کدام تخلفات رانندگی نمره منفی و توقیف خودرو در پی دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: شش هزار و ۳۴۳ وسیله نقلیه متخلف فروردین و اردیبهشت امسال توقیف شده‌اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ حمداله رحمتی پور روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد اظهار کرد: از مجموع وسایل نقلیه توقیف شده، پنج هزار و ۱۸۲ دستگاه به پارکینگ منتقل شدند و یک هزار و ۱۶۱ دستگاه توقیف ساعتی بوده است.

وی اضافه کرد: در دو ماه نخست امسال برخورد قانونی با جرایم رانندگی در استان البرز ۱۷ درصد افزایش داشت.

رحمتی پور گفت: این طرح به طور مستمر و به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و با تخلفات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و عبور از چراغ قرمز به طور قاطع برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: خودروهای متخلف در اجرای این طرح ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده متخلف، به مدت سه ساعت متوقف می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز یادآور شد: نظارت بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان با هدف ایجاد نظم و امنیت ترافیکی، توسط تیم‌های پلیس بزرگراه، تیم‌های موتورسوار و گشت خودرویی پلیس به صورت محسوس و نامحسوس و تجهیزات هوشمند منصوبه در معابر انجام می شود.

رحمتی پور بیان کرد: حفظ سلامت شهروندان، تردد ایمن و نظم ترافیکی اولویت پلیس بوده و با برهم زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی و رانندگی برابر قانون قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز یادآورشد: هدف پلیس ایجاد بستری ایمن برای تردد شهروندان بوده و سلامتی هموطنان قابل مماشات نخواهد بود کما اینکه اقدامات پلیس راهور به منظور برخورد قانونی با تخلفات حادثه ساز و الزام رانندگان به رعایت مقررات و پرهیز از تکرار این قبیل تخلفات خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    تصادف منجر به جرح توقیف خودرو را بدنبال داره، اما پلیس تصادف بدون جرح در جاده را هم هر دو ماشین را توقیف می کنه چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس