دولت باید انجام دهد این است که مجریان را چابک‌تر کند تا ما را به آن هدف برساند. اصلاحات و تجربه بین‌المللی چیزی ست که در اختیار کارشناسان گذاشته است سه اصل و پنج استراتژی را تعیین کرده است یعنی ما در جهت رسیدن به این اهداف در مسیر برای اینکه بتوانیم کار را بکنیم باید سه اصل را مراعات کنیم که اول مسئولیت پذیری است و دوم روش راهی که مسئول باید ادامه دهد و سوم پاسخگویی است.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم مملکت به نتیجه برسد باید مشخص شود چه کسی مسئول است و باید چگونه جواب دهد.

وی افزود: اگر برنامه ششم ۳۰ درصد اجرا شد علت این بود که برای اینکه آدم‌هایی که آنجا بودند از برنامه خبر نداشتند هدف و سیاست را پیگیری نمی‌کردند، مهارت و علم این کار را نداشتند.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دولتی که می‌خواهد بیاید راه را نباید عوض کرد. هدف را نباید گم کرد. هر کسی این مسئولیت را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد که می‌تواند سیستم را به هدف برساند.

نوی افزود: تا زمانی که مکانیسم پرداخت را اصلاح نکنیم و بین کسی که کار می‌کند و کار نمی‌کند تفاوت ایجاد نکنیم نمی‌توان بهره‌وری را مشخص کرد. در سیستم دولتی اگر کار کنیم و یا کار نکنیم حقوق را می‌گیریم که از نظر اعتقادی غلط است.

پزشکیان گفت: یکی از مباحثی که در کشور ما گم شده عدالت است. از عدالت حرف می‌زنیم اما سهم مناطق محروم را پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: مرزهای ما را نگاه کنید، خوزستان را نگاه کنید، نفت و گاز آب در خوزستان است اما وقتی در روستا می‌روی خیلی از جاها آب مشکل دارد. غیر قابل قبول است منابع را به این شکل نامتاسب هزینه کنیم.

وی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم عدالتی که از آن حرف می‌زنیم در میدان عمل چیزی از آن وجود ندارد. کاری که بر اساس سیاست کلی باید انجام گیرد و مدیریت عملکرد نیروی انسانی و پرداخت بر اساس عملکرد است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مشتریان داخلی ما ناراضی باشد، بهترین برنامه‌ها را بدهیم نمی‌توانیم به هدف برسیم مشتریان داخلی ما کارمندان و پرسنلی است که برای ما می‌خواهند کار کنند. مشتری باید راضی باشد که به مشتری بیرونی بتواند خدمت دهد و او را راضی کند. وقتی پولی که به مشتری می‌دهیم و نمی‌تواند خانه را کرایه کند و نمی‌تواند زندگی را بگذراند و فشار مالی زیاد دارد، انتظار اینکه بخواهیم بقیه کارا درست انجام دهد غیر ممکن است.

وی افزود: پس اول باید کاری کنیم که نیروهایی که در سیستم داریم مانند پزشکان پرستاران معلمان که زندگی آن‌ها بچرخد. باید کاری کنیم که مشتریان داخلی خودمان راضی شوند تا مشتری ما به مشتری بیرونی که مراجعه می‌کند خدمات دهد.

پزشکیان گفت: یکی از مشکلاتی که الان ما را در رسیدن به آن هدف‌ها با مشکل مواجه می‌کند، نارضایتی است که در بین پرسنل وجود دارد. اول باید با آن‌ها برسیم که آن‌ها نیز به مردم برسند.

وی افزود: اقتصاد علم وسیعی است. اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و بدون سرمایه‌گذاری اشتغال و تولید ایجاد نخواهد شد. برای سرمایه‌گذاری بستگی به این دارد که چه محدوده از بازار را ببینیم. هرچقدر دید ما بازتر باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذاری و بازار بیشتری را ببینیم و رشد امکان‌پذیر است.

وی افزود: اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید دو کار اساسی انجام دهیم که در سیاست‌های کلی دیده شده است. قدم اول به صحنه کشیدن مردم در اقتصاد و شکستن یخ اختلاف بین دولت و مردم است. بین دولت و مردم الان شکاف ایجاد شده است مردم را باید در صحنه نگه داریم.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاری مشترک بین کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد. نمی‌توانیم با تصمیمات خلق الساعه به چنین اهدافی دست پیدا کنیم. وقتی توانستیم با مردم آشتی کنیم و توانستیم اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم موفق می‌شویم. وقتی بی‌ثباتی وجود دارد سرمایه‌گذاری داخلی، با شک و تردید روبرو می‌شود.

پزشکیان گفت: سیاست‌های کلی رهبری مشخص است و نهایتاً کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. قطعاً اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.

وی افزود: در حال حاضر که صحبت می‌کنیم اگر برنامه‌ای یا چشم اندازی که رهبری مشخص کردند و قرار بوده ما اول شویم و فقر را از بین ببریم، معطل مانده است، اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم هدف‌ها و سیاست‌ها را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم قطعاً اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که ما را به آنجا برساند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند برای رسیدن به آن برنامه‌ها کارهای کارشناسی صورت گرفته است. دولتی که برنامه می‌دهد در پشتوانه این برنامه هم از نظر منابع و هم از نظر نیروی انسانی پیش بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

پزشکیان یادآور شد: وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه دهیم که این کار انجام شود وظیفه ما این است که برنامه‌ای که دولت با کار کارشناسی جهت اجرا به مجلس داده قطعاً تمهیدات و برنامه‌ها را طوری برنامه ریزی کنیم که ما را به آن هدف برساند.

وی افزود: قدم اول این است که جهتی که دولت در پیش گرفته ادامه دهیم و سعی کنیم آن برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد و برنامه یا نیروهایی که از نظر اجرایی نقص وجود دارد تغییراتی باید در مسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: اصولاً هر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارایه می‌دهد قبل از ارائه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    12 13
    پزشکیان باید حواسش باشه وقتی کسی مثل جهانگیری نفر دوم دولت تعطیلی و انتظار میاد ازش حمایت میکنه، دیگه کسی نمیمونه بهش رای بده!! رای دهندگان به اصلاحات که نصفشون فاز برعندازی گرفتن نصف دیگه هم حال رای دادن تدارن!!
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      9 6
      با پزشکیان = سلام به بنزین ۳۰ تومانی
    • جوان IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 1
      نظر خوبی دادی و اما نظر من ، رئس جمهور از نظر سنی کمی جوانتر باشد بهتر است و کمتر خسته می شود و مثل شهید رئبسی فعال می شود آقای پزشکیان مورد احترام من است ولی پیرترین کاندیدا است یعنی ۷۰ ساله .
  • ع IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    34 1
    این میخاد بشه رییس جمهور کشور امام زمان و زمینه ظهور رو فراهم کنه..... خدایا تا کی ابن زیاد ها باید خدعه و نیرنگ کنند
  • Uu IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    7 2
    من از تو بهتر بلدم حرف بزنم و وعده بدم. فردا که رییس جمهور بشه اشنایان و فامیل ها اقامت اروپا و امریکا
  • ه IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    5 1
    خدا فقط از دلت خبر داره منافق
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    19 77
    شخص صادق و پاکذست و با تدبیر
    • ع IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 0
      صرف پاکدست بود کافی نیست. طرف باید از اقتصاد سردربیاره درصورتیکه کل هم و غم این شخص قومگرایی هستش. مردم بالاخره دارن میبینن
    • سیدمهدی موسوی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 0
      اره از دامادش نجومی بگیرش بپرس
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      3 1
      وزرای هاشمی بدون استثنا تفکر اشرافی و ضد مردمی دارند! و بزرگترین عیب ایشان بودن و زندگی در مکتب هاشمی رفسنجانی است! به عقب برنمی گردیم!!!
  • Y IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    4 2
    تا کم میاری پای رهبر رو وسط میکشی. فردا میشی دشمن رهبر. منافق پزشک
    • ایرانی الاصل IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 2
      لطفا توهین نکنید
  • زار IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    36 2
    سر قضیه اغتشاشات ۱۴۰۰ بلبل زبونی میکردی تو و امثال تو. حالا رام شدی. ولی امثال تو همه میشناسن. اخه از تو بی برنامه تر هست. تو بلد نیستی خانوادت رو جمع کنی میخای کشور داری کنی
  • ع IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    4 1
    یعنی بازم میخای ۸ سال منتظر رفع تحریم باشیم و منتظر امضای کری تضمین است باشیم. تو سرمایه صهیونیست هستی. عمر عاص ۲
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    3 1
    بنده صحبتهای ایشان را گوش کردم حرفی برای گفتن نداشت فقط تکرار می کرد که دولتهای قبل کار کردند و برنامه نوشتند ما هم باید آنرا ادامه دهیم در جاهیی هم متناقض با همین حرفها می گفت که باید با مردم آشتی کنیم اما نگفت چگونه آیا غیر از اینست که شهید رئیسی شهید خدمت امید از دست رفته ملت را که توسط حامیان پزشکیان در کشور ایجاد شده بود و دهها بار به ملت توهین کردند با مردم ارتباط پدر و فرزندی برادر و خواهری و برادر و برادری با تواضع ایجاد کرد آیا آقای پزشکیان می تواند با مردم اینطور رفتار کند که شهید عزیز دست بر سینه می گذاشت و با تواضع به مردم احترام می کرد آیا ایشان حاضر است خود را برای مردم به خاک بیندازد اما باید بداند که شهادت هنر مردان خداست باید شهید زندگی کنی تا شهید شوی هیچ کسی نمی تواند جای رئیسی عزیز را پر کند اما می تواند راه این عزیز سفر کرده را ادامه دهد البته نه با شعار بلکه با عمل روزهای آینده مردم نامزدها را خواهند شناخت و پرده ها کنار خواهد رفت
  • DE ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    6 2
    رسما می گه من برنامه ای ندارم.
  • FI ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    15 11
    این بابا ، اصلا تو باغ نیست
    • عبدالله IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      23 5
      بسم الله. خودش هم باورش نمیشد تائید بشه میگه اقتصاد علم وسیعی است. اقتصاد اصلا علم نیست تاکتیک شناور ازدیاد سرمایه است همین طور کتره ای یه چیزایی میگه مثل بی خبری اش در ماجرای فروش سوالات آزمون پرستاری وقتی وزیر بود یا ماجرای مهسا که حکم به قتل با باتوم داد و شده بود سند اخبار دروغ بی بی سی و اینترنشنال . از ایشان جالب تر آقای پور محمدی است که آخرش بعد حمله به آقایان جلیلی و زاکانی بی خیال شأن لباس به نفع ایشان یا قالیباف کنار میره این انتخابات بین حامیان اجرای راهکار های اقتصادی نئو لیبرال و آقایان زاکانی و جلیلی است
  • Y IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    13 15
    سرما نخوری. یه چند تا کاپشن می پوشیدی از سرما نمیری بدبخت
    • AE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 3
      کمی دقت کنید پزشکیان وقتی صحبت میگند و حرگاتش چقدر شبیه به بایدن امریکا است
    • اصغر IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 2
      اشکال ندارد کاپشن پوشیده افرادی که سن بالا دارند در تابستان هم کاپشن می پوشند خب ایشان ۷۰ سال دارد و بدنش ضعیف است ایراد وارد نیست
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    27 14
    می خواد بشه رییس جمهور بعدش هیچ برنامه ای نداره
    • Mansour IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      3 2
      درست میگفت کشور در تمام زمینه های قوانین لازم را تصویب کردند فقط در اجرا قوانین دولت های کم گذاشتند و یا در زمان اجرا قوانین، ایرادها قوانین نمایان میشود. مثل بعضی نیست که از برنامه های خود کتاب به مردم نشان میدهند و اجرا نمیکنند. مردم حوصله وعده های و جدال های لفظی را ندارند
    • خسرو IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 3
      پزشکیان خیلی هم برنامه دارد چون رانتخواران اصلاحات و آنهایی که واردات بنزین و آنهایی که واردات نهاده های دامی و آنهایی که واردات دارو و آنهایی که با رسوب کالاهای قاچاق در گمرکات کالای خود را ترخیص میکردند و آنهایی که بانکها در اختیارشان بود و صدها گروه دیگر که شهید رئیسی همه آنها را تار و مار کرد از حالا برنامه های متنوعی به اسم آزادی و شعارهای زیبا برایش نوشته اند پس برنامه خیلی دارد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 2
      خسرو خان حالا خوبه وزیر کشاورزی به واسطه فساد درزمینه نهائه های دامی .چای دبش حکم حبس گرفته
  • US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    5 3
    پزشکیان همان حرف های روحانی و عملکردش رو خواهید دید که نهایتا چهار سال خنج کشیدن به آموزش و درمان شروع و در سیاست نیز واگرا و هر چه پیش آید همچنین در اقتصاد و مسکن حرفهای پپلیستی و تمام، آخرش هم نگذاشتند کار کنم. خودش هم باور و برنامه نداره جهانگیری هم میگذره مغان یا مشاور ، چه خواهد شد هیچ!
  • مجتبی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    20 0
    احسن به حسن انتخاب شورای محترم نگهبان ما جایی داریم زندگی میکنیم که نمیتونیم یه نظر عادی بدیم ،از همین الان سلام به قهقرا
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    7 3
    ایشون اول هم گفته فقط اومده مشارکت رو بالا ببره ماموریت دیگری نداره
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    4 2
    خوب این از باید ها که همه می دونیم. برنامه ها برای اجرای این بایدها چیه؟ دولت های قبل هم چنین حرف هایی رو می زدند. یادتون هست در دیدار دولت روحانی با رهبری که هی می گفت باید باید ؟ وقتی رهبری سخن گفتند اشاره کردند که این بایدهایی که آقای رئیس جمهور میگن اشاره به خودشون هست!!! بله جناب پزشکیان، هم حزب شما هم خیلی باید باید کرد ولی در ۸ سال فقط گوش ملت رو برید!!! برنامه بده؟ بگو ببینیم در گذشته چند تا شق القمر کردی در مدیریتت؟ فکر کنم وزیر بهداشت هم بودی زمانی؟ اونجا چه کارهای ماندگاری که نشان از مدیریت خلاق و نوآورانه شما بوده انجام داده اید؟! فقط شعار دادند آقای پزشکیان. همین. برنامه؟ یوخ!
  • حاج حسین IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    28 2
    آقای پزشکیان تیم ندارد و به کسی اعتماد نمی کند و در جبهه اصلاحات هم انسان تنهایی است. ستادی ها و تحریمی ها هم قبولش ندارند و از سوی دیگر برنامه هاش منسجم نیست و گاهی جوگیر هم می شود در قضیه نحسا کومله ایشون کاملا جوگیر شد و اگر کسی به ایشون از مسئله ای شکایت کند به شدت از شاکیان حمایت می کند و اصلا ضروری نمی داند تحقیق کند که آیا شکایت مربوطه درست هم هست یا خیر؟ آبوری نداشته جبهه اصلاحات را هم خواهد برد و حامیانش که تا این لحظه آدمهای معلوم الحالی هستند که اخلاق حکم می کرد چند سالی از انظار عمومی باید دور می ماندند.
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 0
    "قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم"! یعنی قراره در بر روی همان پاشنه سابق بچرخد؟!
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 20
      اتفاقا"حرفش درسته میگه ماقانون کم نداریم قانون رااجرا یادرست نمی کنیم تاالان6برنامه5 ساله اجرا شده اگرخوب اجرایی می شد الان خیلی از مشکلا ت رانداشتیم کشور اول منطقه بودیم ایجادثبات در قوانین وسرمایه گذاری وتولید و تجارت وبانکداری وسیل آئین نامه هاوبخشنامه ها و شروع طرحهای جدید بدون توجیه اقتصادی وآمایش سرزمینی نوعی سردرگمی در کشور ایجادکرده است چقدر منابع مالی ومادی ووقتی در طرح های بدون کارشناسی برای خوشایندنماینده های هر منطقه خاکمی خورد نابودمی شود برای همین یکی از کارهای مهم شهید رئیسی تکمیل پروژههای نیمه تمام بودچون از اولانقلاب هر دولتی آمده راه پیموده نظام را رهاکرده بعدکارهایی را شروع کرده دولت بعدی باز آنرا رهاکرده روز از نوروزی از نو -ریل گذاری جدید در کشور غلط اندر غلط است هر دولتی با رای مردم آمدبایدبارفع موانع سر راه گذشته وحال به اجرای برنامه مصوب و نظارت جدی نهادهای ذیربط بر اجرای صفر تا صد برنامه هفتم و راهبردها وسیاستهای مقام معظم رهبری باشدبندناف چسبندگی سطح قیمتهای اقلام وکالاهاوبازار بادلار بریده شود وپول ملی تقویت گردد.البته ا ین نکته فراموش نشود روسای جمهور منتخب را فرصت طلبان وجاه طلبان گردشیرینی به حاشیه سر مسائل فرعی ورسانه وتغییر ساختار واز این حرفها نبرند
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 0
    یعنی از تغییر و بهبود خبری نیست که نیست ! همان روشها ، همان سیاست ها ..
  • Farhad US ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    4 0
    ‎بزرگترین اشتباه شورای نگهبان تایید صلاحیت این پان دوزاری بود
  • Farhad US ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    9 6
    ‎بزرگترین اشتباه شورای نگهبان تایید صلاحیت این پان ترک دوزاری بود، کسی که قدسیت پرچم انگلیس و امریکا برایش بمراتب جذابتر از مقدس شمردن پرچم جمهوری اسلامی ایران است🫡🇮🇷 ‎چقدر باعث خواری و حقارت و سرافکندگی ما ایرانی ها در خارج خواهد بود اگر این دوزاری بیسواد رئیس جمهور آینده ایران شود، داریم به کجا میرویم دوباره به عقب؟
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 30
      چقدر فحش می دید شما حرف درست و حسابی بزن بزار من بی طرف هم بیام بطرفت نه اینکه از 5 تایی ها متنفر بشم برم به این رای بدم
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 1
    با آمدن پژشکیان به راحتی میشه ترسو توی چهر ه هاتون دید
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      کور گشته تو مگه چیزی هم میبینی؟؟!!
    • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      ولا وقتی دلار از ۲ تومن شد ۴۰ تومن ادم باید از وحشت سکته می کرد. شما خیلی چپت پره که نمی ترسی.
  • سیف IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 0
    ببخشید شما که آقای رئیسی رو قبول نداشتید چطور میخواین برنامه‌هاش رو ادامه بدهید؟!!!!
  • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 1
    مرد خوبی هستید پزشک خوبی هستید اما قبای رئیس جمهوری برای شما بزرگ است
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    معلومه برنامه جدید نداره برنامه هاش را اگه انتخاب شد ارباب های کاخ سفید و تل‌آویو براش می‌نویسند این پادو غربگدا هم اجراش میکنه مانند امثال خاتمی و روحانی و موسوی و کروبی
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    خودش داره میگه تو این حکومت رییس جمهور یه تدارکاتچی بیشتر نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس