رسانه عبری زبان: حزب الله نقطه ضعف اسرائیل را پیدا کرده است

در حالی که یک رسانه عبری زبان از کشف نقطه ضعف اسرائیل توسط حزب الله خبر داد، یک رسانه دیگر تاکید کرد این تازه اول ماجراست و باید منتظر تبعات گسترده‌تر این درگیری باشیم.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی تحت عنوان حزب الله نقطه ضعف اسرائیل را پیدا کرده است، نوشت: داده‌های مربوط به حملات یک هفته گذشته منطقه شمال (فلسطین اشغالی) نشان می‌دهند که حملات پهپادی حزب الله علیه این مناطق به شدت افزایش پیدا کرده است.

براساس این گزارش حزب الله طی یک هفته، 53 فروند پهپاد و 149 موشک از انواع مختلف (17 موشک نقطه زن) 132 موشک منحنی پرواز را شلیک کرده است.

به اعتراف این رسانه در این حملات 38 اسرائیلی زخمی و یک نظامی هم کشته شد.

کارشناسان صهیونیست به این رسانه عبری زبان خبر دادند، در سایه داده‌های موجود ما واقعا در یک جنگ حقیقی قرار داریم و تلفاتی که به ما وارد می‌شود بی سابقه است در حالی که در نقطه مقابل فرماندهان ارتش اسرائیل همچنان از ورودبه جنگ با حزب الله دچار تردید هستند.

در همین راستا پایگاه خبری آیس به نقل از گزارش با استناد با داده‌ها یمنتشر شده توسط اندیشکده صهیونیستی الما به بررسی تسلیحاتی که حزب الله در اختیار دارد پرداخته و این پرسش را مطرح کرد که آیا اسرائیل خواهد توانست ضربات وارد از لبنان را تحمل کند.

در این گزارش آمده است، پژوهشکده چالش‌های امنیتی اسرائیل در مرز شمالی (الما) در گزارش که امروز دوشنبه منتشر شد به ارزیابی تسلیحات حزب الله پرداخت و از تسلیحاتی که احتمال این حزب در صورت وسعت گرفتن درگیری مورد استفاده قرار دهد سخن گفت.

براساس داده‌های این مرکز تحققاتی، در سال 2021 حزب الله حدود 2 هزار فروند انواع هواپیمای بدون سرنشین در اختیار داشت و احتمالا چند صد عدد دیگر هم به آن افزوده شد تا شمار آنها به چند هزار برسد.

همچنین محققان این مرکز معتقدند که حزب الله مدتی است که نشان داده است در امر تولید سلاح به خودکفایی برسد و حتی اگر لبنان در محاصره هم به هر نوعی قرار بگیرد، کار تولید سلاح را در داخل کشور انجام داده و کار تولید تا آن حتی در زمان جنگ فراگیر با اسرائیل هم متوقف نخواهد شد.

در ادامه گزارش تاکید شده است، داده‌های ما نشان می‌دهند که این سازمان حجم زیادی سلاح در اختیار داشته و به همین دلیل این ظرفیت را دارد که چند هزار عملیات را در روز و برای مدت 10 روز با همین حجم اداه دهد اما اگر جنگ مدت بیشتری به طول بیانجامد به طور متوسط روزانه 1000 موشکل را شلیک خواهد کرد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارشی را از شرایط منطقه شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد و در آن اعتراف کرد، اسرائیلی‌ها در شمال هفته بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

این رسانه در رابطه با شرایط شهرک نشینان مناطق شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد: ساکنان شمال هفته دشواری را پشت سر گذاشتند، همگی آنها دچار از هم گسستگی شده‌اند، نوعی گم گشتگی در آنها موج می‌زند، 8 ماه است که بیکار هستند، در حالی که این هفته ما احساس کردیم که از داخل در حال سوختنیم.

نویسنده این گزارش که خود از شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی استدر ادامه نوشت: سعی می‌کنم تا به یاد آورم چه چیزی قرار است به فرزندانم بگویم، ما را به همین راحتی از آنجا منتقل کردند، چون به سادگی برخی از افراد بد می‌خواهند به ما حمله کنند، اما ما این حملات را از دو سو دریافت می‌کنیم، حتی زمانی که می‌خواهیم به شهرک‌های خود بازگردیم به یاد می‌آوریم که جبهه‌ای پی شروی ماست که تمام خاورمیانه در آن در کنار همسایه شمالی صف آرایی کرده است، اینجاست که به این فکر می‌افتیم که شاید اصلا نتوانیم به آنجا بازگردیم.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: اگر بخواهیم فقط در مورد شرایط شمال صحبت کنیم سخت در اشتباه خواهیم بود، زیرا تمامی اسرائیل تحت تاثیر قرار گرفته است، وقتی مسئله به موشک‌های حزب الله مربوط می‌شود تمامی اسرائیل تفاوتی با شمال نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    11 0
    باید از همین نقطه ضعف بر علیه اش استفاده کنه و زمین گیرش کنه
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    4 0
    به امید موفقیت
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 0
    تنها راه ایجاد امنیت و آرامش در فلسطین اشغالی بیرون راندن صهیونیستهای غاصب و انجام انتخابات توسط مسلمانان، مسیحیان و یهودیان فلسطینی ست
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      درود بر سربازان خدامحور فلسطینی و لبنانی برای بیرون راندن صهیونیستهای غاصب
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    با هممین فرمون برید جلو .....سایتهای خارجی و پیامهای کوتاه را که میبینم اسراعیل به غلط کردن افتاده کاش این اف 35 هاشو میزدید دران صورت راضی به زمین گاز گرفتن میشد.
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 0
    پاشین برین کشورهای خودتون ، همون جاهایی که ازش آمدید .
  • اصلانی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    احسنت بر حزب الله که هم جنگیدن با دشمن از بلدند و هم دوستی با دوستان را
  • علی IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    چشم های بصیر می‌بینند؛ اسرائیل رفتنی است اما برنامه اصلی ؛ خروج آمریکا از منطقه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس